![]() |
[CPU]draat op 800mhz ipv 1,5ghz
Ik heb een Maxdata M-book met een amd athlon 1800+xp-M processor
nadat ik heb heb geformateerd draait hij maar op 800mhz ipv 1,53ghz. Eerst stond er gewoon xp home en nu ook gewoon weer. Drivers heb ik verschillende keren geinstalleerd maar zonder succes. help me |
Is het toevallig niet zo dat er op je laptop een clockdown systeem in zit?
Dus ga je meer werken gaat je snelheid omhoog? Probeer anders is CPU-Z en ga eens wordt openen en druk dan op de refresh knop mss zie je je snelheid wel verhoogt worden probeer dit alles voor de zekerheid wel met de adapter er aan dit kan namelijk ook nog schelen. |
Je FSB is zeker verlaagd
Moet je in het Bios ff opkrikken naar 133. hij kan ook hoger (ik heb mijn AMD1800+ nu op 147 maar als ie te hoog komt is de kans groot dattie onstabiel word). Je kunt wel testen met bepaalde programma's hoe hoog je processor maximaal kan Ik denk dat ie nu op 100 ofzo staat, dus gewoon ff omhoog pompen |
komt dit niet gewoon door een soort speedstep technologie?
dat ie automatisch langzamer gaat lopen, als er minder cpu load is (om battery life te verhogen) ? dat lijkt mij iig het geval. |
Citaat:
Welke programma's kun je dan gebruiken om de max van je CPU te krijgen. M.v.g |
Citaat:
Overigens zou de FSB verlagen bij een 1800+ leiden tot een interne klok van 1150 MHz, nu een 1800+ een FSB van 133 hoort te hebben en een multiplier van 11.5. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar als hij hem standaard op 1150 Mhz heeft draaien en de batterij dan op de economische tour gaat........ dan zou het mogelijk kunnen zijn dat ie 800 Mhz haalt Citaat:
|
Is het niet zo dat sommige notebooks op halve snelheid draaien als het alleen op de accu werkt?
|
het is opgelost, ik heb een andere driver voor gebruikt dat er ook geschikt voor is.
thanx |
Citaat:
't gaat hier over een laptop waarvan de CPU niet de hele tijd voluit staat.. Niks met overklokken te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb een xp2400+ met powernow |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |