Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   beinvloedbaar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=634674)

vanieta 19-10-2003 14:21

beinvloedbaar

wat ik graag wou weten ,kunnen anderen die negatief gestemd zijn jou leven beinvloeden.

hier wou dus graag meer over weten dankjewel doeiii!!

Quiana 19-10-2003 14:55

Hangt van de persoon, mijn 'geestelijke toestand' enz af.

Het kan, maar het hoeft niet.

Frisss 19-10-2003 15:46

Je bedoelt als iemand in je omgeving depri is dat je er zelf ook door mee kan worden getrokken en dat je er dan door beinvloed wordt?

Ik denk dat dit zeker kan, het hangt van de persoon af.
Als ik met mijn beste vriend in gesprek ben en deze voelt zich echt kut dan voel ik me meestal ook niet meer zo volkomen happy..

Fantôme 19-10-2003 16:15

Citaat:

Frisss schreef op 19-10-2003 @ 16:46:
Je bedoelt als iemand in je omgeving depri is dat je er zelf ook door mee kan worden getrokken en dat je er dan door beinvloed wordt?

Ik denk dat dit zeker kan, het hangt van de persoon af.
Als ik met mijn beste vriend in gesprek ben en deze voelt zich echt kut dan voel ik me meestal ook niet meer zo volkomen happy..

ja, maar dat is omdat je om die persoon geeft.
en je wilt dat het goed met hem gaat.
en als dat dan niet zo is, is het logisch dat je je niet happy voelt.

Auntie M 19-10-2003 18:30

Dat kan volgens mij wel.
Ik heb een tijdje met een collega op een kamer gezeten die, omdat er het een en ander was voorgevallen, tegen alles wat de organisatie betrof aanschopte. Oftewel de hele dag hoorde ik dit is niet goed dat is niet goed blablabla. Op een gegeven moment speelde dat ook door in mijn motivatie en dan niet zo zeer omdat ik vond dattie gelijk had maar gewoon door dat negatieve geleuter de hele dag, ik werd daar gewoon chagerijnig van.
Dus als dit in een werkomgeving kan gebeuren dan kan dat volgens mij overal.

vanieta 19-10-2003 19:05

juist zo iets bedoel ik nou als iemand gaat zitten dit is niet leuk dat is niet leuk, dan ken dat invloed hebben op jou leven .

checko 20-10-2003 08:52

Ligt eraan hoe lang ze door gaan met negatief doen...Ik denk er over het algemen niet al te serieus over....maar als ze over iets wel lang doorgaan kan ik af en toe wel wat onzeker worden..

Cait 20-10-2003 16:02

Dat hangt van alles af. De persoon, de tijdstip.. de omstandigheden. Meestal laat ik me niet zo beinvloeden van buitenaf (niet drastisch, dan)..ik zou me eerder zorgen maken om de persoon in kwestie en hem/haar proebren te helpen, dan zelf ook depri worden, bijvoorbeeld.

Kazanka 20-10-2003 16:22

Het kan. Zowel positief als negatief.

DaisyDeadPetals 21-10-2003 17:17

Dat soort mensen hou ik liever op een afstand. Niet lullig bedoelt hoor, als een vriendin met een probleem zit kunnen ze altijd bij mij terecht en ik zal ze echt niet zomaar laten vallen! Maar als ik het idee heb dat mensen niet echt een oplossing willen, maar alleen maar aandacht, omdat ze zwelgen in zelfmedelijden en denken dat ze het alleenrecht op lijden hebben hoeft het voor mij niet meer. dat beinvloed namelijk wel mijn stemming, het vreet energie, en zo iemand is vaak alleen met zichzelf bezig. BAH!

vanieta 22-10-2003 17:20

Citaat:

DaisyDeadPetals schreef op 21-10-2003 @ 18:17:
Dat soort mensen hou ik liever op een afstand. Niet lullig bedoelt hoor, als een vriendin met een probleem zit kunnen ze altijd bij mij terecht en ik zal ze echt niet zomaar laten vallen! Maar als ik het idee heb dat mensen niet echt een oplossing willen, maar alleen maar aandacht, omdat ze zwelgen in zelfmedelijden en denken dat ze het alleenrecht op lijden hebben hoeft het voor mij niet meer. dat beinvloed namelijk wel mijn stemming, het vreet energie, en zo iemand is vaak alleen met zic

hzelf bezig. BAH!

zo denk ik er ook over knuff vanieta

vanieta 23-10-2003 13:24

het is toch gewoon zooh dat je van bepaalde mensen helemaal strontziek woordt.

[AuC] 23-10-2003 14:14

Mensen kunnen elkaar inderdaad zeer makkelijk beinvloeden, dit kan door middel van praten, maar ook door non-verbale bewegingen. Iemand die depressief is, maakt natuurlijk andere bewegingen, komt anders over. Ik denk dat de ene hier gevoeliger voor is, dan de ander.

Keyser Saus 23-10-2003 16:13

Ja, dat gebeurt mij wel eens. Maar als ik het zover laat komen moeten die mensen het wel waard zijn.

Slashy 23-10-2003 18:03

Ja, absolutely! Dat heb ik heel erg. Ik neem ontzettend snel de buien van anderen over. Vooral als ik om ze geef. Als een vriendin in een slechte bui is en zich negatief gedraagt, ga ik ook zo doen. Als een vriendin verdrietig is, word ik dat ook. Maar dat werkt andersom ook wel een beetje, merk ik. Dus blijft het toch wat in evenwicht.

vanieta 23-10-2003 18:10

Citaat:

Keyser Saus schreef op 23-10-2003 @ 17:13:
Ja, dat gebeurt mij wel eens. Maar als ik het zover laat komen moeten die mensen het wel waard zijn.
heel goed en netjes gezegd groetjes vanieta

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.