Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   gedichtje.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=635268)

debbiej 19-10-2003 21:44

gedichtje..

heej een vriendin van me die heeft een gedichtje gemaakt ik vind het wel mooj opzich kunnen jullie effetjes je mening laten horen alsjeblieft? (het is haar eerste) alvast bedankt =) :rolleyes: groetjes.. debbiej

Doe het licht aan,
Ik wil niet meer in het donker leven
Doe het licht aan in mijn hart
Ik wil dat het weer leeft
Doe het licht aan in mijn gedachten
Ik wil dat ik weer kan denken
Doe het licht aan in mijn lichaam
Ik wil dat ik weer kan bewegen
Doe het licht aan in mij
En laat me niet alleen in in het donker zitten
Schijn op me
Met jou licht
Laat me de warmte voelen
Laat me tot leven komen

lovetear 20-10-2003 09:08

Vind het niet zo geweldig eigenlijk. Te veel herhaling en ik heb te veel van dit soort gedichtjes gelezen, ik vind het niet meer interessant.

Cait 20-10-2003 15:59

Ik vind hem meer bij Psychologie horen, eigenlijk. Zoals ik bij Super_marianne geloof ik laatst zei, dit zijn fijne gedichten om je mee te uiten. Dat merk je ook heel erg aan dit gedicht. Is je vriendin toevallig ook iets jonger dan jij? Hij doet een klein beetje 'jong' denken. (ik ben zelf ook maar 15, maar goed.. ik hoop dat je dat niet verkeerd opvat) Maar ik vind hem trouwens niet slecht. :) Met een beetje oefening komt je vriendin best ver, geloof ik.

xineof 20-10-2003 20:32

Ik vind dit inderdaad meer een gevoelsuiting. Toch is het als gedicht niet heel erg slecht; maar wel heel duidelijk een beginnersgedicht. Er zit op zich wel ritme in, maar de verwoording is te oppervlakkig en simpel om het gedicht echt leuk te maken... Bovendien zit er inderdaad wat te veel herhaling in.

debbiej 20-10-2003 21:14

Citaat:

Cait schreef op 20-10-2003 @ 16:59:
Ik vind hem meer bij Psychologie horen, eigenlijk. Zoals ik bij Super_marianne geloof ik laatst zei, dit zijn fijne gedichten om je mee te uiten. Dat merk je ook heel erg aan dit gedicht. Is je vriendin toevallig ook iets jonger dan jij? Hij doet een klein beetje 'jong' denken. (ik ben zelf ook maar 15, maar goed.. ik hoop dat je dat niet verkeert opvat) Maar ik vind hem trouwens niet slecht. :) Met een beetje oefening komt je vriendin best ver, geloof ik.
neej, veertien maar jah het is inderdaad beetje kinderlijk dat wel.. maar het is wel duidelijk opzich.. wat er bedoelt word.. das wel fijn... meestal met gedichten snap ik er nix van :D :rolleyes:

tacidvs 20-10-2003 21:28

Citaat:

Cait schreef op 20-10-2003 @ 16:59:
Ik vind hem meer bij Psychologie horen, eigenlijk. Zoals ik bij Super_marianne geloof ik laatst zei, dit zijn fijne gedichten om je mee te uiten. Dat merk je ook heel erg aan dit gedicht. Is je vriendin toevallig ook iets jonger dan jij? Hij doet een klein beetje 'jong' denken. (ik ben zelf ook maar 15, maar goed.. ik hoop dat je dat niet verkeerd opvat) Maar ik vind hem trouwens niet slecht. :) Met een beetje oefening komt je vriendin best ver, geloof ik.
Oja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.