![]() |
Zingen en stemmen
Ik ben zanger/gitarist van mijn band. Ik heb enkele bands die ik vet vind, maar mijn zang is middelhoog en axl rose kan ik niet halen, net als peter steele. Dus zijn er hier wel bandjes die naar beneden of omhoog stemmen met covers (echt meerdere noten) :o
|
Nee, je stemt niet per se naar beneden. Je transposeerd de melodie die je moet zingen naar een bepaald berijk zodat de hoogste nummer van die melodie te zingen is en dan transposeer je de rest van de akkoorden naar dezelfde toonsoort.
Waarom zou je je hele instrument omlaag stemmen, de correcte noten zitten toch al op je instrument. Tenzij het een of ander nummer is waarin heel vaak de open E snaar op de gitaar bijv. aangeslagen wordt. |
hij bedoelt volgens mij ook dat je het nummer gewoon op een andere toonsoort speelt
maar wij spelen zelfs covers van Shakira...zonder veranderingen, dus echt nodig is het niet volgens mij |
Ja, wat zou hij anders bedoelen. Maar als je de hoogste noot van een gedeelte niet haalt dan zul het toch echt moeten transposeren.
Maar dan per se je gitaar zover omlaag stemmen zodat je dezelfde open akkoordjes kunt blijven spelen vind ik maar lomp. Dat maakt toch niets uit als je je akkoorden kent? |
hmmm, dan zal ik je niet goed begrepen hebben...het woord transposeren is mij trouwens ook niet echt bekend, misschien dat het daardoor komt...
|
Citaat:
|
transpoNeren
|
Bah, nederlands...
|
of zangles nemen...ik kan dankzij zangles opeens veel hoger zingen dan ik aanvankelijk dacht dat ik kon...
|
wij deon dat wel, als een nummer aanvankelijk in A is en dat blijkt te hoof te zijn, spelen we em daarna gewoon in G of nog een toon of 3 hoger en dan een octaaf lager, jaja :)
lekker onduidelijk, maar ik vind het dus helemaal niet raar (antwoord op je vraag) |
Citaat:
|
laagstemmen is imo tog wat handiger dan lijkt mij
|
of laat dat zingen over aan iemand die het wel kan :o
|
Citaat:
Maar gelukkig kan ik dat wel :) |
Citaat:
|
prijs/kwaliteit scheelt geloof wel per leraar(es)
volgens mij ben ik in een jaartje zangles 1 octaaf omhoog gegaan... en zangtechnisch is het ook handig...heb ik gemerkt... |
Citaat:
2. Jah, in een punkband lijkt het me niet zo nodig :D maar het is natuurlijk altijd makkelijk en bij zangles leer je niet zozeer een mooie stem te hebben, die heb je of niet namelijk, maar om goed te zingen, vanuit je middenrif idd, en om zuiverder te gaan zingen. 3. Ja. 4. Bij een muziekschool kost het algauw 500 euro in het jaar gok ik, maar particulier zal het wel minder zijn. Citaat:
dat is natuurlijk superstom :nono: |
Citaat:
daar krijg je pretentieuse kutbands van :nono: :o˛ |
wie zijn we?
doen waar je zin in hebt is opzich ok, als je talent hebt (en niet de enige bent die daarvan overtuigd is). |
particulier is meestal duurder, muziekscholen worden gesubsidieerd
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je je muziek niet serieus neemt kun je toch ook zonder problemen vals gaan zingen, niet?
|
gewoon eigen nummers gaan schrijven waar je stem wel bij past, anders klinkt het toch nooit zoals het bedoeld is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
af en toe btje max cavelera geschreeuw er doorheen maar qua stem niet te hoog en niet te laag. |
Citaat:
|
Daar gaat het helemaal niet om..
Het was gewoon een interessevraag, zijn er meer mensen die hoge stemmen bij covers niet halen en dan omlaagstemmen.. |
Ik weet dat jij je ei kwijt wil, maar bij mij hoeft dat niet hoor :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=634123 mijn band. Ik zing weliswaar niet, maar toch. Feel free om te kraken. :) |
Citaat:
Ik schrijf zelf de drums/baslijn/1 of 2 gitaarlijnen en de zang voor het grootste deel dus ja, dat heb ik allemaal al klaarliggen jongeman :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17. |