![]() |
Wachten (geen tijd)
Plots werd ik wakker
Verschikt stond ik op Een gevoel diep van binnen Leidde mij hogerop Het gevoel van beseffing Het gevoel van een doel Het gevoel van is mis iets Ik moet er naartoe Maar eerst toch die twijfel Van ik durf dit niet de dagen vervlogen Die ik achterliet Dit was de omkeer Dit was zo fijn Dit was het goede want dit moest ik zijn En nu is het tijd Ik ga naar je toe Ik kan niet meer wachten Daarvan word ik zo moe Nooit meer wachten op jou Nooit meer dwalen voor jou Nooit meer zwijgen om jou Nee, dit nooit meer Ik heb je gezien Het was niet genoeg Ik hunker naar meer is dat wat jij vroeg? Ik dit de liefde Is dit de waarheid Is dit de toekomst ik schreeuw het nu uit Zo lang gezocht en zo weinig gevonden Ik weet nu niet of dit overgaat |
Plots werd is wakker
ik |
Citaat:
|
Er staan nog een paar typfoutjes in volgens mij. Verder zouden een paar leestekens leuk zijn, maar over het algemeen vind ik dit een leuk, maar niet zo speciaal gedicht.
|
Ik vind je gedicht over het algemeen prettig lezen, je rijmschema is goed en het loopt lekker. Ik heb alleen het gevoel dat de zesde strofe er helemaal niet bij hoort; die zou ik voor het mooie gewoon helemaal weglaten. Verder vind ik de zin 'ik moet er naartoe' niet zo bijpassen; daar zou ik iets anders van maken. En de slotzin vind ik niet echt afmakend; ik zou een pakkendere zin proberen te verzinnen.
Nog een paar spelfoutjes: -Het gevoel van is mis iets --> weer die ik ;) -Verschikt --> verschrikt -heb je omkeer express zo geschreven? volgens mij kan het nl. wel, maar ik geloof dat 'ommekeer' de correcte spelling is. |
Citaat:
met de 6e strofe heb ik hele lang gezeten, mede omdat ik de laatste strofe als eerste in mijn hoofd kreeg, dus was het redelijk moeilijk om daar goed naartoe te werken. ik denk ook dat ik t gedicht ws nog ga herschrijven zodat t laatste deel beter tot zn recht kan komen, ben dr niet echt helemaal tevreden over |
wat lovetear al zei niet echt speciaal, maar toch wel erg leuk :p
In de derde strofe vind ik "van" alleen niet echt heel mooi staan: Maar eerst toch die twijfel Van ik durf dit niet |
de 5de en 7de strofe vind k niet leuk, de rest wel aardig
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |