![]() |
psychiatrische ziekte
Kan het dat doordat je een psychiatrische ziekte hebt, d.m.v. trauma ofzo, dat belangrijke functies, zoals lever niet meer werken?
Ik meende me zoiets te herrineren. Maar ik weet het niet zeker meer.. |
dat zal toch wel meevallen...
|
ja dat kan maar dan moet je echt goed gek zijn
|
Citaat:
( ben bezig met een argument voor filosofie dat je niet leeg geboren wordt en dat impulsen onderliggende kennis is, dus je denkt overal bij, maar bij sommige dingen is het te automatisch om er iets aan te veranderen, net zoals hart en longen.. maar als je een mentale ziekte hebt.. kan dat dat wijzigen?) en uit welke bronnen hebben jullie dat? ( het is nogal stom om met een sage te argumenteren.) |
ja ik weet niet hoe het heet enz maar volgens mij kun je jezelf wijsmaken dat je ziek bent en daardoor ook symptomen krijgt waardoor in een uiterst geval het zo ver zou kunnen komen (zonder behandeling) dat je jezelf wijsmaakt dat belangrijke organen niet meer werken/afsterven
|
Lichaam en geest hebben invloed op elkaar, ('werken samen'),
dus kan je iig best lichamelijke klachten krijgen als je psychische problemen hebt... Of belangrijke functies daardoor uit kunnen vallen ed weet ik niet, maar het zou dus best kunnen denk ik. |
Ik meen me te herineren dat ik ook ooit zoiets heb gehoord maar wat er van waar is, sorry zou het niet weten. :s
|
Zou best kunnen.
|
---> Lichaam & Gezondheid
|
Er bestaan wel pscyhosomatische ziekten waarbij een slecht functionerende geest invloed heeft op het lichaam.Dus het kan wel, maar of een lever helemaal daardoor kan uitvallen durf ik te betwijfelen, maar invloed kan het zeker hebben.
|
Volgens een meisje van de Psychologie-afdeling van de Universiteit Twente die op de Studiebeurs stond kan dat. Althans, dat er wat gebeurt, weet niet of helemaal uitvallen ook kan.
|
hoe vaak zeggen doktoren niet als ze de oorzaak van een kwaal (kan alles zijn, hoofdpijn, hartritmestoornissen, etc,etc) niet kunnen vinden 'het wel tussen de oren zal zitten'!?
mja dat kan denk ik :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |