![]() |
AMD Barton 2500+
Ik wil even duidelijkheid :|. Ik hoor allemaal verschillende verhalen, en misschien kunnen jullie nu even vastleggen wat nu wel of niet klopt.
- Is de AMD nou wel of niet met een potlood te unlocken(zo niet, hoe dan -> Zilverinkt :s?)? - Unlocked de ASUS A7N8X-X hem automatisch? Dit vraag ik me af, omdat ik alleen de 2500+ wil kopen omdat dat goedkoper is. Maar ik wil wel een snellere pc dan 2500+. |
Citaat:
mijn A7V8X-X unlockte hem in iedergeval niet (let de V ipv de N) geloof overigens ook niet dat een moederbord een processor die fysiek gelockt is kan unlocken maar goed. |
Dat kan inderdaad niet. De lock zit namelijk niet in de pinlayout maar puur in de fysieke verbinding of verbreking van die bruggen zodat je zelf aan de slag moet gaan.
Overigens is een unlock bij die CPU niet eens echt nodig, lijkt me. De beste resultaten haal je wanneer je hem gebruikt op een snelheid van 11.0x200 MHz (bij PC3200 DDR), vrijwel alle Bartons lijken die snelheid aan te kunnen en je zit daarmee over het niveau van een 3200+ |
Alleen de multiplyer is gelocked? :)
|
Citaat:
|
Yep. Vroeger was het echter wel handig om de multiplier te unlocken zodat je de multiplier kon verlagen, zodoende kon de FSB verder omhoog, met als resultaat een hogere overclock.
Dit wordt echter nauwelijks meer gedaan, ik vermoed omdat het verschil nu nihil is. 2500+ is een lekkere proc om te overclocken, of hij unlocked by default is, weet ik niet. Vriend van me heeft 'puterbedrijf, kan eens aan hem vragen over er op de 2500+ ook lasercuts zitten. |
Hij is volgens mij wel gelasercut. De interne weerstand is alleen een stuk hoger, waardoor de potloot methode niet meer werkt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |