![]() |
foto's verkleinen
Hallo,
er zijn er enkelen die mij verteld hebben dat het mogelijk is om foto's van grootte te verkleinen tot minder dan 20kb... Maar ze kunnen mie niet zeggen hoe (zucht) misschien hier iemand? ik heb photoshop staan (als dat eventueel zou gaan, kan iemand mij dan beschrijven waar die optie ergens zit?) thx |
Citaat:
|
File -> Save for web. Dan experimenteer je maar wat en kijk je hoe groot het is.
Photoshop heeft trouwens ook een helpfunctie/handeleiding, zoek a.u.b. daar het eerst. |
gewoon in photoshop de resolutie lager maken en dan als jpg opslaan
of anders je foto in paint zetten das meestal ook niet zo groot |
in photoshop, opslaan voor web
krijg ik hem maar tot 166kb, dus slechts 3 keer minder dan normaal er moeten toch mogelijkheden zijn eventueel met ander programma of zo om het veel kleiner te krijgen. |
Hello,
Ik zou irfanview downloaden is een freeware progje waar je niet alleen een heleboel afbeeldingsbestanden mee kunt openen, maar ook de basisfuncties zoals resizen en het verlagen van het kleurenpallet. Je kunt ook een nederlandse taalmodule erbij downloaden dan is-ie in 't nederlands. De rest werkt er eenvoudig. Maarreuh, vertel mij eens eerst, om wat voor plaatje gaat het, JPEG/GIF/PNG/PICT/BMP/TIF ? :confused: En welke resolutie? Als het plaatje alleen al genomen is met een redelijke digicam kan de resolutie al meer dan 1600x1200 pixels zijn, vandaar. Paint is totaal niks om iets mee te resizen, niet doen dus. Het resultaat wordt pixelig, onscherp en zo'n hoge compressie dat het lelijk wordt. |
kijk ook eens in help -> photoshop help. Probeer op te slaan in JPG formaat, verklein resolutie, zoals anderen hier ook al zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien een idee om ook de canvas size aan te passen?
Als die te groot is lukt het nooit om een file heel klein te krijgen :) |
Ik jullie er echt niets van begrijpen, upload die foto's dan even, dan kunnen wij ze verkleinen en jullie vertellen hoe wij dat gedaan hebben?
|
Topicstarter reageert niet :confused:
|
In PhotoShop kan je de resolutie verkleinen. Daarmee verklein tevens ook de grootte. Gewoon ff kijken hoe klein je de resolutie krijgt zodat ie rond de 20Kb word. Ik snap niet wat het probleem is.... :confused:
Image>> Image Size: http://www.theforumisdown.com/upload...103/433434.JPG |
ook namens mij bedankt (y)
|
Citaat:
|
Oud topic.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |