![]() |
[Macrofoto] -- [Defeat]
"Life is just a game,... and you are defeated!"
Experimentele shot van me... Ik was er niet helemaal zeker van, maar pakte toch goed uit. Voordat er iemand mee aankomt "Je kunt een koning niet slaan met een koning"... daar gaat het niet om. Het gaat om de gedachte wat er achter zit. :) http://home.hetnet.nl/~whiteeagleonl...oto%27s/51.jpg |
nice!!
de stukken springen gelijk in het oog wat 'k ook wel mooi vind. Ik hou wel van die lege, open witte kunst..:) |
dank je:)
Oh ja... verder geen grote bewerkingen aan de foto. PS alleen gebruikt voor de border en een heel klein beetje meer contrast. Foto genomen met de Canon G3. :) |
mooi! :D
|
zo iets zou 'k dus graag aan mijn muur hangen..
( can I??) |
Citaat:
Anyway, supervet inderdaad, simpel en strak, dat was de bedoeling, geslaagd dus! (y) |
Ik zou het licht meer verticaal zetten. Op die manier zou je helemaal geen schaduw hebben van het zwarte schaakstuk. Verder vind ik dat de foto scherper had gemogen.
|
Citaat:
|
een koning kan niet worden geslagen door een koning... ;)
erg mooi gedaan! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zou dat ten koste gaan van de kwaliteit? Hoezo? Een beetje USM verandert niets aan de kwaliteit, imo. |
hmm hij is wel ok, maar ik vind m niet zo bijzonder, ik vind het wel heel makkelijk ofzo.. ik kan het niet echt uitleggen... maar ik heb ook geen verstand van foto's, dus als iedereen m goed vindt zal ie dat wel zijn :p
|
Die schaduw staat me niet aan...
|
super joh!! echt zo'n poster die in scholen of bij stations hangt!!! en dan heel groot!! hij is echt goed!!
kuzzzz kunamosity |
Het heeft wel wat, maar het mist ook iets vind ik. Wat weet ik niet..
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De sharpen filter is inderdaad geen goed plan. Probeer eens het Unsharpen Mask (USM dus)
|
hmmz, kan het daarmee wel dan? Zal ik me es een keer in verdiepen. Tnx..
Maar ik had gewoon mn driepoot moeten gebruiken hier. Misschien was het dan beter geweest. Maar ik denk dat ie te hoog is voor de opstelling die ik hier voor heb gebruikt. |
Heel erg mooi! (y)
Goede compositie en natuurlijk die eenvoud! Echt super mooi, je zou er ook een serie van kunnen maken, en dan met meer schaakstukken werken ofzo...? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat kleine stukje schaduw onder de zwarte koning kan idd verholpen worden door de lichtbron zó te draaien dat deze schaduw niet te zien is (en de schaduw van de witte koning wél).
En hij mag inderdaad wat scherper. En probeer ook even dat kleine oneffenheidje, wat te zien is op 1/5e deel in de schaduw van de witte, weg te werken. |
Maar kijken jullie nou gewoon naar de foto zelf of denken jullie ook door.
Kijk, ik zit ook op DeviantArt http://www.deviantart.com en daar krijg ik veel diepzinniger berichten dan hier. En wat is er mis mee dat het simpel lijkt? Wat wil men dan als achtergrond. Een mooie waterval ofzo?.. ^_^... |
je krijgt hier reacties van mensen die weinig weten van fotografie.
het onderwerp zelf is niet origineel maar het is toch redelijk stijlvol. wat heb je precies als achtergrond gebruikt, hoe komt dat zo mooi wit? |
Citaat:
Ik snap het idee erachter wel, vind het alleen niet spannend, laat staan origineel of diepzinnig. De achtergrond is niet erg moeilijk te maken; neem een groot vel wit papier, en voila! Kan me voorstellen dat je er trots op bent, maar jij kan de foto -als auteur zijnde- niet objectief beoordelen. Ik kan en doe dat wel.. |
Volgens mij kan niemand objectief iets beoordelen, maar goed
|
Ik snap niet hoe sommige mensen vinden dat hun foto's heel goed zijn, of laat t dan iig niet merken.. Ookal heb ik totaal geen verstand van foto's, ik kan ze alsnog niet geweldig vinden, en dat wil ik dan gewoon even kwijt.. :p
en zoals onlyme zegt: ik vind de gedachte erachter nou echt niet zo bijzonder... |
Citaat:
|
tja, niet boeiend als je t mij vraagt, en goos trek ff aan je pik, da werkt kalmerend, je kan niet verwachten dat iedereen je de hemel in gaat prijzen...
|
Citaat:
[edit]Ik snap al wat jij er arrogant aan vindt klinken. Ik schrijf dat ik dat wel kan en doe. Ok, kan je als arrogant opvatten. Misschien komt het beter over als je 'ik' vervangt voor 'andere mensen' , of 'wij'. No offense, hoor.[/edit] |
Mooi!!!
|
Citaat:
ga dan lekker alleen daar posten als je 'het niveau' je hier niet aanstaat :rolleyes: en dan noem je mensen hier arrogant (n) (n) |
ik vind het kader niet mooi
ik denk dat een halve centimeter brede zwarte rand om de foto mooier was geweest (geen wit erbuiten dus) |
Citaat:
|
Ik heb de reacties op deviantart van dit werk even bekeken, maar ik kan nou niet zeggen dat ik ze 'diepzinniger' vind dan hier..:)
|
wauw :o.... mag k m op mn site (www.nikki.thats-me.nl - check om te weten waar ie terecht komt) zetten?
|
Ik vind hem mooi! Leuk voor op de voorkant van een of ander schaakboek ofzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53. |