Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Debat Nederlands (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=637771)

Bassie1 22-10-2003 14:06

Debat Nederlands

Wij moeten binnenkort voor Nederlands gaan debateren, maar we weten als groepje nog niet een geschik onderwerp waar veel over te vinden is. Heeft iemand misschien een goed onderwerp, wat hij zelf heeft gedaan/doet of gewoon een goede ingeving?

iRoy 22-10-2003 14:32

Ik heb zelf Discussie... Is niet zo een heel groot verschil =P Vorig jaar had ik daarbij "Donor". Het is een goed onderwerp, maar je moet je wel heeeel goed inlezen! Dit jaar doen we het geloof ik over nieuwe regels bij het autorijden.

~some1-nice~ 27-10-2003 21:23

Citaat:

mafwief schreef op 22-10-2003 @ 15:06:
Wij moeten binnenkort voor Nederlands gaan debateren, maar we weten als groepje nog niet een geschik onderwerp waar veel over te vinden is. Heeft iemand misschien een goed onderwerp, wat hij zelf heeft gedaan/doet of gewoon een goede ingeving?
Vandaag had ik debat en wij kregen de stelling van onze leraar. Het was best k*T. Want gisterenavond pas kregen we te horen over welke stelling we moeten debatteren en of we voor of tegen zijn....dus....toen moesten we nog voorbereiden enzo... :S....maar gelukkig ging het bij mij goed. ;)

perseus 28-10-2003 10:52

"Voortaan moeten de eendjes gevoerd worden door de plantsoendienst" :D

misty1986 28-10-2003 19:00

Positieve actie op de arbeidsmarkt is goed,

waar onder we dus verstaan dat het voortrekken
van allochtonen op de arbeidsmarkt een goede
zaak is. Is heel veel over te vinden, voor wat meer
dan tegen, ik had het onderwerp vorig jaar,
moest tegen zijn. *grrrr* maar ging uiteindelijk wel
goed :-P

Misty

hanneke~13 29-10-2003 20:02

geadopteerde kinderen zouden (niet) de keus moeten hebben om hun echte vader te leren kennen

in de 2e ooit over gedebateerd (5 min. ofzo maar) en nu ga k me betoog er over doen waarschijnlijk

als je deze doet zet dan ff je argumenten neer hier dan kan k t ook nog gebruiken. :D

perseus 29-10-2003 23:40

"Afstandsbedieningen zouden moeten worden afgeschaft om mensen meer te laten bewegen." :D

Bassie1 02-11-2003 20:57

haha .. ja die vind ik wel goed verzonnen.. kan me lerares vast erg waderen..:D

Maar we hebben ondertussen al voor het onderwerp: meermanscellen gekozen.. dus dat er meerdere mensen in een cel moeten... Ik ben bij de kant van tegen :rolleyes: (waarom) heeft iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

Fade of Light 02-11-2003 21:11

doh als je zelf mag kiezen, kies je natuurlijk: doodstraf...

e is niks meer uitgemolken dan debatten/discussies over de doodstraf. Niet dat het verder interessant is, maargoed...

Gothic 03-11-2003 09:13

Citaat:

perseus schreef op 28-10-2003 @ 11:52:
"Voortaan moeten de eendjes gevoerd worden door de plantsoendienst" :D
Moet je hem wel goed verwoorden:

Voortaan moet het voeren der eendjes uitgevoerd worden door de plantsoendienst...

Daar valt wel over te debatteren, beter dan zoals jij hem verwoordde...
Ook iemand van het debatinstituut over de vloer gehad?

perseus 03-11-2003 14:04

Citaat:

Gothic schreef op 03-11-2003 @ 10:13:
Moet je hem wel goed verwoorden:

Voortaan moet het voeren der eendjes uitgevoerd worden door de plantsoendienst...

Daar valt wel over te debatteren, beter dan zoals jij hem verwoordde...
Ook iemand van het debatinstituut over de vloer gehad?

:o. Inderdaad, ene Roderick :). Hij deed het érg leuk, moet ik zeggen. Het duurde bijna 3 uur en ik heb me geen minuut verveeld. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.