![]() |
Qi Gong beoefenaar in de buurt?
Is er iemand die een persoon kent die mensen heelt via Qi Gong? Want ik heb een spanning te veel... Zo jah is het in de buurt van Eindhoven? Zo rondom de plaatsjes Veghel, Gemert en Uden? Trouwens iemand die het ook beoefent bij een vereniging? Zo jah wat zijn je ervaringen ik ben zeer geïnterreseert.....
|
is dat Qi een afgeleide van Ki/Chi ?
|
doe eens uitleggen wat het ongeveer inhoudt, dan kunnen we je misschien doorverwijzen naar iemand die zo iets soortgelijks doet ofzow...
|
Qi, is hetzelfde als Chi ja. Je hebt Qi Gong en Chi kung. Gewoon hetzelde alleen andere schrijfwijze. Uhm bij Qi Gong gaan ze er vanuit dat het lichaam bestaat uit energie. Als de energie goed doorstroomt, en de Yin en de Yang in balans zijn in een lichaam, dan is er sprake van gezondheid. Bij jammer genoeg de meeste mensen zijn er sprake van blokades. Zoals ook dus bij mij, rondom het buik gebied. Nu zijn er 2 stromingen, Qi Gong voor de gezondheid, en voor vechtkunsten. Iemand die de stroming voor gezondheid beoefent kan mij dus afhelpen van die vervelende blokaden.
P.S. Dit topic is geopent met de bedoeling voor antwoord op mijn vraag. Je hoeft van mij echt niet in energie te geloven, geloof je erin dan kun je me misschien helpen. Geloof je er niet in hou dan liever stil en open een topic waar je over kunt praten of het wel of niet bestaat. |
Citaat:
Misschien is het voor jou dan een idee om een Reiki iemand te bezoeken als je je Qi Gong persoon niet kan vinden. Is nagenoeg hetzelfde maar mischien met een andere toegepaste methode. Ik doe zelf ook an reiki en ik ga van hetzelfde standpunt uit... |
Citaat:
|
Discovery?
|
Nee helemaal niet.
|
Moet t perse qi gong zijn of zoek je gewoon oplossingen voor je klachten?
|
Citaat:
En wat mutant al zei: zoek je specifiek Qi Gong of gewoon een oplosing voor je probleem? |
Allebei.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op gebied van Qi Gong kan ik je niet verder helpen, maar heb je Tai Chi gedaan? Bepaalde oefeningen brachten mij wel baat bij bepaalde klachten, als je wilt kan ik ze beschrijven.
En ivm je klachten, maar op een ander gebied: heb je de klachten als je iets bepaalds hebt gegeten of als je stress hebt, op bepaalde tijdstippen, bij bepaalde personen, situaties,... Ik kan op zoek gaan naar de juiste edelstenen, kruiden, thee eventueel,... als je interesse hebt, maar dan moet ik wel wat meer weten over de klachten en hoe ze ontstaan. |
Citaat:
|
Qua bewegingen, dat kan ik niet gaan uitleggen, wel een paar houdingen.
1 een basishouding: voeten op schouderhoogte uit elkaar, lichtjes door de knieën, bekken naar voor, gewicht op de voorvoet. rechte rug, kin intrekken (NIX forceren!). Armen open gestrekt (weet je wat ik daarmee bedoel?) naar bedneden en daar ga je mee duwen (handpalmen plat naar beneden). Alles moet wel open blijven, je mag geen gewricht op slot zetten. Ondertussen probeerje je naar boven uit te rekken. Kun je ook doen met je armen naar voren open gestrekt en dan naar voor duwen. Daar krijg ik enorm veel positieve en warme energie van, vooral op plekken die pijn doen. 2: de witte kraanvogel spreidt zijn vleugels. Rechterbeen in basishouding, lichaam in basishouding,linkerbeen lichtjes gebogen zodat je op de teen rust en licht naar buiten gedraaid. Linkerarm met handpalm naar benedenduwen. naast linkerbeen. Rechterarm naar boven richten, handpalm naar boven en de hand wijst naar je hoofd toe, niet ervan weg. Nu duw je naar beide kanten en strek jezelf. Hierbij voel ik positieve energie van boven binnenstromen en beneden wegvloeien. Belangrijk is dat je altijd open gewrichten houdt, ook al strek je. Ik weet niet of je dat duidelijk is, maar als je het niet kent, zal ik het proberen uit te leggen. Bij beide oefeningen hoofd gewoon rechtop houden en vooral bij de kraanvogel is het belangrijk dat je je niet meteen in die houding gooit maar langzaam en vloeiend erop overgaat. Probeer steeds verder te duwen. Beetje duidelijk? :D |
Ademhaling btw, altijd bewust van zijn, en rustig. Lukt het je niet om rustig te ademen, moet je het volgende eens proberen: adem een aantal tellen in en dubbel zoveel uit.
|
Oke bedankt voor jullie tips. Ja ik weet wat er bedoelt word met open en op slot, dat krijg je ook allemaal te horen bij Qi Gong. En bij ademhaling moet de uitademing langer zijn dan de inademen jah, maar het beste is om er niet aan te denken dat gaat het vanzelf goed.
|
ik weet ook wel een chi gong oefening:
* schouderbreed gaan staan * je armen naar voren en doen alsof je een boomstam vast houdt (horizontaal dus :p) * dan ga je (terwijl je uitademt) de boomstam naar rechtsboven brengen en met je romp draai je mee * dan ga je weer terug naar het midden (terwijl je inademt) en dan met de boomstam naar linksboven(terwijl je uitademt) en zo ga je weer naar het midden en naar rechts en midden uit links enz enz.... en dan nog een oefening... * schouderbreed staan * handen op je zonnevlecht (boven je navel als ik me niet vergis) * terwijl je uitademt 'trek' je je vieze vervuilde energie uit je lijf * je laat het verbranden door de zon (handpalmen naar boven) * je pakt schone energie uit de aarde (handpalmen naar binnen) * je ademt in en je brengt je handen weer terug naar je navel met nieuwe energie en dat herhaal je een paar keer hm ik weet er nog wel watmeer, maar hm ... ik zal eens zoeken naar chi gong dingen in omgeving eindhoven |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |