![]() |
Mode in het buitenland
In welk land vind jij de mode leuk? Nederland mag niet genoemd worden.
Ik ga voor Scandinavische landen. Vooral Denen kleden zich erg leuk. Voor vrouwen Italië natuurlijk, maar vaak design, en dus onbetaalbaar, wat wil zeggen niet-draagbaar. |
Japanners.
Amerikanen zijn verschíkkelijk :eek: (n) |
japanners = overdosis kleur :nono:
ga voor scandinavie...vooral denemarken, ... vind dat engeland er ook wel wat van kan ... vooral london area.. |
Citaat:
|
Duitse jongeren, die hebben vaak hele vette kleding.
Vraag me alleen ernstig af waar ze die vandaan halen want in de winkels aldaar is het onvindbaar. Maargoed ik ga ook steeds maar naar dezelfde saaie stad dus het ligt aan mij. |
Citaat:
|
engeland.
die mensen zijn raar, ze rijden op de verkeerde weghelft, hebben rare gewoontes, maar kleding maken kunnen ze wel!! |
Italianen natuurlijk... fransen bakken er niets van(n)
|
idd Italianen (denk aan Miss Sixty (y))
trouwens, ik sprak zondag een paar Duitse mensen in Venlo, en 1 van de jongens maakte een opmerking over 'de vreemde mode van de Nederlanders, het lijkt alsof ze nog in de jaren '90 zijn blijven steken' ben t er zelf niet mee eens hoor, maar toch grappig om eens te horen :) |
Engels... en bepaalde Italiaanse mode.. ook wel amerikaans soms.
Ralph Lauren, Gucci, Silver spijkerbroeken... :) ohja en miss sixty ben ik ook dol op :D Verder kleden de tieners in amerika walgelijk.... totaal geen smaak... bah. |
Citaat:
Om een goed antwoord te geven, geen idee ben nog lang niet overal geweest. Tot nu toe Italië, want tja Miss Sixty he :rolleyes:;) |
ik denk toch amerikaans
|
Blijft trui aan paps & zelf: Schotland :)
|
Eeh, ik doelde eigenlijk niet op die manga stijl. Dat vind ik op zich wel grappig, maar mooi/stijlvol? Niet bepaald.
Sommige Japaners lopen er heel stijlvol bij hoor :) |
In Noorwegen vond ik het mannelijke volk er zeer leuk bijlopen :)
|
Citaat:
volwassenen in Beckham-shirtjes en adidasbroeken (n) Italië, prachtige kleding waarmee ze gaan flaneren in de stad. |
Citaat:
|
dit vinnik best n moeilijke vraag :)
van de scandinavische landen weet ik ni zoveel want daar gaan we nooit heen op vkantie, en Amerika vinnik heel erg FOUT! Engeland vinnik wel heel tov... Wat ik wel had verw8 had is van de jongens wat meer "Brazilië" antwoorden (remember de prachtige "kledij" met carnaval)... Italië vind ik een beetje tè mode-gericht, dat is ook wel n btje fout! Ben je eg afhankelijk van wat de mode is.... |
inderdaad in engeland hebben ze wel mooie kleding, maar heel duur.
amerika zo af en toe zit er ook wel wat leuks bij. |
Vorig jaar in de reisweek hebben we een bezoek gebracht aan een Franse school en het viel me op dat de jongeren daar ook best leuk gekleed waren, leek best wel een beetje op de Nederlandse mode toen. Had gedacht dat ze daar zouden achterlopen ofzo maar dat was helemaal niet zo. Ben dit jaar in Italie geweest en daar loopt iedereen best wel te showen met kleding. Overdag liep iedereen in zwemkleding maar 's avonds echt iedereen in chique jurkjes en zo. Was wel leuk om te zien op zich.
|
Citaat:
Wat je mooi vind is toch een kwestie van smaak daar heb jij toch niet over te oordelen. De helft van de dingen die jij draagt vind ik ook spuuglelijk daar hoor je toch ook niemand over? Ik begrijp wel wat je bedoelt maar wat de ene een geweldige designer vind vind de ander helemaal niets.. Over smaak valt niet te twisten. |
ik was aan de cote d'azur deze zomer en je kon de italianen er zo uithalen. Heel stijlvol, kunnen wij nederlanders heeel veel van leren. De Fransen doen het ook niet slecht :D
|
ik neuk anders nooit voor geld
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, in Londen zijn ze naar mijn mening behoorlijk goed gekleed over het algemeen. Niet alleen hip, maar ook oudere mensen in mooie maatpakken enzo. Echt zeer geslaagd!
En hier in Parijs valt het me behoorlijk tegen eigenlijk... Vooral de schoenmode is om te huilen. Nouja, niet om te huilen, maar bijna iedereen die jonger is dan 25 loopt op adidasjes of pumaatjes. Heel stom. Voor de rest zie ik veel bordeauxrood gecombineerd met limoengroen, best mooi, maar een beetje Antoinette Pauw stijl. En de Japanners die ik hier heb gezien zijn een beetje over the top painfully hip gekleed (n) Kortom, ik ben cooler :cool: ;) |
Citaat:
|
Afgelopen week had onze school een uitwisseling met Italie...nou, die gasten zien er inderdaad erg ehm....apart uit :s
|
Citaat:
|
londense uniformpies!!
scandinavische wanten en jassen!! (en pools ondergoed..;)) |
Denemarken en Zweden zijn idd. leuk, lekker nonchalant, Spanje is vet kick qua sexy style
|
Je gelooft het of niet, maar in Polen hebben ze mooie kleren. Betaalbaar en met mijn lengte hoef je als je daar een broek koopt hem niet tig keer om te zomen.
|
Citaat:
|
Tsja, in Polen hebben ze van die fijne winkel die nog echt oude dingen verkopen die hier dus eigenlijk net weer hip zijn.
Maar goed. Daar gaat het nu niet over. Ik ga voor Finnen. Lang verhaal, maar ze zijn geweldig. :D |
Citaat:
Duitsers vind ik trouwens echt (n) |
italië en frankrijk
erg mooi en wel mijn stijl een beetje |
Italianen, ben daar 2 keer op vakantie geweest en vond de kleding daar heel mooi =]
BTW: Russen kleden zich behoorlijk verkeerd : \ |
ik hou van russen
|
Citaat:
|
Hm. Ik ben niet verder dan Europa geweest. Om te oordelen moet ik eerst de cultuur/mode geproeft hebben op meerdere plaatsen in het land in kwestie om zelfs dan nog te concluderen dat ik nog steeds geen fuck van de cultuur weet.
* In Spanje vond ik het dansen leuk. Met die castangettes of hoe schrijf je dat. * In Engeland vond ik de traditionele apenpakjes lachwekkend (politie, scholieren, enz) maar ook de gebruiken waren apart. * In Frankrijk.. kweennie. Eigenlijk lette ik meer op het uiterlijk van het land. Gebouwen, landschappen, gedrag & tradities van bevolking; niet zozeer de kleding an sich. Ik snap ook niet wat daar zo leuk aan is. Nu ik erover nadenk en terugkijk was het zo leuk nog niet; het kan veel leuker. Ipv me als een toerist te gedragen, kan ik ook iets nuttigs toevoegen en lol beleven in harmonie met de lokale bevolking - in plaats van op een hoger niveau de patser met het geld te spelen. Oh well, hier ben ik momenteel informatie over aan het verzamelen maar alvorens aan zoiets te beginnen eerst andere dingetjes afmaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |