![]() |
Dyslexie
Hey
Wie hebben hier eigelijk nog meer dyslexie??? en wat doen jullie?? Ik zit nu in 4 VWO en ik doe NG... xxxx Phoebe |
Ik heb ook dyslexie. ik zit in 5 vwo en doe NG met economie1. Het gaat wel redelijk, maar de leraren willen het nog wel eens vergeten. Ze vinden het lastig enzo.
|
Ik heb dyslexie, maar was nie zo'n aansteller die meer tijd wou.
(j/k ;) nee ik heb wel woordblindheid maar een andere vorm, ik heb vooral moeite met getallen, en zie woorden niet in een oog opslag (langzaam lezen)) Met school heeft het weinig invloed op me resultaten. |
Citaat:
Waarom ben je een aansteller als je meer tijd wilt? |
offtopic j/k betekend just kidding
Ik heb over 2 maanden weer een test hoe mijn dyslexie nu is, ik zou in princiepe extra tijd kunnen krijgen voor tentames, maar ben toch altijd voor tijd klaar. |
Citaat:
|
Ik weet het. Bij ons op school moet je een kaartje laten zien. Een aantal hebben het wel een geprobeert, maar niet gelukt.
|
ik zit op 3 gym met dyslextie. Ik heb het pas een paar weken op papier staan, maar ik krijg grotere pw en lager tijd(nooit nodig) en fouten die door de dyslextie komen worden niet fout geteld scheelt meestal wel een heel punt. ja het is wel te zien dat ze mij over willen hebben ik sta nml 5 onvoldoendes voor alle talen en voor de rest van de vakken 8en en 9es dus blijven zitten heeft toch geen zin
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zelfde als met depressie, als die kut alto's die doen alsof, omdat dat cool is en bij het image hoort, dat is zo uncool voor de mensen die het echt zijn... Dat is toch ook een belediging voor psychologen enzo.
Maar dyslexie kun je toch niet faken? Als je het echt goed laat testen. Bovendien ken ik helemaal niet zo veel mensen die het hebben, en de gene die het wel hebben hebben ook LOM onderwijs gehad, of andere speciale school (van me vrienden dan) |
Je kan met een proefwerk bijvoorbeeld gewoon zeggen dat je het hebt. Als de leraren het niet weten kan het zijn dat je extra tijd krijgt. Maar je kan zo door de mand vallen. Bij ons met de proefwerkweek heb je wel eens leraren bij een pw die jou helemaal niet kennen, dus je kan het altijd proberen. Bij ons krijg je alleen maar extra tijd als je een kaartje hebt met daarop dat je dislectisch bent. Je bent dan ook getest door een een of ander onafhankelijk bureau. (als je op de basisschool tenminste niet getest was.)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |