![]() |
help!! Welk frans boekje???
Gezocht: makkelijk te lezen frans boekje!!!
Ik zit in v6... |
De kleine prins?
|
le jeune fille au pair van joseph joffo... moet ik lezen en ik zit in 5 economie-moderne talen
of des cornichons au chocolat van stéphanie |
Citaat:
En als je iets niet snapt zijn er iig zat Nederlandse samenvattingen.. |
ik vraag me af of je in 6v nog wel makkelijke franse boekjes mag lezen... die van ons moeten iig op behoorlijk niveau zijn.
|
Ik denk dat : le petit prince niet meer mag in 6v.
Ze hebben voor Frans ook een lijsterserie: Merles Blancs. Als je daar een boekje uit kiest dan is het wel te doen L'Étranger van Albert Camus leest ook wel makkelijk |
"eugenie grandet" van balzac (bestaat zeker in easyreader, originele versie bevat wel wat verouderde woorden)
"tristan et iseult" middeleeuwse epos, eigenlijk heel kort en ook gemakkelijk in easyreader te vinden. verhalenbundeltje "les lettres de mon moulin" van alphonse daudet toneelstukken: alles van sartre, is geen moeilijke taal en toch van behoorlijk niveau. |
Ik zal ff vertellen hoe ik altijd een boek uitzoek. (maak niet uit voor welke taal) Ik ga hier naartoe (nouja, in ieder geval naar scholieren.com) dan ga ik naar werkstukken. En dan in het vak waar je een vak moet kiezen Frans (in dit geval) En dan kijk je uitgebreid wel boek (natuurlijk wel ff kijken of het een boekverslag/samenvatting is) het mooiste uitgewerkt is. Dat boek kies je.
Dat boek lees je door. Je gebruikt het verslag hier als naslag werk voor als je het niet helemaal snapt! En walla........een 8 of hoger voor je verslag!!!!! SUCCES! |
Citaat:
In ieder geval, bij ons was het zo dat je bij literatuur de franse boeken gewoon in het Nederlands mocht lezen, en je bij frans gewoon gemakkelijke boeken mocht lezen Of zijn de Merles Blancs helemaal geen literaire boeken? Dat weet ik eigenlijk niet, ik had helemaal geen frans2 ofzo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |