![]() |
kleding-vermaak vraagje
Ik zit er aan te denken om van 2 broeken 1 te maken.
Ik heb een ribbroek die ik eigelijk niet meer draag en een valige spijkerbroek met iets uitlopende pijp (die ik ook zelden meer draag). Het lijkt me wel wat om die pijpen van die spijkerbroek een stuk wijder te maken door er een stuk ribstof van die andere broek in te (laten ;) ) zetten en de kontzakken van de rib op de spijkerbroek doen ofzo :) Maar heeft hier iemand nog andere ideeën? Ik wil eigelijk zo min mogelijk van de ribbroek verspillen zeg maar ;) |
Als je die ribbroek zo heel mogelijk wilt houden, kan je een stuk los tornen van de buitenste naad, ongeveer vanaf net onder je heup tot op de voet daar tussen een stuk spijkerbroek zetten.
|
Nog een kleding maak vraagje:
Weet iemand wat voor spul ik kan gebruiken voor het verharden van een kledingstuk, of een onderdeel er van. Kheb een kraag van een colbertje die ik keihard wil maken.. maar hoe? |
Dat is ook een idee, maar ik wil 't net andersom :) Ik wil eigelijk zoveel mogelijk van de ribbroek kunnen gebruiken zeg maar :)
Over dat colbertje, waarom zou je 'm keihard willen maken? |
Hmm als er veel kleding-vermaak-vragen zijn, kunnen we misschien een algemeen kleding-vermaak-topic doen.
Voor de crea bea's onder ons :cool: :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet even denken hoe dat ook weer heet hoor, van dat spul dat je er in moet strijken, is speciaal voor kragen enzo, alleen doen ze dat bij het maken onzichtbaar aan de binnenkant strijken. Damn hoe heet dat spul nu ook al weer...
|
Citaat:
Zeg maar, dat je 4 losse pijpen hebt en zet die weer aan elkaar. Dan heb je twee broeken met allebei verschillende pijpen! |
Citaat:
|
Citaat:
Wat dacht je van behanglijm? Het daarin drenken. Of er eventueel gips onder of in verwerken. Of kippengaas. Moet het draagbaar blijven of is het voor de academie? |
stukje karton erin... maar dan moet je voorzichtig zijn met vouwen enzo...
|
Citaat:
|
ik ben niet zo'n crea bea :o :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
Academie ja :) Behanglijm of iets in die trant zat ik ook aan te denken, gaat het daar niet alleen enorm van verkleuren? Meneer bij de verfwinkel had het over 2componentensmeersel wat ze voor zeiljachten gebruiken, schijnt keihard te worden en gigantisch te glanzen misschien dat ik dat wel gebruik. |
Oja
Ik heb zwarte kanten pumps, maar ik wil rode pumps en aangezien de versie van MiuMiu iets buiten de begroting is €245 wil ik ze rood verfen.. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken? Gewoon een simpele rode spuitbus van de hema, of iets anders? Of evt overtrekken met een andere stof? |
Ik heb zwarte leren laarzen waar ik iets op wil verfen. (beetje zelfde vraag als Rodina) Wat is daar het beste voor, en heel belangrijk; welke verf 'breekt' niet op leer?
|
Citaat:
ik had iig zo mn adidasjes strepen op mn schoenen rood gemaakt, maat dat is wel een kleiner oppervlakte |
heb ik ook eens gedaan. Ik had ook een rib broek en een spijkerbroek.
Toen heb ik van de spijkerbroek de pijpen afgeknipt, en daar de pijpen van de ribbroek aan genaaid. Toen heb ik van zo'n basketbal shirt het cijfer afgeknipt en op de 'overgang' tussen rib en spijkerbroek genaaikt. Was echt heel erg leuk geworden |
Mensen nog andere opties dan nagelak voor schoenen?
|
Citaat:
|
denk dat t met spuitbus ook wel kan hoor, maar moet je el van een flinke afstand af spuiten, anders wordt t echt lelijk krijg je dikke lagen en druipers, wee alleen niet hoe snel da slijt, een dan gaat eht waarschijnlijk wel glimmen en weet niet of dat de bedoeling is....en ik zou dan geen hema bussen kopen
|
Citaat:
Het wordt er keihard van maar je moet er wel mee oppassen dat je het niet ombuigt want dan gaat het barsten en wordt het heel erg lelijk |
Citaat:
|
Citaat:
tja, ik weet niet zeker of het kan, maa rlijkt me wel maar dan heb je kans dat jij ht te dicht bij hebt gehouden, moet echt n dun laagje verf zijn, anders krijg je idd jouw problemen...ach ik weet t ook niet hoor :) |
Van barstjes zal ik niet zo heel veel last hebben aangezien het stof is, en geen leer of iets wat daar op lijkt. Maar ik zal eens kijken naar spuitbussen.
|
ok, je kan het beste montana of belton bussen kopen trouwens
|
Citaat:
Prijs? Waar? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen nog meer tips? Algemene dingen noem maar op? |
een stof vraagje mag hier vast ook wel.
ik zoek die stof, zwart wit, soort van geblokt/geruit. cleo uit gtst (:o) had er een keer een rokje van aan en je ziet het wel eens in duurdere kledingzaken. bestaat hier een naam voor? (of doen stoffen niet aan namen :p?) |
Citaat:
en in een stoffenwinkel loop je toch zelf naar de stof en wijs je em aan, daar heb je toch geen naam voor nodig? |
Citaat:
en ik heb echt de naam nodig, ik moet op inet zoeken namelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00. |