![]() |
Fluoride bij de tandarts
nou.. ik ben vast niet de enige die dat vreselijk vies vindt!! :p
weet trouwens niet zeker of het hier hoort.. anders verplaats em maar (y) |
Ik denk Lichaam-en-nog-wat eigenlijk.
Maarja, lullig voor je. Op je 18e ben je ervanaf. :/ |
eerder de kantine?
Fluor is vies maar wel goed. |
Wat is in godsnaam 'Fluoride bij de tandarts'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aaah.
Zo iets waar je in moet bijten,en waar ze dan zo een afdruk van je gebit van maken? Ha! Bij mij was het zoals snoep,vanille smakend,en ik moest het doen voor mijn beugel? |
Citaat:
|
Fluoride is niet zo vies, alleen dat enorme gebit-ding wat in je mond moet :|
|
Ik hoef niet meer gelukkig, werd er misselijk van.
|
Citaat:
|
Oooh hou op, schei uit! Ik MOET tot mijn 16e ieder half jaar :( Het is zó walgelijk. Je krijgt 2 van die bitjes in met van dat vloeistof erin over je onder en bovengebit heen...dan moet je heel goed vastbijten en BAH, dat is zo'n ranzig gevoel. Je kan ook niet slikken ofzo, je gaat verschrikkelijk kwijlen. Terwijl ik dit typ krijg ik al weer stuiptrekkingen in mijn gehemelte want ik moet binnekort weer....aarghhhg!
|
Ik vind 't wel meevallen, 2 minuutjes en je bent er vanaf...
Even doorbijten :D |
Tja duidelijk geen lifestyle topic ;)
|
Kheb het nooit gehad :evil: Gnagna!! Ik weet niet eens hoe het eruit ziet *lol*
|
Ik heb dat nog nooit gehad. :confused: (wel happen bij de ortho, dus het kwijl/kokhals-gevoel is me bekend, maar toch...)
|
Citaat:
En ga je dood als je neus verstopt zit :D |
Citaat:
een lieve ortho hebt. (de mijne begon altijd mee te 'ademen' ed, alsof het een bevalling was :D) ;) |
ik wou dat ik dat nog kreeg! Serieus!
wij kregen het tot ons 16e, daarna niet meer. de keer d'r op had ik meteen 4 gaatjes, dus dan merk je pas hoe erg die fluor behandelingen helpen!! En het is maar 1 dag smerig, terwijl je d'r een half jaar lang profijt van hebt. |
Ik vind het juist wel lekker :D (y)
Ik hoef het nu niet meer, maar ik neem het vrijwillig. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.. Ik heb trouwens geen gaatjes :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Back ontopic :o |
vet vies idd
|
Citaat:
|
Ik nam altijd of die met appel-kaneelsmaak, of die met colasmaak .. ik vond het echt smerig altijd :o (n)
|
ik vind het nog niet eens zo erg eigenlijk. Je mond is alleen eventjes zo vol :)
|
Je kunt het weigeren heh, ik heb het nooit hoeven doen.
|
Citaat:
zodra ik thuis kwam (tandarts is een half uur rijden) pakte ik altijd cola en snoep :D. dat was m'n beloning voor het naar de tandarts gaan. |
Citaat:
|
Bij mij echt heel anders. Gaat hij emt zo'n tube over je tanden, komt er zo'n vies geel prutje op dat naar kauwgom hoort te smaken.. hooee ranzig, en dan 2 uur neit eten!! en dan heb je dus 2 uur lang allemaal vieze gele stukjes in je mond..:S
|
Mijn tandarts doet er niet aan, dus ik heb het nog nooit gehad :)
|
ik heb ook al heel lang..
ik heb een trauma aan de kersen smaak en de aardbei smaak.. die zijn echt zooo ranzig :eek: en ik luste eigenlijk geen pepermunt dus ik nam maar pepermunt omdat die ook het snelst was (die hoefde maar 1 minuut) Ik zing altijd een liedje dan in mijn hoofd en dan is het snel voorbij :) |
Als je dat al zo erg vindt, hoe rampzalig moet het dan niet zijn om een kies getrokken te krijgen?
|
Citaat:
|
:eek: die tropische vruchten smaak...
dat heb ik een keer gekozen (ach joh doe is gek) en moest naderhand overgeven :| gelukkig ben ik nu al een tijd van die fluoride af! |
de tandarts waar ik bij ben doet dat nooit. :D(en geen gaatjes)
|
Dat mintspul, daarvan valt de smaak best mee... alleen die bitjes zijn niet zo fijn (te groot, altijd te groot) en dat je daarna nog een uur lang van dat slijmspul in je mond hebt waar je ontzettende dorst van krijgt maar je mag niets drinken...
|
Citaat:
|
best raar dat zoveel tandartsen het nog met bitjes doen. Mijn tandarts had een soort slagroomspuit zeg maar en kon het zo op je tanden spuiten.
Het smaakt ook wel ranzig maar goed het schijnt goed te zijn. Hoef nu trouwens niet meer :D |
Nou nou, wat een hel zeg. 4 minuten in het jaar een bitje met fluoride indoen.
|
vroeger had je fluortabletjes, zijn die er niet meer dan?
|
Citaat:
|
Ik vond het altijd wel lekker eigenlijk..
Behalve die gore smaakjes, cola en tropical enzo. Gewoon pepermunt was (y) |
mag iedereen eigenlijk uit smaken kiezen?
ik had namelijk, voordat het hier genoemd werd, nog nooit gehoord dat er meerdere smaken waren... |
tis altijd zo kut dat je zo gaat kwijlen :(
|
Citaat:
Maar mijn tandarts heeft nieuw spul; ook gewoon gel in van die bitjes, maar je hoeft het maar een minuutje in en na een kwartier mag je al weer eten en drinken :) Vroeger nam ik altijd sinaasappelsmaak, nu vind ik mint veel lekkerder... En ja, ik ben 18 en moet dat gewoon nog... omdat ik heel laat ben gaan wisselen en omdat er tot voor kort nog een gewone kies doorkwam :o (ik heb op m'n 17de gewoon nog kiezen lopen te wisselen :o ) |
Citaat:
|
Ik kreeg het vroeger wel een aantal keer, maar ik heb het al jaren niet meer gehad. Misschien wel een aanrader, omdat ik een erg slecht gebit heb (en ik poets heel goed) :o
Maar ik mocht vroeger ook altijd 'smaakjes' kiezen, al helpt het echt niet. Het blijft allemaal even smerig vind ik. Pepermunt was dan nog het minst erg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |