![]() |
[grote bestanden] => hdd traag
elke keer als ik in mn thuis netwerk in een map kom waar een paar gigabyte in staat, lijkt de pc traag te worden.
aan de specificaties zal het niet liggen: p4 1,8 ghz -> 256 mb intern -> 60 gig hdd p4 2,66 ghz -> 512 mb intern -> 120 gig hdd p4 2,6 ghz -> 512 mb intern -> 40 gig hdd kan het met defragmenteren zijn opgelost ofzo? |
Hoe snel en hoe oud zijn je HDD's? Ik neem tenminste niet aan dat het aan je netwerk ligt...
|
Toevallig filmpjes en heb je view op thumbnails staan?
|
|
goed.. ik zie nu net dat ik ben genaaid..
ze zeiden 512 mb intern.. er zit 256 in.. dit lijkt de oorzaak? 120 gb hdd p4 2,66GHz en dan 256 mb intern.. lijkt niet logisch wel? -> nu staat deze topic op de grens h/s&m |
Installeer Statbar eens en kijk hoe je met je geheugengebruik zit tijdens het kopiëren:
www.statbar.nl |
Citaat:
|
de cpu vliegt ook zo opeens naar 100 als ik met deze bestanden werk (hernoemen, verplaatsen, eigenschappen bekijken).. de cpu van pc waar deze bestanden ook op staan (die van 256 mb intern)
|
Dan heb je behoorlijk wat t*ringzooi aktief op je computer ;)
En vast ook Norton antivirus? |
Citaat:
zal winxp er opnieuw opzetten een goede zet zijn? ik heb namelijk de schijf als c:/ 55 gig d:/ 55 gig en alle grote files staan op d:/ dus die zullen niet verloren gaan.. |
Citaat:
Maar heb geen troep erop (geen viorussccanner oid).. Enigste wat ik heb is fulltime apache en mysql :p |
Defragmenteren. Maar als je grote bestanden defragmenteert zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt want anders defragmenteert -ie ze niet (hij heeft ruimte nodig om dat bestand in 1 stuk te zetten).
|
Oh en draai ad-aware van lavasoft. Die kan flink wat troep van je pc verwijderen (reclameprogs enzo).
www.lavasoftusa.com Installeer ook de updates van windowsupdate en defragmenteer al je schijven/partities dus. :) EN zet de indexing service uit (eigenschappen van schijf en dan uitvinken (staat onderaan)). |
Citaat:
|
tot zover thnx. k heb verwijderd en werkt weer lekker.
nu heb ik een nieuwe hdd van 160 gig (extern, usb 2.0). wat is dan de slimste manier om de hdd zo snel mogelijk te laten draaien qua partitionering. 1 logische partitie maken, 1 primaire, of allebei.. of 2 primaire of weet ik het wat.. ik heb op dit moment 1 logische. heeft de partitionering invloed op de snelheid? (lijkt me wel toch?) |
1 logische, en ik zou als NTFS partitioneren indien je WinNT/2k/XP gaat gebruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
*PC 2700 333Mhz* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |