![]() |
Wintertenen
Hai Allemaal!
Ik heb erg veel last van wintertenen, weet iemand hoe je de pijn iets kan verzachten? xxx |
Mijn methode is altijd om hard op mijn tenen te gaan stampen met de andere voet, dan krijg je een minder erge pijn... maar ja, het blijft dan pijn doen.
Als je altijd naar buiten gaat met dikke sokken (desnoods twee paar) en goede schoenen, en dan zodra je ergens bent waar het warm is je schoenen uitdoet en eventueel ook je sokken (of 1 van de 2 paar), dan blijft de temperatuur van je voeten een beetje constant en heb je er minder last van. |
Misschien een beetje raar en misschien vind je het ook wel vies, maar ff over je tenen plassen (of ff opvangen in een bakje en dan dompelen, ik weet niet hoe lenig je bent) helpt echt.
|
Citaat:
|
Urine schijnt inderdaad een heilzame werking te hebben (ik ben niet zo'n freak die d'r eigen zeik drinkt hoor).
Wat ik in 1e instantie van dacht dat het bakerpraat was, bleek echt te helpen, maar ik had dus zoiets van baat het niet etc. en ze waren vrij snel weg (de jeuk nam al iets eerder af). Iedere dag onder de douche staan hielp niet (maar is gewoon lekker). |
Als het sneeuwt met je blote voeten door de sneeuw lopen.
Wisselbaden willen ook nog wel eens helpen. En urine ja. |
Alles beter dan sneeuwballen.
*goed, flauw* je tenen gewoon vaak bewegen als je op schoenen loopt, volgens mij. urine eroverheen? nog nooit van gehoord *rilt* |
ik heb hier helaas ook last van, echt ontzettend vervelend. het belemmert me zelfs vaak in het dansen.
er is een middeltje bij de apotheek verkrijgbaar die schijnt te helpen. ik heb het nog niet geprobeerd en weet ook niet hoe het heet. maar ga er eens een keer naar vragen. |
Een klasgenoot van me heeft het héél erg, die heeft zelfs wintertenen in de zomer (nee, geen leuke woordspeling). Haar dokter heeft bloedverdunners voorgesteld, maar daar wilde ze niet aan. Maar misschien is het voor jullie wat?
|
hoihoi
ik heb altijd last van wintertenen gehad, en heb vanalles geprobeert en niets hielp. ik moet nu zorgen dak geen koude voete krijg, want in de zomer heb je er ook geen last van. duss 2 paar zokke aantrekken enzow.. en het helpt echt!!! :eek: als je ze al hebt doet het natuurlijk vet zeer he, maar slaap gewoon een paar nachtjes met 2paar zokken aan en overdag ook natuurlijk en dan zijn ze binne een paar dagen weer normaal. kussies en echt proberen hoor |
Misschien dat wollen sokken warmer zijn dan gewone sokken. Ik heb een keer in de vakantie ontzettend koude voeten gehad en toen kon ik mn voeten alleen warm houden met wollen sokken, die zijn volgens mij een stuk warmer dan gewone katoenen.
En anders is het het proberen waard, misschien heb je zelfs nog wel een oma die sokken kan breien. :) |
Wat zijn wintertenen, als ik vragen mag?
Ik heb wel vaak last van mn voeten/tenen, vandaar. |
wintertenen zien er rood gezwollen uit en voelen pijnlijk en jeukend aan (althans zo ervaar ik het)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42. |