![]() |
Vergeef me (gevoelsgedichtje)
Vergeef me, door de dagen
voor de woede die ik niet sprak, ongesproken woorden al kon ik wel, maar deed het niet uit angst dat het hart brak Vergeef me, voor mijn woorden die wel gesproken zijn, of voor de dagen die ik aan me voorbij laat gaan zoekende, door de weg vol pijn Vergeef me, voor de weg die ik ga en eigenlijk niet de juiste is, of voor de dingen die ik niet weet en de antwoorden die ik voor eeuwig mis Vergeef me, al weet ik dat ik niet vergeven hoef te worden door een ander, als ik mezelf vergeef en weet dat het zo goed is... |
Mooi...
Het doet me denken aan de aflevering van dr Phil van donderdag geloof ik...is het daarop gebaseerd? |
Citaat:
|
Hoe verder ik lees, hoe beter hij wordt. Goed gedaan (y) . Het loopt goed, je rijm is goed, en je hebt een originele vorm genomen.
|
Een heel mooi gedicht; echt een gevoelsgedicht idd, en eentje om bij weg te dromen :). Vooral de rustige, regelmatige vorm spreekt me erg aan; dat leest heel prettig. De laatste cursieve regels zijn een mooie afsluiter vind ik, ik zou alleen niet zoveel witregels ertussen zetten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |