![]() |
Zwarte Serenade
Zwarte Serenade
Het liefst, zou ik voor even alles doen vergeten niets meer willen weten Van dit ellendig eenzaam leven en enkel door een zoete wens Door tederheid ingegeven. Herrineren wie ik was als mens In mijn hoofd een paringsdrang tussen bitterheid en kilte en in alle stilte In een lange beklemmende val Zal de ik geboren worden Die morgen de wereld bewandelen zal. In een nacht die nooit de mijne was zing ik een vluchtig eenmanslied het vult de ijle lucht Vervangt wegterend verdriet en is niets meer dan zucht van hem die ik ooit was |
Apart gedaan met die rijm, wel mooi, behalve in de tweede strofe, daar komt val-zal een beetje gedwongen over. Verder loopt het goed en alles, je hele gedicht heeft een bepaalde droevige sfeer die je heel mooi over weet te brengen.
|
Nu ik het een dag later terug lees, heb je inderdaad gelijk wat betreft die 2e strofe...Zal me er sowieso nog eens overbuigen. Denk sowieso dat het gedicht nog ķets mist.
dank je! |
Hmmmm een absoluut prachtige inhoud, het spreekt me geweldig aan, leest overigens lekker weg, goed metrum en ritme. Al met al gewoon prachtig...
|
Prachtig gedicht; orgineel in zijn verwoordig, en zo'n goede titel :). Vooral de vorm van de eerste strofe vind ik erg mooi! Een orginele en rustige, lekker lezende schrijfstijl. Vooral het stukje
'In een nacht die nooit de mijne was zing ik een vluchtig eenmanslied het vult de ijle lucht' vind ik echt prachtig... |
Lekker rommelig, goeie sfeer geschreven, heerlijk gewoon.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18. |