![]() |
MP3 speler
ik heb gister dus een leuk mp3 spelertje gekoocht, met 128 MB geheugen, maar mn vraag is eigk, of er niet iets bestaat waardoor je de mp3tjes nog meer kunt comprimeren en ze dus kleiner worden en je zodoende meer op je mp3 speler kan zetten
|
MP3's zijn gecodeerd met een bepaalde bitrate. Deze bitrate bepaaldt de grootte van de MP3. Je kunt ze re-coderen naar een lagere bitrate, maar dit heeft als nadeel dat de qualiteit achteruit loopt.
[iTunes kan dat vrij gemakkelijk.] 192 KBps is volgens de meeste (lees: normale ;)) mensen gelijk aan CD qualiteit, maar als je je MP3 spelertje enkel gebruik tijdens het joggen/op de fiets/tijdens de les volstaat 128 KBps ook al prima. Persoonlijk hoor ik nauwelijks verschil, maar mijn oren zijn dan ook f*cked up. :) |
Je zou ze naar WMA kunnen overzetten.. Of naar een lagere bitrate ja. Voor wie een hekel heeft aan Mac: Cool Edit voor de PC is daar ideaal voor.
Of gewoon meer geheugen nemen of een hdd mp3-speler want 128mb is natuurlijk wel erg weinig |
Citaat:
20GB....... :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben benieuwd naar de 'kleine discman', aangezien die tot in de eeuwigheid gedoemd zijn tot 120mm... :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54. |