![]() |
Kiezen
Kiezen.....
Ik kan niet kiezen Kiezen tussen jou en hem Mij hart en gevoel tegen over elkaar Niet weten wat me de goeie weg zal wijzen Het onbereikbare kiezen leek uitgesloten Waarom eigenlijk Ik moet kiezen Kiezen tussen jou en hem In jouw gedachte heb ik al gekozen Niet wetend waarom Het was de makkelijkste manier Maar het spijt me, ik kan hem niet vergeten Dit is me eerste gedicht op t forum dus k zou graag willen weten wat jullie er van vinden.... ik verw8 da jullie t nie goed vinden want er staan hier echt hele mooie gedichten maarja... |
Kiezen tussen jouw en hem
jouw = jou Ik vind het cliché... |
Cliche idd. Volgens mij klopt het 2e gedeelte van je gedicht niet...de inhoud dan vooral. Als je de 'jou' en 'hem' namen geeft zie je het:
Ik moet kiezen Kiezen tussen "Jan" en "Piet" In "Jan zijn" gedachte heb ik al gekozen Niet wetend waarom Het was de makkelijkste manier Maar het spijt me, ik kan "Piet" niet vergeten "Jan" denkt dus dat je voor hem hebt gekozen. (lijkt me logisch in dit verband toch?) Aangezien je niet zou zeggen dat je voor Piet kiest en Piet niet kan vergeten. Maar dan vind ik het vergeten en die gedachten weer zo vaag. Naja, wordt te moeilijk voor me op dit moment. :o Ga maar door met dichten, weet zeker dat't ooit mooi wordt als andere gedichten hier :) |
Ik vind het wat te veel vertellend; bovendien veel te expliciet. Er is niet echt op een orginele/creatieve manier gebruik gemaakt van de taal. Bovendien zit er nog niet echt ritme in; je opbouw is wat onregelmatig en de zinnen soms wat te lang. Ik zou proberen de zinnen wat anders te verwoorden; in een wat andere vorm zetten zodat er meer een metrum ontstaat, en voor ander woordgebruik kiezen: wat orgineler en minder standaard.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38. |