![]() |
[internet] hoe valt dit te verklaren
Hoi Allemaal,
Ik zit al dagen met een probleem. Mijn internetverbinding was altijd wel ok (niet enorm snel, want 10mbps, maar wel ok) Ik kan er ook UT2003 meespelen, met een ping van ongeveer 100. Nu heb ik de laatste tijd steeds problemen met internet, hij maakt verbinding, maar als ik messenger open dan geeft ie telkens aan dat er geen verbinding is en als ik hier naar scholieren ga dan duurt het uren voordat hij er komt. Je wilt ook niet weten hoe lang het geduurd heeft voordat ik eindelijk hier gekomen ben. Maar nu het gekke. Ik heb net ut2003 op internet gedaan met dezelfde verbinding die dus uren doet over het openen van sites, maar dat kan ik nog wel gewoon spelen, wel een hogere ping 130 nu maar niet schokkend hoger. Vanmiddag deed internet het wel gewoon goed maar gisterenavond weer slecht Maar nu mijn vraag: voor UT2003 op internet doen is toen veel meer internetactiviteit vereist dan op msn op op dit forum? ik snap er echt niets van, waarom ik wel on-line kan gamen, maar niet altijd op sites kan komen+msn. |
Citaat:
|
Welke provider heb je? 10Mbit is overigs best wel redelijk snel hoor; als je vanuit gaat dat de gemiddelde Internetter over 2Mbit beschikt.
Heb je je provider ook al eens een mailtje gestuurd? Tsja... je zou eens Ad-aware kunnen draaien op je systeem om er zeker van te zijn dat Spyware niet de boel vertraagd; maar lijkt me stug dat dat de oorzaak is. |
zeker chello ofzo :confused:
|
Citaat:
en 10Mbit is retesnel. @ topicstarter is het geen netwerkverbinding? en ping heeft niets met deze cijfers te maken. |
Wanadoo 10Mbps? En de paus is atheist zeker. :D
Nee ik denk gewoon dat je verbinding traag is, op piekuren. Dat gebeurt bij veel wijken met Wanadoo (of een andere kabelaanbieder). Maar dat je wel kunt gamen maar niet kunt surfen (nouja heel traag) is op zich wel gek. Echter, gamen gebruikt UDP als protocol; websurfen gebruikt TCP. Het verschil is dat TCP slecht omgaat met dropped packets; de zogenaamde packetloss. Die pakketjes moeten persé opnieuw verzonden worden en dat vertraagt de boel. Bij UDP maakt een beetje packetloss niets uit. Tegen de tijd dat de ontvanger erachter komt dat er een packet te weinig is, is het packet alweer overbodig en nutteloos. Bij gamen heb je immers niets aan informatie die al in het verleden gebeurd is. Maar die eens wat pings zou ik zeggen: ping -t ping.xs4all.nl en na een half uur Control + C. Kijken hoeveel packetloss je hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.