Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Magic-vraag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=642793)

wolfgang 27-10-2003 09:00

Magic-vraag
 
hoe werkt het met protection van een kleur.
laats zei iemand dat als een creatre protection from red had daty hij ook geen schade kreeg als hij rode creatres blokt.
hoe zit dat? want mij ios iets anders geleerd.

Reverend 27-10-2003 09:31

1. Het klopt, hij krijg inderdaad geen damage (dacht ik )
2. onder je staat een andere magictopic, makkelijker om het daarin te plaatsen toch? ;)

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=629574

Urza 01-11-2003 12:41

als je protection van kleur hebt kan jou craeture/artifact helemaal geen damage krijgen van die kleur dus ook niet als die geblokt wordt of zelf blokt of met een instant of sorcerey

eddie 01-11-2003 18:52

Citaat:

HardCore gamer schreef op 01-11-2003 @ 13:41:
als je protection van kleur hebt kan jou craeture/artifact helemaal geen damage krijgen van die kleur dus ook niet als die geblokt wordt of zelf blokt of met een instant of sorcerey
Voor zover ik het weet kan een creature met protection from black helemaal niet geblocked worden door een creature met die kleur. Andersom kan wel, maar er is dan geen schade. Hoe het gedrag van Trample is weet ik zo niet meer, maar ik dacht dat alle schade dan naar de verdediger gaat (aangezien het blockende beest geen schade kan krijgen)

Je zou hier kunnen kijken :)

Baron Sengir 01-11-2003 21:15

protection from xxx doet 4 dingen (die in het engels worden afgekort met DEBT)

1) Het beest krijgt geen schade van spreuken/abilitys van kleur xxx (Damage)
2) Er kan geen enchantment van kleur xxx onder zitten (Enchantment)
3) Het beest kan niet geblokt worden door beesten van kleur xxx (Block)
4) Het beest kan geen target worden van een spreuk/ability van kleur xxx (Target)


Wat betreft trample:
Als een 10/10 groen trample beest aanvalt en je blokt met een 1/1 protection from green beest, moet er altijd eerst zoveel damage gedaan worden zodat het beest zou doodgaan indien het geen pro green had (1 in dit geval) en de overige dmg wordt aan de speler gedaan (9 dus)

Als het nog niet duidelijk is, plak ik wel ff de officiele regels:

Citaat:

502.7. Protection

502.7a Protection is a static ability, written “Protection from [quality].” This quality is usually a color (as in “protection from black”) but can be any characteristic value. If the quality is a type, subtype, or supertype, the protection applies to sources that are permanents with that type, subtype, or supertype and to any sources not in play that are of that type, subtype, or supertype.

502.7b A permanent with protection can’t be targeted by spells with the stated quality and can’t be targeted by abilities from a source with the stated quality.

502.7c A permanent with protection can’t be enchanted by enchantments that have the stated quality. Such enchantments enchanting the permanent with protection will be put into their owners’ graveyards as a state-based effect. (See rule 420, “State-Based Effects.”)

502.7d A permanent with protection can’t be equipped by Equipment that have the stated quality. Such an Equipment stops equipping that permanent, but remains in play. (See rule 420, “State-Based Effects.”)

502.7e Any damage that would be dealt by sources that have the stated quality to a permanent that has protection is prevented.

502.7f If a creature with protection attacks, it can’t be blocked by creatures that have the stated quality.

502.7g Multiple instances of protection from the same quality on the same permanent are redundant.
Those who fear the darkness have never seen what the light can do.
--Selenia, Dark Angel

PCRodent 08-11-2003 16:06

Citaat:

Baron Sengir schreef op 01-11-2003 @ 22:15:
protection from xxx doet 4 dingen (die in het engels worden afgekort met DEBT)

1) Het beest krijgt geen schade van spreuken/abilitys van kleur xxx (Damage)
2) Er kan geen enchantment van kleur xxx onder zitten (Enchantment)
3) Het beest kan niet geblokt worden door beesten van kleur xxx (Block)
4) Het beest kan geen target worden van een spreuk/ability van kleur xxx (Target)


Let ook op 502.7a: protection hoeft niet van een kleur te zijn! Kan ook pro-creatures, pro-enchantments, pro-artifacts etc etc etc. (die regel was er al heel lang maar heel lange tijd werd het alleen maar voor kleuren gebruikt. de laatste paar series begint men meer variatie toe te voegen.)

Baron Sengir 08-11-2003 20:23

Citaat:

PCRodent schreef op 08-11-2003 @ 17:06:
Let ook op 502.7a: protection hoeft niet van een kleur te zijn! Kan ook pro-creatures, pro-enchantments, pro-artifacts etc etc etc. (die regel was er al heel lang maar heel lange tijd werd het alleen maar voor kleuren gebruikt. de laatste paar series begint men meer variatie toe te voegen.)
Weet ik, maar ik was lui ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.