![]() |
Magic-vraag
hoe werkt het met protection van een kleur.
laats zei iemand dat als een creatre protection from red had daty hij ook geen schade kreeg als hij rode creatres blokt. hoe zit dat? want mij ios iets anders geleerd. |
1. Het klopt, hij krijg inderdaad geen damage (dacht ik )
2. onder je staat een andere magictopic, makkelijker om het daarin te plaatsen toch? ;) http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=629574 |
als je protection van kleur hebt kan jou craeture/artifact helemaal geen damage krijgen van die kleur dus ook niet als die geblokt wordt of zelf blokt of met een instant of sorcerey
|
Citaat:
Je zou hier kunnen kijken :) |
protection from xxx doet 4 dingen (die in het engels worden afgekort met DEBT)
1) Het beest krijgt geen schade van spreuken/abilitys van kleur xxx (Damage) 2) Er kan geen enchantment van kleur xxx onder zitten (Enchantment) 3) Het beest kan niet geblokt worden door beesten van kleur xxx (Block) 4) Het beest kan geen target worden van een spreuk/ability van kleur xxx (Target) Wat betreft trample: Als een 10/10 groen trample beest aanvalt en je blokt met een 1/1 protection from green beest, moet er altijd eerst zoveel damage gedaan worden zodat het beest zou doodgaan indien het geen pro green had (1 in dit geval) en de overige dmg wordt aan de speler gedaan (9 dus) Als het nog niet duidelijk is, plak ik wel ff de officiele regels: Citaat:
--Selenia, Dark Angel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56. |