![]() |
eigen server
Ik weet niet of deze vraag al eens is langs geweest, maar ik heb het niet kunnen vinden op de zoekfunctie.
Ik wilde binnenkort een server kopen om een site op te zetten. Bij onze provider kunnen maar 4 pc's met internet verbonden zijn. Beneder, broertje, zusje en ik. Nu dacht ik : ik host die site op mijn eigen computer. Is dit verstandig? En kan ik dan ook gewoon een mysql database hebben (volgens mij gebruikt phpbb dat) greetz, dennis (ps, ik ben nog maar een n00b in hardware) |
Je kunt gewoon je eigen PC gebruiken zonder problemen..
Als je easyPHP download dan heb je een server (apache), php module en mySQL bij elkaar. Dan draait je server al. Je kunt ook gewoon een Pentium 90 bak ergens vandaan halen en daar de server op draaien. Een server ervoor kopen is iig onzin. |
weet ik
we hebben nog 4 computer staan van minimaal p 133 maar we kunnen maar 4 computers op het internet aansluiten, en aan dat limiet zitten we al! |
Plug je er toch een hub of switch tussen..
|
kan niet. reageerd ie op
|
is heel vreemd
|
Welke provider heb je dan?
want als je een willekeurige netwerk kaart aan een poort kunt hangen zou je een NAT geconfigureerde router niet kunnen detecteren. (ipv hub moet je dus een router er tussen gooien) |
Gooi die kabelinternettroep eruit met hun rare beperkingen, policies en computernamen die je moet veranderen. Neem ADSL :)
Of bedoel je soms dat je een Alcatel Speedtouch hebt met 4 poorten? Hang er een crosskabeltje tussen met een switch, kun je net zoveel pc's aansluiten als je wilt :cool: |
maar een switch is ook niet alles,
maak een extra netwerkverbinding ofzo |
Citaat:
Kun je beter voor 60 euro p/maand een server met 25 GB dataverkeer huren... Anyway, op je eigen PC hosten kan wel, maar als je zoveel mogelijk uptime wil zou ik toch voor een aparte windows (of linux, als je dat kan) server gaan. Technisch is het gewoon mogelijk hoor! Check overigens wel even of je minimaal 256 Kbit upstream hebt. En dat is echt minimaal! 1024 Is meer aan te raden! |
Citaat:
Eerst in een PC dan via een netwerkkaart in een hub of switch.. Ik zou dan de opbouw maken: Code:
[modem] Om deze manier kun je eer zoveel PC's aanhangen als je wilt.. |
ok,
ik heb trouwens als provider Multikabel maar bedankt!!! |
Citaat:
|
Citaat:
Maarreuh even ontopic, een server is toch ook wel leuk om allerlei meuk op te zetten wat je vaak gebruikt, lijkt me erg handig :D |
ik begrijp nog steeds niet goed wat nou een server precies is, is dat je eigen internet provider ofzoiets?
|
Citaat:
Je kunt denken aan een webserver, FTP-server of een software router om internet te delen. |
aha,
we hebben nu op 1 pc internet maar ik wil op nog een pc internet zetten. we hebben een alcatel speedtouch. kan je dan gewoon een lankabel trekken, of zal er nog een router bij moeten? |
Ja kan een hardware router kopen, maar je kan ook die 1e computer als software router gebruiken. Dan kun je internetten als die 1e computer aanstaat.
Je hebt wel windows 2000 of XP nodig, op die 1e computer. |
ja, we hebben hier XP, maar ik wil niet dat de 1e pc moet aanstaan om op de andere te kunnen internetten, wat moet ik dan doen?
|
Een router kopen, zo'n sitecom dingetje ofzo. Kijk maar in tweakers.net pricewatch bij netwerkshit of kijk op www.gistron.com ofzo.
Je lokale PC boer kan ook zo'n ding hebben, wel duurder dan denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |