![]() |
gewetensverdieping
Waar ze sprak in donk’re klanken
trilde het water met haar mee Als in nog natte verf en verderf - lijk, speelt haar geweten twee aan twee Met haar lichaam in het diepe tilden ze zwaarder aan elkaar Als in kapotte klok en verlok – kelijk, voer haar geweten in het gevaar ________________ Weer eens iets heel anders; ik ben er alleen niet zo tevreden mee.... misschien suggesties om het te verbeteren :)? |
Citaat:
ik omhels elkaar Verder vind ik het wel een leuk gedichtje, vooral met dat verderflijk en verlokkelijk. |
Citaat:
|
Dankjewel voor jullie reaxi's :)!
Citaat:
|
Ik ga hier nog even over nadenken, orgineel vind ik het i.g. en die streepjes vind ik leuk (y) , ik reageer later uitgebreider :)
|
Citaat:
Wel weer prachtig gedicht, klinkt gewoon fantastisch! :) (y) |
mooi :)
|
Origineel (y) . Erg sterk, rijm is knap gedaan, loopt goed, alleen misschien kun je van verlokkelijk ook zoiets maken met een ' ertussen zoals bij donk're, maar ik weet niet of dat wel mooi staat. Wat bedoel je met 'als in kapotte klok'?
Echt (y). |
Dank voor jullie reaxi's :)! lovetear: je hebt helemaal gelijk, dat was nog het enige puntje waar ik niet tevreden over was, 'verlokkelijk' zou ik liever uitspreken als 'verloklijk', maar ik weet niet goed hoe ik dat mooi kan schrijven en het dan nog enigszins te laten kloppen. Misschien de vierde regel laten beginnen met k'lijk?
Over 'kapotte klok': daarmee bedoel ik dat tijd er niet meer toe doet in die situatie :). |
Ziet eruit alsof het te snel is opgeschreven, het is leest niet 'af'. Titel is pretentieus zo, stemt niet met inhoud overeen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38. |