![]() |
leven
deze wereld zit vol leven
daar denk ik aan telkens weer en als ik daar aan denk keer op keer dan denk ik toch maar weer waarom al dat leven waarom is dit ons gegeven al dit leven we leven op deze aarde die al dit leven baarde al dit leven op deze aarde wij mogen dit niet schenden anders zullen degenen die dit ons gunden zoals zij dat kunnen ons nooit meer iets gunnen dit leven is ons gegeven gebruik het goed zoals dat moet het is de enige die je krijgt want van de andere levens die je kreeg zijn de gedachten en herrinneringen leeg sassefrats |
ik vind de rijm te geforceerd...
|
Rijm en herhaling zijn hier inderdaad niet erg mooi. Maar dat kan ook bewust zijn.. er wordt wel nadruk gelegd op bepaalde woorden. Een iets onprettige emotie wordt opgeroepen als je het leest.
Gedicht zelf , het onderwerp daar zie ik wel wat in. Ik zou bij dit stuk: dit leven is ons gegeven gebruik het goed zoals dat moet het is de enige die je krijgt de laatste regel veranderen in: het is het enige dat je krijgt... je hebt het over het leven.. Misschien ligt het aan mij, maar ik struikel bij het lezen van een stuk over een dergelijke fout. (is ikke een zeikerd?) :D |
Citaat:
je hebt gelijk, sorry dim |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |