![]() |
Welke band vind jij een echte live band?
Welke band vind jij een echte live band?
Zo'n band die op cd niet klinkt/niet tot zijn recht komt. Iedereen kent er wel 1. Laat de discussies rijkelijk vloeien, maar hou het netjes. Topicstarter begint. Ik hoor net 'Cowboys from hell' van Pantera en ik vind dat pantera gewoon live geluisterd moet worden. Op cd komt het niet tot zijn recht, klinkt het leeg, kaal. Sorry Ruud :o |
heideroosjes
maypole peter pan speedrock de vettige matjes ... |
zie mijn nick :cool:
|
heavy metal vooral
maiden, manowar, heerscht live allemaal veel harder dan op cd |
Ik vind alles live beter.
|
jazzbands, improviseren komt op een cd nou eenmaal niet zo overtuigend over :)
|
Citaat:
veel skabands ja, en folkpunk bands... |
Citaat:
|
Metallica.
|
Oasis, maar die is net zo goed op cd.
|
Voor The Music telt dit trouwens wel. Gladde cd, bombastische live performance.
|
Citaat:
|
flogging molly en de meeste skapunk
|
ik vind hardcore echt livemuziek
dan merk je de energie veel beter dan op plaat |
Metallica was altijd goed...
Maar nu ze die bassist van Ozzy Osbourne (Robert Trujillio ofzoiets :S) erin hebben... Die gast springt over het podium als een of andere gedrugte aap :S |
inhume
|
iron maiden is geweldig om live te zien. geweldige show, masterlijke muziek. alleen word je doodgedrukt als je vooraan staat... :rolleyes:
maar voor de rest... TOP! |
Acda en de Munnik
|
Citaat:
hmm, ja je moet toch iets :) ik blijf uiteraard trouw aan het metalfanforum. je moet er idd iets voor over hebben om iron maiden echt goed te zien :p |
Grateful Dead
Dire Straits Jefferson Airplane Big Brother & The Holding Company uiteraard nooit live gezien :rolleyes: maar live-albums of nummers klinken gewoon beter. EDIT; Jimi Hendrix (Experience) |
Citaat:
Maarum...kheb het een beetje verkeerd verwoord ja... :o ik bedoelde dat het iets minder erdoor is geworden. Ze zijn nog steeds wel goed live. |
Citaat:
|
The Cure
Therapy? Tool Metallica Aerosmith Om zo maar een aantal verschillende soorten bands te noemen die live zeer goed zijn. |
Slayer, dat is gewoon de ultieme liveband
|
Iced Earth is op CD geweldig, live nog geweldiger. (y)
|
Bij thrice,hell is for heroes vind ik het geluid op de cd te zacht. Live zijn ze zeer hard.
|
Moloko, Faithless.. dat moet je live zien, niet op cd horen.. die sfeer geweldig.
Zelfde geld voor een heel aantal punkbandjes. |
Citaat:
|
Mark Foggo, The Mighty Mighty Bosstones
|
Citaat:
|
Green Lizard
|
Opeth, The Haunted, Biohazard, Immortal, Fear Factory, Children Of Bodom, Sentenced, Sepultura en Iron Maiden kunnen/konden er natuurlijk ook heel wat van
|
Citaat:
:p :D |
uppercut
|
Dropkick Murphys'
Placebo |
Hmm het gaat hier eigenlijk over bands die je normaal op cd niet geweldig vind. :D
|
Strapping Young Lad
|
FACE TOMORROW
geweldig! |
Against Time.. niet echt slecht op cd, maar live wel heel bijzonder vind ik :)
|
Citaat:
|
Ik vind biohazard live ook maar klote eigenlijk. Het zou een stuk beter zijn wanneer de zanger een zin zonder 'fuck' zou zeggen.
|
Citaat:
|
nog 1: Machine Head.
|
Citaat:
|
Face Tomorrow idd (y)
|
young blood brassband (y) :cool:
|
Ik vind dat de nummers van blink182 een flinke sprong vooruit doen als ze op het podium staan.
(en dat bedoel ik positief) |
Citaat:
|
Citaat:
je moet nie zo zeuren, jullie zijn een goede live-band (y) |
overkill & motorhead
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |