![]() |
Praten voor een groep mensen!
Praat jij makkelijk tegenover een grope mensen(je volleybalteam, voetbal team. school, toneelstukje oder so wass)
Gaat je dat makkelijk af of ga je dan 'raar' doen? |
Licht eraan waarover.
|
Ik heb er een hekel aan.
Als ik het kan voorbereiden doe ik dat ook (zodat ik er met een goed gevoel aan begin). Van te voren zit ik vaak ontzettend te stressen ed, maar als ik nou eenmaal ben begonnen, blijkt het allemaal best wel mee te vallen. Meestal. |
Dan ben ik gestresst, maar dat merk je niet aan me.
|
spreekbeurt vind ik vreeeeeeeeseeelijk :( :o maar toneel daar in tegen is weer leuk :)
|
Ligt er een beetje aan. Als ik iedereen ken en bekend ben met het onderwerp, weet dat ik op zich weinig fout kan doen, dan gaat het vanzelf. Maar als ik mensen niet (goed) ken en bovendien geen "objectief" verhaal heb, dan ga ik raar doen. :s
En ik moet over een maanden als getuige een speech houden op een bruiloft. :( Ik schijt nu al in mijn broek. :bloos: |
Kdoe een lerarenopleiding... presenteren is er een groot onderdeel van ;)
Ik sta dus regelmatig voor een groep van 20 - 30 mensen en met met grotere presentaties voor ongeveer 150 man te praten :D In het begin isset eng, maar later word het wel minder :) |
Ligt er heel erg aan. Ik vind het verschrikkelijk om een presentatie voor de klas te houden, weet nooit waar ik mijn handen moet houden en ik zie iedereen heel ongeinteresseerd kijken, ook niet echt motiverend. Maar als het onderwerp mij aanspreekt zodat ik daar enthousiast over kan vertellen en ik merk dat mensen geintereseerd zijn vind ik het prettig.
|
Ik voel me niet gespannen ofzo op zo'n moment, maar zo kom ik wel over; ik pluk aan haren, trui, briefjes, wat dan ook, en ik ratel af en toe, en praat vaak te zacht.
|
spreekbeurt is de ene keer vreselijk, andere keer niet....donderdag weer :o . Verder kan ik wel praten voor een groep mensen :)
|
Als het niet erg belangrijk is vind ik het niet erg, als ik word beoordeeld om mijn gebabbel vind ik dat verschrikkelijk
|
Dat is echt iets waar ik totaal geen moeite mee heb. Presenteren doe ik niet graag, maar meestal wel zeer goed. Praten voor een groep is zeker een van mijn sterke punten, gelukkig. :)
|
Het is ook niet het praten op zich, maar meer het feit dat ik voor 250 man een verhaal moet gaan vertellen wat zowel oma van 88 als neefje-drugskoerier van 15 als baas van bruidegom van 45 aan het lachen maakt.
Dat kan gewoon niet goed gaan. Van de andere kant: het is een bruiloft, iedereen is toch in een goede stemming enzo! :) |
Nee, dat doe ik niet gemakkelijk. Ik ga evenwel niet raar doen. Ik doe normaal maar ik vind dat best wel moeilijk.
|
Het gaat me steeds beter af. :)
|
Heb ik totaal geen problemen mee, gelukkig.
|
Da's niks voor mij... dan word ik zenuwachtig enzo. :bloos: :(
|
alleen als het voor een belangerijk cijfer is en als het is afgesproken, maar al ga ik plots ff iets meedelen aan een groep mensen doet het me niks ofzo..
|
geen probleem :)
|
Geen problemen mee. Sterker nog, in een groep gebeurt het juist regelmatig dat ik als vanzelf aan het woord kom en dat iedereen luistert.
|
ik kick daar juist op :cool:
|
Liever niet!
|
In een groep heb ik regelmatig het woord en ook op toneel heb ik d'r geen enkele moeite mee.
Maar presentaties op school... argghh. de laatste keer dat ik dat moest doen ging ik hyperventileren :o En alle vorige keren was ik strontzenuwachtig, klopte m'n hart in m'n keel en kreeg ik er amper worden uit. Ach, wat haat ik die dingen!!! nog 4 presentaties en 6 mondelingen te gaan dit jaar.. kzie er nu al tegen op :( |
ik hou d'r niet van. Iedereen gaapt je dan zo aan enzo, en als het tegenzit gaan ze ook nog eens moeilijke vragen stellen :p
|
Spreekbeurt en alles wat er op lijkt is verschrikkelijk, maar toneel roeleert :)
|
Als t meer dan zo een 10 mensen zijn wordt ik echt vet zenuwachtig, net als bij een spreekbeurt die je voor 30 man moet gaan houden :s
In een klein groepje gaat perfect :) |
Citaat:
|
Wat mij betreft: Sterker nog, ik vind het zelfs eng om een conversatie te hebben met één iemand! Soms. :bloos:
|
altijd !!
k schaam me niet en nergens voor i (L) meslef.. :bloos: |
Plotseling, en zonder voorbereiding aan het woord komen heb ik niet zo veel moeite mee.
Maar als ik iets voor moet bereiden ga ik daar zo lang over malen dat ik dat eng vind, en dan is het ook eng... |
in ut begin ben ik zenuwachtig maar als ik merk dat het goed gaat dan minder en praat ik gewoon vrijuit.
|
Citaat:
|
Over het algemeen heb ik het gevoel dat ik alleen maar stoter en wil ik gewoon door de grond zakken, maar dan krijg ik van de docent een compliment voor mn presentatietechniek. :) Afgelopen jaar moest ik voor Engels een presentatie houden, en ik kreeg de opmerking van mn docent: 'Ik kon eigenlijk niet verstaan wat je zei, maar je bracht het overtuigend.' :D :o
En voor mij geldt ook: als ik het het eenmaal doe vind ik het nog leuk ook. |
Citaat:
|
Ligt eraan voor wie en wat ik moet vertellen... ik hou niet van presentaties ed, maar in discussies en dergelijke vind ik het absoluut geen punt dat iedereen luistert.
|
Ik heb daar absoluut geen moeite mee, vind het wel leuk eigenlijk. (y)
|
Ik ga altijd veel te snel praten (voor m'n gevoel dan, achteraf zegt iedereen dat het wel meeviel) en word heel erg rood :o Vooral aan dat laatste heb ik echt een hekel. Ook ben ik meestal redelijk zenuwachtig. Kort samengevat: spreken voor een groep is een ramp :s Maar ik word er gelukkig steeds iets beter in :p
|
bij presentaties vind ik het niet zo leuk (n)
maar voor de rest wel hoor. |
verschilt per keer. Bij m'n team heb ik niks in te brengen ofzo, en zal ik niet makkelijk praten. Als ik alle aandacht van een klas krijg wordt ik ook rood enzo :/. (kan'k ook niks aan doen :p) Spreekbeurten gaan wel goed, ik tril wel :o, maar dat merk ik zelf alleen gelukkig. Vrijdag boekbespreking :(
|
binnen mijn team zeg ik wat ik vind en denk (dat doet iedereen) zonder het eng te vinden.
moet ik voor de klas iets voordragen, presenteren o.i.d. dat ik zelf gemaakt heb (spreekbeurt, betoog) vind ik het vreselijk. als ik mag gaan zitten is het al een stuk minder. maarja dat mag niet. Als me gevraagd wordt iets van een ander of uit een boek voor de klas voor te lezen heb ik hier veel minder moeite mee. |
Ik praat uberhaupt niet veel (y)
|
Ligt er aan of het is voorbereid of niet, van welk pluimage de groep is, en natuurlijk de grootte van de groep.
Doorgaans heb ik er niet zoveel moeite mee, al helemaal niet als ik dingen voorbereid. Een zaal met 70 mensen toespreken doe ik zonder zweethandjes. |
Een groep mensen toespreken is wel prima, ik vind het vervelender om iets te moeten voorlezen als andere mensen dezelfde tekst voor zich hebben.
|
Ik hou er niet van, maar meestal valt het erg mee.
Voor spreekbeurten enzo ben ik wel altijd erg zenuwachtig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij spreekt over sommige mensen alsof ze dieren zijn.
|
ik heb er eg een hekel aan om voor de klas te moeten praten
en heb over 2 weken spreekbeurt die een kwartier moet duren...:s had vorig jaar debat en leraar zei tegen mij: je ziet eruit alsof je t niet leuk vind.... Nee hehe en daarbij praat ik nogal zacht dus is ook niej handig.... maar vind t dus eg niej leuk!! |
Sonnebloem, gewoon blik op oneindig, hard praten en rechtop staan. Dan heb je de helft al gehad. De andere helft bestaat uit het niet friemelen met je handen, niet wiebelen en niet teveel rondlopen.
|
ronduit afschuwelijk. dan heb ik mn tekst nog zo goed geleerd, k krijg het er niet meer uit, wat ik ookprobeer. doe mn best een beetje relaxed te lijken, maar nee. heeft hoogsdtwaarschijnlijk te maken met mn niet zo goede zelfbeeld en zelfvertrouwen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38. |