![]() |
Manga / Anime
Hey ik ben op zoek naar coole Manga films
heb zelf al : Princess Mononoke Record of Lodoss War Akira Ninja Scroll Ghost in the Shell Street Fighter 2 |
ik zit nu (evangelion) te kijken, ik ben nu bezig met eps 19-26 en daarna de films kijke.
En ook 3x3 eyes eps 5-7 ik heb ook een paar films: GITS, ninja scroll,akira en roujin Z. ik ben nog een rookie als het gaat om anime en wou vragen waar OAV voor staat en of er nog andere anime 'vakjargon' is die ik moet kennen |
Angel cop
euhm pff ik zal eens ff de lijst zoeke :) |
MOet ik die manga films nou met de stijl van DragonBall Z vergelijken? Want dat vind ik zo'n kut programma. Ik heb nog nooit zo'n manga film gekeken omdat ik denk dat het zoveel lijkt op DBZ
|
Spirited Away natuurlijk, als je Princess Mononoke goed vond, vind je deze ook goed :)
|
Laputa: Castle In The Sky.
Haalt het niet bij sommige andere Ghibli films, maar is wel koel :) |
Dominion tank police
fist of the north star street fighter giant robo |
Ja spirited away heb ik trouwens ook ja !!
Super cool. Fist of the North star wil ik graag hebben maar kan hem nergens vinden op DVD als iemand suggesties heeft graag. G.T.C. Dragon Ball Z is wel een vorm van Anime en het rocks ;) |
Alles van Ghibli uiteraard. Laputa vond ik persoonlijk idd de minste, maar toch erg vermakelijk ondanks z'n voorspelbaarheid.
|
Trigun
.Hack//Sign Record Of Lodoss War Kenshin Cowboy Bebop 3x3 Eyes |
ANIME
----------------------------------------------------------------------- Rurorin kenshin (film) lain metropolis (japans, niet echt vet getekend maar wel geflipt) cowboy bebop golden boy battle angel alita MANGA ----------------------------------------------------------------------- fist of the blue sky lezen (prequel van fist of the north star) Pay Per View (meer amerikaanse manga) cowboy bebop city hunter en nog zoveel maar waar ik voor de moment niet op kan komen... grote misvatting: manga zijn de boeken, anime de tekenfilms |
Citaat:
Anime: Trigun! Hellsing Spirited Away Manga: Koudelka Chobits Hellsing Dragonball Z (nog steeds geen plot, maar wel goed getekend) Ranma 1/2 (niet leuk getekend, wel geinig) Meeste Clamp (zoet, maar wel mooi getekend) Trigun (daar is alles natuurlijk cool van :P) |
DBZ... grappig... in deze 200 afleveringen ofzo gaan ze op zoek naar 3 balletjes...
kijk liever samurai manga ofzo als ninja scroll of kenshin, hier zit echt een goed verhaal in... in akira ook... gewoon, alles behalve DBZ :p ik word er zenuwachtig van trouwens :D |
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Manga zijn de strips, met 'manga film' insueer je dat de film gebaseerd is op de manga. Of bedoel je het Manga logo dat je vaak bij de wat bloederige films ziet?
Daarentegen staat Record of Lodoss War in je rijtje, wat een OVA (en tv serie) is, dus ik vraag me beetje af waar je precies naar op zoek bent. Anyway, ik draaf door en dwaal af. Paar film tips iig: Millennium Actress Blood: The Last Vampire Memories Metropolis jin-Roh Angels' Egg Airon Vampire hunter D: Bloodlust etc etc.. Aardige site op de anime top100 eens van te doorspitten is www.animenfo.com . Voor Aniki -> OAV/OVA staat voor Only Video Avaible. Zijn vaak wat meer 'ecchi' (borsten/sex grappen etc) of te bloederige/geweldadig om op tv uit gezonden te worden. Zowat alle hentai (bij ons aanduiding voor geanimeerde sex) zijn OVA's. Ook vaak specials/losse sub-episodes van al lopende tv-series etc. Ander vakjargon zijn 'shonen' titels, gericht tot jonger publiek, zoals Naruto, hunter x Hunter, Shaman King, InuYasha, One Piece etc. Niet te verwarren met Shonen-ai (Boys love) zoals Gravitation ;p Ahwell, back to work o_0 |
Citaat:
Nee. Ik heb alleen gezegd dat ik die DVD's van Lain nog moest hebben, oftewel kopen/halen. Jemig.. |
enkele tips:
Battle angel alita Gjost in the shell Akira(mag natuurlik niet ontbreken) Wicked city Genocyber series Fist of the northstar(Beroerd verhaal, maar wat een actie!) Devilman Metropolis Verschillende lupin films The big o Golgo 13 series Blood: The last vampire Urotsukudodji Series Lensman 3x3 eyes Venus wars trigun Lain Brother aru Ninja scroll + Ressurection Neon Genesis Evangleon Bubblegum crisis. En nog veel meer. |
kep ff een vraagje over Gundam Seed....
Ik heb ergens gelezen dat er een Gundam Seed 2 komt....weet iemand hier mer van af?? FF een lastigere...weet iemand of de AnimeJunkies nog na ep 44 hebben gesubbed...aangezien hij rond die tijd gelicenced was... Voor diegene die Gundam Seed nog niet hebben gezien: KIJKEN! Hij is echt geweldig.. |
Citaat:
|
Princess Tutu, Oruchuban Ebichu, Sexy commando gaiden: Sugoiyo Masarusan (ja dat is 1 titel)
|
Citaat:
|
The elven bride is ook heel goed... Maar niet echt geschikt voor de jongere onder ons... :P Ik heb er zalf maar een stukje van gekeken...
|
Citaat:
|
Tip: Download geen black bible shit, het is duivels, maar op welke manier (n) de horror...
|
zijn jullie allemaal ''the guyver'' series vergeten, die waren ook gruwelijk.
|
Citaat:
tot hoever ging the guyver eigenlijk? ik heb nooit verder dan ep 13 gezien :confused: maar hij vroeg om een film |
Voor zover ik weet heeft the Guyver maar 12 eps en een OVA...die OVA is eigelijk hetzelfde als de serie, maar dan veel smeriger :D
|
Net zoals dat de episodes van ninja scroll bloederiger zijn dan de film?
En nog de gefeliciteerd @: D@mien (y) |
ik heb de manga op internet gelezen van Naruto... nou dat vind ik dus echt wel vette shit... beter dan Dragon Ball bijvoorbeeld... nou ja, op tv dan... heb ook wat naruto afleveringen gezien... echt beter...
maar ga je je toch een beetje afvragen waarom het nou niet naar NL komt... we moeten misschien ff brief sturen naar Yorin ofzo:P dat ze die Dragon Ball shit moeten vervangen voor een betere serie ofzo... als je kijkt hoe populair dat als is enzo... |
Citaat:
of was het wel 12, maar dat dacht ik niet, ging nog door dat in de stad ook iedereen transformeerde in (ben de naam kwijt)...want ze zeiden ook nadat ze die ene gast hadden verslagen dat dit nog maar iets heel kleins was in een mega grote complot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Blood the last vampire !
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |