![]() |
een goedkope instap electrische gitaar
Ik speel nu acoustische gitaar, ken nu ongeveer 5 accoorden :D maar deze gitaar is nu gewoon helemaal kapot, scheur in de klankkast, etc...
Ik wil dus een zeer goedkope electrische gitaar kopen. Heeft iemand tips? Het moet echt zijn om op te oefenen. Alvast bedankt! |
Gewoon naar een muziekwinkel gaan waar mensen werken die er verstand van hebben....daar kun je ze ook uitproberen en dan je keuze maken...
|
Citaat:
|
|
Squier strat voor normale rock/pop
Vantage of goedkope Ibanez voor metal. |
(spammode) ik heb nog een leuke stagg strat met Bill Lawrence 500XL humbucker in de brug in de aanbieding (/spammode) ;-)
|
epiphone (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
oh, ennne als je na 5 akkoorden een scheur in je gitaar weet te versieren... kan je volgens mij beter een bijl kopen. |
epiphone sg (y)
|
Citaat:
|
Als je gewoon rock/metal wil spelen, en nog geen idee hebt wat voor gitaar je precies nodig zal hebben, ga dan voor een Squier Stratocaster starterspakket.
|
idd
|
Citaat:
Als ik ooit het geld heb koop ik zo'n gele.... ontopic: ben ik het wel met je eens...maar soms is een goeie deal op een nieuwe nog weer beter, ligt er net aan of die gitaar lekker speelt/klinkt |
neeee geen squier, neem dan liever een yamaha setje
eg 112 hebben ze en erg 121 vooral de laatste is een stuk scheurijzer voor weinig geld met 2humbuckers en een single coil. je krijgt er een ga-10 versterkertje van yamaha erbij. en als je t nergens kan vinden moet je t zeggen k heb ze op mn werk staan :rolleyes: |
sorry, maar yamaha is kut :)
|
Citaat:
|
misschien niet agressief genoeg voor jou maar dat is een ander verhaal
|
Lees de topic
En de yamaha is over het algemeen van minder kwaliteit dan een squier. |
niet niet niet niet
|
kweetniet of jij de erg 121 kent...
|
Ik heb wel op 2 goedkope yamahas gespeeld, en dat vond ik (n).
|
Feedback heeft een Squier setje voor €229.
|
Ach ja, je kan ook gewoon bij je dichtsbijzijnde muziekzaak kijken maar de feedback is wel het goedkoopste.
|
Yamaha beats squier!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zal best joh, ik ga hier ook niet verder over discussiëren.. Op mijn muziekschool zie ik die troep btw nooit voorbijkomen tussen al die leerlingen ;) |
112 beats squier
121 owns squier :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb de tijds als eerst een yamaha pac gekocht omdat die gewoon fijner speelde dan een squier... ben er nog steeds blij mij.. maar ja blijft voorkeur, ga naar de winkel, pak een aantal goedkope gitaren en kijk ff hoe het voelt, welke het mooiste is en zo.... |
Citaat:
das geen vergelijking, aap |
Je zou eens een Yamaha RGX121 kunnen checken, ziet er in het zwart goed uit en speelt ook lekker, heel leuk ding voor het geld.
|
Citaat:
|
ik ga binnekort ook mijn 1e (electrische) gitaar kopen.
en 't wordt een Esp Viper-50. www.music-store.de daar is die shit redelijk goedkoper. enneh njah gwoon ff langs de feedback ff uitproberen enzo. |
Citaat:
|
waarom willen alle mensen goedkoop :s
boeiend als je het na een jaar toch niet leuk vind, dan heb iig wel een gibson :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |