![]() |
[serieuze vraag, oei! :P] wat is er mis met een slag in je wiel??
Oké, ik weet niet waar ik dit topic anders moet deponeren, dus dan maar hiero :d Wat is nou het probleem als er een slag in je wiel zit? Tis best duur om het te laten repareren, dus wat kunnen de gevolgen zijn als ik gewoon zo door fiets? Mn huisgenootje is n x over de kop gevlogen met fiets (incl. slag in wiel) en al, ligt dat daaraan of is ze gewoon een beroerde fietser??
|
je fietst niet echt stabiel meer. als je t erin laat wordt t alleen erger dussssssssssssssssssssssssssssssssssssssss :D
|
Ten eerste kun je niet meer goed in een rechte lijn rijden omdat je wiel niet meer in een rechte lijn over de grond rolt, ten tweede sleept hoogstwaarschijnlijk de band tegen het spatbord aan, zodat je zwakke plekken en uiteindelijk lekken krijgt.
|
en ten derde kun je er mee over de kop gaan :o :D (y)
|
ligt aan de grote :cool: kleintjes zijn alleen irritant met een lamp aan :p
|
Fietst best vervelend.
|
Laat dat gewoon eventjes maken, zo duur is dat niet. :)
|
Dan ga je rustig je kranten doen en net als je begonnen bent krijg je een klapband :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
|
Citaat:
|
Gezeik is dat als d'r eenmaal een slag inzit dat die allemaal erger wordt naar verloop van tijd.
-fiets alweer maandne met een steedsgroterwordende slag in z'n wiel. |
je spaken kunnen los gaan zitten (uiteindelijk kun je dan niet meer fietsen)
Je kunt een klapband krijgen (is heel je binnenband naar de klote) |
Citaat:
|
Gewoon doorfietsen, dat kan nog best. :cool:
|
In Nijmegen kregen studenten een cursus fiets-jatten (leve de SP....) Ik weet niet hoe dat in Groningen gaat?
:p |
Citaat:
|
juist leuk, dan doe je je koplamp aan en dan heb je een knipperlichtje :P
Maargoed, het kost meer energie om rechtdoor te fietsen en je band slijt sneller. |
je kunt natuurlijk ook je velg met een hamer bijwerken ;)
precisie werk he :p |
Ik zeg: "Laat de fietsenmaker z'n werk doen!"
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je slingert inderdaad. Een klein slag in je wiel heb je heel snel, als je daarvoor naar de fietsenmaker gaat ben je zomaar blut. Als je een behoorlijk slag in je wiel hebt kan de fietsenmaker 'm er in de meeste gevallen niet eens voor honderd procent uithalen.
Ga eens met je handen los fietsen en kijk dan hoe erg je slingert. Fiets je zo goed als in een lijn, dan kan het m.i. best. Alleen als de slag iets groter is wordt het ook lastig en kan je fiets beschadigd raken (zie post nare man). |
Een kleine slag in je wiel is niet zo erg, maar het probleem is dat je, als je van een stoeprand of in een kuil knalt, een enorme slag in je wiel kunt krijgen, zodat het ding niet meer draait.
Ja, daar heb ik ervaring mee :o |
Citaat:
|
het fietst zo lekker :nono:
|
Citaat:
nou dat valt reuze mee, misschien dat 1 op de 50 banden vervangen moeten worden door slijtage maar ik heb nog nooit een band moeten vervangen omdat het profiel op was. of ik laat me wielen te vaak blokkeren dat daarvan me banden opgaan :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |