Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   is dit mijn einde? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=644930)

aapje 29-10-2003 11:19

is dit mijn einde?

Waarom zal je me niet alvast begraven,
als ik toch niets meer kan en mag.
Als alles hier ophoud,
ik hier moet stoppen met leven.
Alles aan komt als de hardste vuistslag.
Het gaat allemaal alleen nog maar fout.
Moet ik dan alles opgeven,
omdat ik ziek ben?

ik zal het even uitleggen, ik heb pheiffer en moet nu kiezen tussen mijn gezondheid en school.
Alle leuke dingen moet ik opgeven ,en dat is af en toe zo moeilijk ookal is het maar tijdelijk.ik heb absoluut geen zin om een kasplantje te zijn :(

Lorelei 29-10-2003 14:11

Citaat:

streepje schreef op 29-10-2003 @ 12:19:
Waarom zal je me niet alvast begraven,
als ik toch niets meer kan en mag.
Als alles hier ophoud,
ik hier moet stoppen met leven.
Alles aan komt als de hardste vuistslag.
Het gaat allemaal alleen nog maar fout.
Moet ik dan alles opgeven,
omdat ik ziek ben?

ik zal het even uitleggen, ik heb pheiffer en moet nu kiezen tussen mijn gezondheid en school.
Alle leuke dingen moet ik opgeven ,en dat is af en toe zo moeilijk ookal is het maar tijdelijk.ik heb absoluut geen zin om een kasplantje te zijn :(

Mooi gedicht hoor! En nee, je hoeft niet alles op te geven. Ik heb iets dergelijks en af en toe kies ik voor plezier in plaats van voor 'het goede'. Moet jij ook doen anders word je helemaal depri. :) (maar wel een beetje verstandig kiezen natuurlijk ;))

Sterkte :)

xineof 29-10-2003 15:31

Taaltechnisch vind ik het niet zo'n goed gedichtje, maar hij spreekt me wel aan; tis volgens mij meer een gevoelsgedicht. Je weet het gevoel op zich wel goed over te brengen!

sterkte trouwens :)!!

Secreet 29-10-2003 16:07

ik vind het vrij slecht. Sorry, het zegt me niks, inhoudelijk is het wat simpel, er is niet op ritme en/of metrum gelet en je woordgebruik is niet om over naar huis te schrijven.
Ik snap best dat het moeilijk is, waarschijnlijk ook een gevoelsgedicht maar ik kan er niets bij voelen.

Miss_kausalaya 19-11-2003 14:37

ik vind het wel een mooi gedichtje, ik herken het wel nl. Ik heb nl epilepsie, en moet ook veel uitkijken, kan eigelijk nie uit enz, en mag niet autorijden, dus rijbewijs kan ik wel shake..
En zo zijn er veel dingen die beperkt worden..en dan heb ik ook zoiets van .. want ik ben al zo'n meisje die van pit houdt en leuke dingen doen, naja..en nu door die f u c k i n g epilepsie, moet ik overal rekening mee houden enz je kent het wel..

miss-suus 19-11-2003 15:43

owh, sterkte, ik snap dat je het er moeilijk mee hebt

darkmoonlight 19-11-2003 16:21

Sterkte..hoop dat je snel weer beter bent en alles kan doen!! :)

Super Muis 19-11-2003 19:04

ik denk dat het meer mensen aanspreekt die zelf ook ziek zijn (geweest). ik kan zeg maar het gevoel niet herkennen, omdat ik gelukkig nog nooit zoiets heb meegemaakt

sterkte verder :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.