Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   op welke manier creatief? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=645318)

CoveredEyes 29-10-2003 16:51

op welke manier creatief?

Ik ga na mijn Havo de opleiding CMV doen en ik vraag me af op welke manier(en) jij heel creatief bent...

Dat kan zijn in schilderen, tekenen, dingen zelf maken enz.

Ik ben nu heel veel bezig met schetsen maken, toneel, muziek enzo en voor een vriendin die bijna jarig is, maak ik iets van mezelf...
Ik merk gewoon dat ik dingen zelf maken (tekeningen) gewoon ontzettend leuk vind...

Dus, doe jij ook iets waar jij al je creativiteit in kan leggen?

alpha 29-10-2003 16:58

Ik ben muziekaal (ik drum maar heb ook jaren ge-altblokfloten en ik zing graag), dans (street dance) en doe aan theater.
Tekenen enzo vind ik ook wel leuk maar kan ik niet echt.

Ik denk trouwens niet dat dit hier hoort..

Edit: ik schrijf ook gedichten en doe af en toe een poging tot verhalen.

Evatjuhhhh 29-10-2003 16:59

Muziek maken...

ik kan echt niet tekenen/schilderen/kleien o.i.d maar muziek maken kan ik wel en daar zit al mijn creatieviteit in..

Het maakt voor mij niet uit hoe ik muziek maak als ik maar muziek kan maken.. basgitaar/gitaar/saxofoon/piano/zingen ik vind het geweldig...

Ik ontdekte net dat mijn moeder een xylofoon van school heeft meegenomen en daar ga ik zometeen creatief mee wezen..

Theater vind ik ook geweldig.. daarmee kan ik mezelf heel erg goed na doen.. spiegelen en gewoon rollen spelen.. ik hou ervan :)..

*eigenlijk is dit een heel vaag antwoord mgoed*

Fantôme 29-10-2003 17:07

ermz, een creatieve sport ook goed?!! (synchroonzwemmen)
en verder doe ik sinds kort toneel... maar daar ben ik niet echt goed in... komt wel... ooit... hoop ik.

maar ik knutselen / tekenen ben ik een ramp!!

*geefs suz compliment, kijkend naar het cadeautje wat je me gaf... ook heel creatief*

Green Day 29-10-2003 17:10

Ik schrijf (verhalen/songteksten) en dicht, al leg ik me de laatste paar jaar vooral toe op dat laatste. Verder heb ik jarenlang hoorn gespeeld, dus muzikaal ben ik ook wel enigzins ( ik schijn een bovengemiddeld muzikaal gehoor te hebben, al is dat waarschijnlijk niet zo heel bijzonder). Ik denk niet echt dat ik bewust hiervoor kies. Vooral bij dat dichten en schrijven, het overkomt me gewoon, een soort drang die gevoed moet worden. Soms vanwege inspiratie, soms omdat ik m'n gevoel probeer te lozen en af en toe om een reden waarvoor ik geen naam heb.

Xia 29-10-2003 17:25

Ik speel keyboard, sinds bijna 2 jaar. Ik hou sowieso heel erg van muziek, maar dat terzijde:)

Verder schrijf ik heel veel. Gedichten, verhalen e.d. Vind ik echt heel leuk om te doen.

Ook teken/schilder ik wel eens, maar ik heb daar niet zo'n talent voor. Ik heb talloze ideeen maar het komt er nooit zo mooi uit. Ik ga meestal dus maar over op abstracte dingen... :)

Mushu 29-10-2003 17:34

muziek maken, kettinkjes en armbandjes maken van kralen.

*edit*

schrijven ook wel...

Sidhe 29-10-2003 17:47

Tekenen, schrijven, toneel.. Van alles eigenlijk :)

floortje bloem 29-10-2003 17:58

speel al ongeveer 6 jaar saxefoon, en ben sinds kort overgestapt op een tenor. (wat echt heel gaaf is :p )
verder doe ik al 5 jaar aan toneel ( musicals ). en dans ik veel.
ook zing ik op school, zit daar bij het koor, en doe ook solo's op bijeenkomsten en openingen.
en zit in een band en bij een carnavalsclub.
ook teken ik graag, maar dat kan ik iets minder ;)

Nona 29-10-2003 18:06

Ach ik zou zo veel kunnen... Ik heb een tijdje aan acteren gedaan, dat ging steeds beter en nu kan ik aardig toneel spelen. Vroeger tekende ik veel, dat gign niet slecht. Schrijven kan ik, dichten, keyboard spelen, filmen, van alles.

Jammer. Ik kan het alleen niet. Voor mij en mijn omgeving zijn alleen mijn opleiding en mijn sociale leven vaak belangrijk. Ik kom gewoon niet meer toe aan dat soort dingen. Ik maakte vorig jaar een korte film en ik merkte dat ik er chaotischer van werd. Dat hield me tegen om het vaker te gaan doen. Mijn ouders zouden het nooit accepteren als ik niet precies wist wat ik de volgende week ging doen en waarom...

Melancholische bui, vergeef mij...

Balance 29-10-2003 18:09

ik zit sinds 5 jaar op een theaterschool. daar heb ik toneel, zang en dans en daar kan ik dus al mijn creativiteit wel in kwijt. :)
vooral bij toneel, dat is echt 'mijn ding'.

Horror Kitty 29-10-2003 18:10

ik doe allerlei creatieve dingen, maar ik ben nergens echt heel erg goed in. ik speel dwarsfluit, teken wel eens wat, schrijf gedichten / verhalen &ik maak wel 'ns wat kleding.

Machiavelli 29-10-2003 18:53

Niet

Pax Eversor 29-10-2003 19:15

Nauwelijks inderdaad. Ik ben emotioneel wat meer gezegend.

Quiana 29-10-2003 19:18

Dwarsfluiten, schilderen, weven, knutselen, schrijven, enz.
Kan niet alles even goed, maar goed, het blijft leuk. :)

Sentingua 29-10-2003 19:28

DTP
ontwerpen met een pc

dichten en songteksten (hoewel ik niet kan zingen)

floow 29-10-2003 19:47

ik teken heel veel. k teken mun frustraties weg zoals sommige mensen dat met schrijven doen.

Vice 29-10-2003 19:56

Tekenen en knutselen vind ik erg leuk. Mij lijkt het ook leuk om eigen kleding te maken.

kuivaar 29-10-2003 20:19

Muziek maken, vooral gitaar. En het lijkt me eigenlijk ook al een tijdje leuk om iets met acteren te gaan doen, ik houd bv wel van typetjes nadoen ed.

Nattigheid 29-10-2003 20:30

muziek. ik speel waldhoorn en dat blijk ik goed te kunnen enzo:o
en ik hou ontzettend van schrijven. niet gedichten of verhalen, maar gewoon teksten waar ik mijn humor in kwijt kan. ik krijg er tenminste goede kritieken over op school.

Keyser Saus 29-10-2003 20:47

Ik leg neit eht ergens mijn creativiteit in, ik ben daar heel slecht in. Ik kan wel creatief improviseren, als je dat zo kan zeggen.

Schwarzkopf 29-10-2003 20:50

Ik leef een leven, daar gaat al vrij veel inzitten. Niet?

Soron 29-10-2003 21:16

Ik doe vooral aan fotografie, fotomanupilaties en andere CGI (Computer Generated Images).

Kan ik niet alleen mn creativiteit (rotwoord) in kwijt, maar ook mn gevoelens en gedachtes. :)

CoveredEyes 30-10-2003 10:35

Citaat:

Phreshness schreef op 29-10-2003 @ 21:50:
Ik leef een leven, daar gaat al vrij veel inzitten. Niet?
true :p

CoveredEyes 30-10-2003 10:37

Citaat:

wallflower schreef op 29-10-2003 @ 19:10:
ik doe allerlei creatieve dingen, maar ik ben nergens echt heel erg goed in
Vind jezelf dat je niet goed bent, of zeggen mensen dat? Ik denk dat als je kleding maakt, je toch wel heel goed creatief bezig bent!

CoveredEyes 30-10-2003 10:39

Citaat:

Kruimel schreef op 29-10-2003 @ 19:06:
Melancholische bui, vergeef mij...
forgiven :p Je hebt wel gelijk, ik heb soms ook heel weinig tijd ervoor, school, werk, vrienden, sport...

Dus tekenen en schilderen doe ik dan meestal s'avonds in het weekend...

coopergirl 30-10-2003 11:08

Citaat:

CoveredEyes schreef op 29-10-2003 @ 17:51:
Dus, doe jij ook iets waar jij al je creativiteit in kan leggen?
¤ Aquarellen;
¤ Dichten;
¤ Abstract schilderen;
¤ Sporadisch doe ik een poging tot het schrijven van een
songtekst (in het engels)
¤ Met m'n haar en make-up tracht ik zo creatief mogelijk te zijn..

Sannetje 30-10-2003 12:02

Euhm, vooral schilderen en tekenen en alles daartussenin en omheen. Maar ik schrijf ook wel gedichten en gewone stukjes.
Ik ben alleen totaal niet muzikaal, dat vind ik wel jammer...

Trimm Trabb 31-10-2003 16:46

Ik heb af en toe wel van die creatieve buien maar het word helaas nooit zoals ik wil dat het is.
Muziek maken kan ik niet, dus ter compensatie priegel ik weleens tekeningetjes in een kladblok. meestal midden in de nacht en bijna altijd iets dat te maken heeft met mensen en muziek.
En ik zet af en toe wat rare kleren of accesoires in elkaar.

bassgirl 31-10-2003 16:59

ik speel basgitaar, akoestische gitaar

ik maak van alles, armbandjes, ik doe SPW> activiteitenbegeleiding.. loop stage en daar verzin ik elke dag bijna iets leuks om te doen (gehandicapten) zo heb ik gister en vandaag de ramen met ze samen beschildert, we maken vlaggetjes, kaarten, dingen voor het lokaal, echt van alles, ik knap soms oude dingen op, ik knutsel thuis ook best veel.
en op mn stage schilder ik veel met ze... vind ik leuk

en ik krijg vaak te horen dat ik creatief denk > heb ook nogal een grote fantasie en bedenk de raarste dingen, maar andere komen er vaak niet op en schijnen toch wel goed te zijn.

Silver rain 31-10-2003 17:06

Ik teken veel en soms gedichtjes schrijven.

Leonoor 31-10-2003 17:06

Dit 'creatief zijn' is slecht één betekenis van het woord. :p Maar ik zal op deze betekenis ingaan. De laatste tijd ben ik niet zo creatief meer, vroeger speelde ik veel klarinet (en saxofoon en fagot), maar dat doe ik al een paar jaar niet of amper. Vroeger tekende, schilderde, knutselde, schreef (verhalen en gedichten) ik ook veel, dat doe ik eigenlijk ook amper meer. Ook deed ik vaak rare dingen met m'n haren (staarten, (in)vlechten, kleurtjes (blauw, roze, enz.)) en met nagellak ed (met het NK waterpolo de kleuren van onze kring en er wat opschrijven ed). De afgelopen twee jaar heb ik pabo gedaan, een opleiding waar ook best veel aandacht wordt besteedt aan creatieve vakken: hartstikke leuk. Nu doe ik een opleiding waar amper aandacht besteedt wordt aan creativiteit, wel jammer, maar het is niet anders. Op dit moment beperkt mijn creativiteit zich voornamelijk tot het maken van presentaties, folders, werkstukken, opdrachten en dat soort dingen. We zijn net verhuisd, ik wil ook nog wat dingen verven...maar dat komt er (nog) niet zo van. Voor het neefje van m'n vriend heb ik alle figuren van Bob de Bouwer gemaakt voor op z'n kamer. Gelukkig komt Sinterklaas er weer aan, dan mag ik iig weer een surprise maken. ;)

Eend 31-10-2003 18:04

Ik ben met tekenen en denken heel creatief. Ik kan je wel een voorbeeld geven van Kwiebus. Dat is mijn zelfverzonnen maatje, die ik teken als ik me klote voel.
http://hosted.cryptapix.nl/upload/1Kwiebus.JPG
deze is wat onduidelijk, want de scanner deed het niet en keb m maar op de foto gezet met de cam.

Deze is niet heel mooi, maar jah, keb wel mn gevoel dr in verwerkt:
http://hosted.cryptapix.nl/upload/Kwiebus.JPG

Leonoor 31-10-2003 18:30

Citaat:

Eend schreef op 31-10-2003 @ 19:04:
Ik ben met tekenen en denken heel creatief. Ik kan je wel een voorbeeld geven van Kwiebus. Dat is mijn zelfverzonnen maatje, die ik teken als ik me klote voel.
[afbeelding]
deze is wat onduidelijk, want de scanner deed het niet en keb m maar op de foto gezet met de cam.

Deze is niet heel mooi, maar jah, keb wel mn gevoel dr in verwerkt:
[afbeelding]

Eend = slim

Met denken ben ik ook wel creatief, dat is iig wat anderen vaak zeggen. ;)

Ik vind die laatste lekker wèl mooi! :p

En Kwiebus is niet te herkennen. :( Is op de tweede tekening (voor de kijkers) links ook Kwiebus? Hij lijkt wel wat op nr. 1...

Daangerous 31-10-2003 19:03

ik ben denk ik wel creatief in het invullen van personages... das ook mijn passie: toneel/acteren. ik ben trouwens 's nachts op mn creatiefst, dan ga ik teksten schrijven etc, dan voel ik me blijkbaar het meest op mn gemak. ik ben denk ik vooral creatief in waar ik over denk, niet echt in wat ik doe, buiten toneel dan.

Fade of Light 31-10-2003 19:05

uh...bedenken van logische oplossing voor zaken...gelukkig, is wel handig bij opleiding :)

en grafisch...ik heb wat 3d gedaan..niet echt goed :S
http://members.lycos.nl/fadeoflight/ en dan op afdruk klikken.

ennuh soms wel eens deuntjes. Meer niet

sublime 31-10-2003 19:33

schrijven: gedichten en proza

maar ook met beelden klooi ik wel wat aan, niet zo zeer zelf maken als meer de composities.

maar vooral schrijven. just love it

Masquerade 01-11-2003 15:59

Ik speel zo'n 10 jaar dwarsfluit en doe dat met veel plezier. Verder schrijf ik al mijn hele leven vrij veel. Fictieve verhalen, maar ook gewoon verhalen om dingen van mezelf af te schrijven. Gedichten heb ik ook veel geschreven. Ik wil niet zeggen dat het van hoogstaande kwaliteit is, maar het was fijn om te doen. Dat vind ik ook het belangrijkste.
Verder schilder ik weleens. Abstract, want tekenen kan ik niet zo goed. En soms doe ik weleens andere dingen die je creatief kunt noemen. Dingen voor school dus. Projecten en diversen. Ik vind dat je daar ook behoorlijk creatief voor moet zijn. :)

Lethalis 01-11-2003 18:40

Ik programmeer al sinds ik 9 ben ofzo :o

Is inmiddels mijn beroep geworden (y)

elfje16 02-11-2003 17:42

trompet spelen bij een dweilorkest
veel gedichten schrijven
kleding ontwerpen en zelf maken
sieraden maken
spullen opknappen
knutselen
bloemschikken

im a cloud 02-11-2003 19:13

ik schilder en teken, maar schrijf vooral. heb ook wat dichtwedstrijden gewonnen. ik kan ook erg creatief denken, problemen oplossen en vervelen doe ik eigenlijk nooit. creativiteit kan je natuurlijk ook in allerlei andere dingen zien, huiswerk, vriendschap, etc.

Daantje_0705 02-11-2003 22:04

Ik ben niet zo creatief, nooit geweest ook. Tekenen kan ik echt niet, ben ik echt een ramp voor, had ik bijna onvoldoendes voor in de eerste, tweede en derde. Gelukkig heb ik dat nu niet meer.

Wel maak ik graag kaarten met theezakjes alleen neem ik er nu niet echt de tijd meer voor. Ik knutsel op zich wel graag maar ik heb niet veel materiaal en ik neem de tijd niet om eerst alles te pakken, dan aan de slag te gaan en daarna alles weer op te ruimen. Ik vind het wel heel leuk om te doen. Bij mn tante heb ik glazen gegraveerd, kraanvogels gevouwen en 3d-kaarten gemaakt en dat vond ik heel leuk.

Zang, dans en toneel is niet zo aan mij besteed. Daar ben ik te gesloten en te verlegen voor. Ik durf mezelf dan gewoon niet te laten gaan. Ik zing op zich wel graag maar dat is dan meer meebleren met een liedje, dat mag geen zingen heten. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.