![]() |
hoe/wat schoonmaken huid?
ok ik zie hier allemaal topics over het weg willen halen van puisten, maar ik denk toch echt dat je beter bij de oorzaak kan beginnen. Aan het eten ligt het vast niet, meer aan de smeerseltjes enzo. Ik wil dus ook vragen aan de meisjes die ook foundation enzo gebruiken, en die geen pukkels hebben.... hoe maken jullie je gezicht dan schoon? Ik was mijn gezicht 'smorgens met water, smeer er sanex dagcreme op, en daarover heen foundation, en wat uit zo'n camouflage stick. 'Savonds reigig ik het met hema milk en tonic... en ik zit nu op dit moment onder de puisten!! Duz... wat doen JULLIE dan aan jullie huid, om het schoon te maken?? welk merk enzo? zodat jullie geen puisten krijgen?want ik vind dit niet zo leuk!
|
ik blijf eraf, smeer er vooral geeeen make-up op. maar ik heb toch puisten. omdat ik niet van die dingen af kan blijven, zit de hele dag te peuteren aan mn hoofd. als ik een weekje stop met peuteren, zijn ze weg. maarja. dan vergeet ik dat weer.. bah.
ik doe iig niet aan make-up of andere dingen, smeer er ook niet te veel op. scrub af-en-toe, maak gewoon goed schoon. |
's Ochtends: Diadermine reiniginslotion (voor de gevoelige huid),
daarna de tonic. (ook van diadermine) Vervolgens een mengsel van Zwitsal babyolie en bodylotion, zodat m'n huid niet uitdroogt. (ik heb een vrij gevoelige, superdroge huid, vandaar) 's Avonds: make-up ed (evt) verwijderen met Nivea make-up remover, schoonmaken met Sebamed zeep, en hetzelfde als 's ochtends... Als ik puistjes heb komt dat overigens wel door wat ik eet, net als eczeem... Maar goed schoonhouden helpt zeker wel, net als gezond eten, veel water drinken, en met je (vieze) handen ervan af blijven. (y) |
In elk geval geen foundation! (n)
Als het echt heel erg is, kan je naar een dermatoloog gaan, die geeft je er speciaal spul voor wat heel goed schijnt te helpen. (y) |
waar het vandaan komt is per persoon verschillend...... dus ook wat je er tegen moet doen
*ik wens zo dat het een puberkwaaltje is* :mad: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je een vettige huid hebt smeer er dan geen nivea of andere vet op .
Maar maak je huid vochtig met een schoon washandje met warm water en droog daarna je gezicht. Doe dit 3 keer per dag |
Stomen. 1x per week ofzo je gezicht stomen, zorgt dat de porien open gaan staan. Daarna een reinigende tonic of iets dergelijks eroverheen.
Je hebt ook van die strips die je op je voorhuid plakt, en als je die eraf trekt schijnen ze mee-eters mee te trekken.. ik weet niet of dit wat is, heb 't nog nooit gebruikt. |
Citaat:
|
Zolang je foundaition blijft gebruiken zullen je puistjes echt niet over gaan hoor. Want elke keer als je dat er weer op smeert gaat je vetgehalte weer omhoog (ofzoiets)
Ik was m'n gezicht elke avond met tonic van kruidvat, das wel prettig. |
Citaat:
|
Citaat:
werkt heel goed tegen puistjes.. |
Bij een wat vettere huid vooral geen creme gebruiken, die maakt de huid nog vettiger en je krijgt nog meer puistjes...
|
ik maak mijn gezicht altijd schoon met reinigingsalcohol (70%). Da helpt prima, en reinigt goed, daarnaast nog soms scrubben
|
Ik gebruik sinds kort, 's Ochtends als ik opsta heb ik erg droge huid, dan doe ik vochtinbrengende creme op mijn huid smeren (huismerk etos). Dat heel even laten intrekken, dan Camouflage poeder van Dr. van der Hoog eroverheen. Dan naar school. Als ik 's middags uitschool kom, doe ik tegenwoordig mijn huid reinigen met DDD lotion (is desinfecterende lotion en tegen puistjes). Dan doe ik voor het eten antibioticapil (gekregen van huidarts). Na het eten reinig ik mijn huid nogmaals met DDD Lotion. 's Avonds rond 22.00 doe ik mijn gezicht met water afspoelen, en soms nog ff wassen met teatree facewash (ik denk dat ik facewash van DDD ga kopen, heb je niet alle 'ingredienten door elkaar'). Maar ik gebruik teatree omdat dat de huid niet uitdroogt, en natuurlijke producten erin zitten. Daarna gelijk Eryacne (ook gekregen vd huidarts) erop...
En dan 's ochtends weer opnieuw..Elke dag weer. Moet 's ochtends wel vroeger opstaan erdoor :mad: Maar wie ken nog meer DDD lotion? |
gepost op 30-10-2003 @ 18:44
-------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
|
Als je foundation gebruikt, doe er een goede dagcrème onder zodat het niet direct je huid intrekt! Ik heb zelf gelukkig bijna nooit een puist, maar ik maak mijn gezicht ook altijd wel heel erg goed schoon, make up of geen make up. Ik maak een washandje nat, kwak er een of ander gezicht en lichaams wasspulletje op van de Aldi [ja, echt!] en maak daarmee mijn gezicht schoon. Daarna nog even met een watje met reinigingsspul van the Body Shop, maar dan komt er al geen spoortje vuil meer vanaf. De volgende dag heb ik gewoon een glanzende huid, zonder puisten.
Wat heeeeel erg goed spul is om puisten uit te drogen is NORMADERM van Vichy. Moet je echt weinig van gebruiken en alleen OP de puist zelf...ik heb 1 x mijn hele gezicht ermee ingesmeerd omdat ik hier en daar een puistje had, de volgende was het [de gezonde huid] zo enorm uitgedroogd, helemaal schraal! |
Citaat:
|
Citaat:
En verder smeer ik er om de twee dagen een dagcrème van Nivea Visage op, weer voor de gevoelige huid. Ook niet te vaak dus. Mja, ik heb momenteel eigenlijk nergens last van, heel af en toe een bultje. Terwijl ik toch tijden heb gehad dat ik er onder zat... Deze producten en deze manier werken voor mij heel goed dus. Maar als je toch foundation wil gebruiken, neem dan een wat duurder merk die je huid ook verzorgt. Die bestaan wel, je hebt ze ook van Nivea Visage, een dagcrème met een tintje erdoor, volgens mij is die wel goed voor je. Het té schoonmaken van je huid is niet altijd goed. Maar goed; de een heeft meer last van puistjes dan de ander he... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop dat je voorhoofd bedoelt :) |
Typ: tandpasta op je puistje aantippen. :rolleyes: Je puistje schijnt uit te drogen :S S'avonds derop doen en dan gaan slape, als je wakker word tandpasta deraf hale he ;) (Weet niet of t werkt?! heb t ook maar op sgool gehad?!) :|
|
Citaat:
|
Ik smeer er gewoon geen foundation op, zodat mijn huid uit zichzelf min-of-meer mooi blijft, en ik dus ook geen foundation nodig heb, zodat mijn huid uit zichzelf min-of-meer mooi blijft, en ik dus ook geen foundation nodig heb, zodat mijn huid uit zichzelf min-of-meer mooi blijft, en ik dus ook geen foundation nodig heb, zodat mijn huid uit zichzelf min-of-meer mooi blijft, en ik dus ook geen foundation nodig heb...
Maargoed, daarbij gebruik ik Clean Pore Wash van Neutrogena, zit geen alcohol in en het werkt redelijk. |
Heej ik heb nu op dit moment bijna geen pukkels meer! Ik weet niet of het hierdoor komt, maar ik maak nu elke ochtend en avond mijn gezicht schoon met milk, daarna afwassen met water en nu heb ik een nieuwe creme, zonder rotzooi erin gevonden! Het heet: weleda, amandel, dat is voor de geirriteerde huid, is wel duur : 8,95, maar jah, het helpt wel! ( of het is gwoon toeval :o )
|
Citaat:
|
Citaat:
Ok, dit komt op mijn lijstje "grootste blunders" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44. |