Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   droom van een depri nietseling (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=645810)

tacidvs 29-10-2003 21:35

droom van een depri nietseling

wie lust er een knuffel,
van de depressieve nietseling?
wie geeft me een kusje,
als ik haar een liedje zing?
wie wil zacht en warm zijn,

wie wil mij, die wil ik, zij
of is het haar, dat zit wel goed
ik weet niet veel meer hedenavond

mijn haar zit goed en weet je kleine,
daar is alles mee gezegd!
jouw haar zit niet want jij bestaat niet!
je bent mijn fantasie, niet echt...

ik wil je
wil je
wil je
wil je
mij dan ook?

dan ben ik
ben ik
ben ik
ben ik
net een draak

en blaas ik witte rook
of is het stoom?
de ridderes op't witte paardt
met mij maar ach 't is slechts

mijn droom?

Halogeen 30-10-2003 06:01

cliché! :D

Anne 30-10-2003 08:13

Citaat:

Halogeen schreef op 30-10-2003 @ 07:01:
cliché! :D
Niet!

Het onderwerp misschien wel, maar het is erg origineel verpakt. Goed gedicht. :)

lovetear 30-10-2003 08:26

Het lijkt net alsof je heel veel talent ofzo hebt, maar het er niet goed uit wil komen. Dit gedicht is over een cliché onderwerp, wel origineel verpakt, maar volgens mij kun je veel beter, denk ik.

tacidvs 30-10-2003 08:42

Als dit zo cliché is, kun je maar beter antecedenten zoeken of je interpretatie wijzigen, voor je overkomt als een ehm, dinges.

tacidvs 30-10-2003 08:45

Citaat:

lovetear schreef op 30-10-2003 @ 09:26:
Het lijkt net alsof je heel veel talent ofzo hebt, maar het er niet goed uit wil komen. Dit gedicht is over een cliché onderwerp, wel origineel verpakt, maar volgens mij kun je veel beter, denk ik.
Beter dan dit ben ik niet. Conventies sterven netzogoed als mensen, consensus zuigt. En op welke titel durf jij in zulk een boude bewoording deze kritiek te leveren? Dit is mijn ster, mijn zuiverste ik.

lovetear 30-10-2003 08:49

Citaat:

tacidvs schreef op 30-10-2003 @ 09:45:
Beter dan dit ben ik niet. Conventies sterven netzogoed als mensen, consensus zuigt. En op welke titel durf jij in zulk een boude bewoording deze kritiek te leveren? Dit is mijn ster, mijn zuiverste ik.
Ook goed, dan komt het alleen zo op mij over :) .

Halogeen 30-10-2003 10:40

tacidus, doe eens niet zo interessant! Jij verbergt je achter woorden, want achter dit scherm, dat ondoordringbaar lijkt door de gecompliceerdheid ervan (maar in werkelijk niets voorstelt), ben je niets. Je kunt niet van niets iets maken door ingewikkeld te doen. Daarom, leer spellen zoals je mij eens verbeterde.
Over zijn talent, talent heb je zeker tacidus, misschien wel meer dan iedereen hier, maar geeft dat jou het recht om zo te reageren? Verder, echt talent zal altijd stralen dus...
Hiermee besluit ik, want verder gaan lijkt me niet gepast.

tacidvs 30-10-2003 14:48

Citaat:

Halogeen schreef op 30-10-2003 @ 11:40:
aanmatigend geblaat van een meisje met een tweede (twintigste?) account
Je hoeft je niet zo uit te sloven, dearest darling. En dat leren spellen steek je maar in je aars.

Geef eens een keer een interpretatie van mijn mager hoopje woorden in plaats van in vage bewoordingen de persoon erachter proberen aan te vallen. Maar het zal wel alles voor niets zijn, je gaat immers nooit op iemand in, je declameert een end int rond, maar de zetel waarvanuit je dat doet zie ik niet. Tragisch, ik meen komisch...

Waarom moet word ik toch omgeven door idioten als jij? Was ik een keer gelukkig...

extinction 30-10-2003 18:18

Mhu, zo'n mooi gedichtje, en dan is de sfeer in het draadje weer verpest.
Ik vind het mooi.
Het ging zingen in m'n hoofd. Net een liedje. Beetje zeurderig liedje van een neuroot, zo klonk het. Ja, best mooi.

Af en toe leuke woordspelingen.

Dreamerfly 30-10-2003 21:31

Kleine interpretatie:

Ik lees hier als het ware een oproep, een oproep naar de lieve liefde, die je wilt voelen, zien, hebben.

Het loopt als een trein(rijdt),leuke middenrijm ach en het is weer eens wat anders en dat waardeer ik wel...

xineof 30-10-2003 21:33

Op een speelse manier het onderwerp 'liefde' en 'verliefdheid' beschreven; goed verpakt naar mijn idee. Het doet een beetje lief ongemakkelijk aan; je weet het gevoel goed over te brengen vind ik.

'nietseling' is een leuk woord; ik vind het verder een prachtig titel. De 4e en 5e strofen zijn goed gevonden; leuke woordspelingen. Zinnen als 'wie lust er een knuffel' en 'als ik haar een liedje zing' geeft het een mooie toon; het heeft wel wat romantisch, op een bepaalde manier. De vraagstellingen en tegenstellingen geven het gedicht iets aparts. Ik vind dat je het onderwerp 'de liefde van het witte paard' wel goed hebt omschreven: ik weet niet of het zo bedoeld was, maar dat is mijn interpretatie, je gedicht doet mij aan zo'n sprookjesachtige droom denken.

tacidvs 31-10-2003 13:34

xineof,

Het was geen verliefdheid, niet de bedoeling dat weer te geven. Ik zat zelf ook een beetje met dat 'haar' in regel 4, maar ik denk dat 'je' zou worden opgevat alsof het gedicht aan iemand gericht zou zijn, wat niet het geval is.

Dreamerfly,

Middenrijm? Verdraaid, en nog best goed ook :P. Goed gezien :)

xineof 31-10-2003 16:55

Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat dit gedicht voor jou over verliefdheid gaat ;), maar mijn reaxi ging erover hoe ik het interptreteer: als ik dit gedicht zo lees, dan denk ik aan het gevoel van verliefdheid. Ik vind het 'haar' juist erg mooi, dat heeft juist wel iets.

tacidvs 02-11-2003 13:23

Citaat:

xineof schreef op 31-10-2003 @ 17:55:
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat dit gedicht voor jou over verliefdheid gaat ;),
Hmm, cool.
interptreteer

kom je der uit? :P

xineof 02-11-2003 20:56

Haha, tis erg hè ;)? En dat terwijl het gewoon zes uur 's avonds was....

Hm ik weet niet of je uitleg wilt geven, maar ben eerlijk gezegd wel benieuwd geworden naar de inhoud van het gedicht; wat je zelf weer wilt geven en bedoeld met dit gedicht :).

tacidvs 02-11-2003 22:12

Daar wacht ik nog een paar dagen mee, kan die akelige lamp ook nog even reageren.

Halogeen 03-11-2003 06:55

Oh... maar de lamp heeft niet veel te zeggen, eigenlijk wil de lamp iets anders kwijt:

Ik las net nog even over wat ik gezegd had en over de dingen die jij, tacidus, gezegd hebt en... Ik voel(de) me nogal lullig erover. Ik besef dat ik me een beetje als een klootzak heb gedragen, daarom: sorry, en dat meen ik oprecht, dit keer geen sarcasme. Je hebt gelijk als je zegt dat ik nooit concreet wordt, dat heeft me wel aan het denken gezegd. Nogmaals sorry.

tacidvs 03-11-2003 10:40

Nee, daar hebben we wat aan. Al ben je een moordenaar, ik heb liever dat je wat zinnigs zegt. Als je mans genoeg bent boude uitspraken te doen, onderbouw ze dan ook! En tegen mij hoef je je qua sarcasme niet in te houden...

Secreet 03-11-2003 22:35

tacidvs wat kun je toch heerlijk arrogant doen af en toe :)

Maargoed, naar het gedicht...het klinkt ergens als een kinderliedje, je inhoud is cliche, je schrijfvorm redelijk waardoor het best goed wegleest. Het heeft iets chaotisch wat je terug kunt vinden in een droom dat vind ik goed overgebracht, het van de hak op de tak springen voornamelijk bij het einde heeft ook wel iets, maar de dubbele zinnetjes vind ik wat storend, hoewel het waarschijnlijk tijdens voordragen leuker klinkt, ik vind het niet echt veelzeggend, wat ik overigens van het gehele gedicht niet echt vind. Je kunt beter.

S. Swaenenburgh 04-11-2003 03:27

De dildo van Secreet zegt alles.

tacidvs 04-11-2003 14:24

Citaat:

Secreet schreef op 03-11-2003 @ 23:35:
tacidvs wat kun je toch heerlijk arrogant doen af en toe :)

Ik word gedwongen door hen die de weerschijn van mijn ziel afdoen als kinderliedjes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.