![]() |
hoe kan je je zomaar ineens rot voelen?
Pff. Ik weet niet precies waar ik moet beginnen, maar soms voel ik me ineens erg rot. Gewoon echt soms ook verdrietig of boos, en eigenlijk om helemaal niets.
Dit gebeurt meestal als ik alleen ben, maar soms gebeurt het ook met iemand erbij, als diegene iets verkeerds ofzo zegt. Ach het is ook gewoon zo dat ik mezelf altijd zo snel laat kwetsen... :( Het is misschien een domme vraag maar hoezo kan je jezelf zomaar ineens rot voelen? Alsof je ongelukkig bent op dat moment... Ik bedoel, ik zou het recht niet eens hebben om ongelukkig te zijn! En toch heb ik het. Sorry ik weet dat het allemaal heel vaag is en alles, maar ik weet even niet wat ik ermee aan moet... ik bedoel, ik ben al 19, dan ben je toch al een beetje uit je (hier bedoel ik overigens niets mee hoor, iedere puber is anders natuurlijk..) "pubertijd-ik-voel-me-kut" - periode?! ... Weet iemand hier misschien iets zinnigs op te zeggen? ... Ik weet het niet... ik ben het in ieder geval weer een beetje kwijt... |
Citaat:
en over de puberteit, hoe lang je daarin zit is heel persoonlijk |
Nee er is niets ergs ofzo gebeurd.... dat bedoel ik, ik heb geen enkele reden... Als ik een reden had dan was het al wat makkelijker geweest op te lossen denk ik..... :( in ieder geval bedankt..
|
vlak voor je ongesteld moet worden misschien?
ik ben dat soms wellis beetje down.... :s |
Citaat:
|
is je kijk op de wereld erg veranderd...
mensen kunnen daar ook depri van worden nl |
kan heel makkelijk, bijvoorbeeld als je je allereerste 3 tentamens totaal ver***** en dus al 12 van de 14 punten misloopt :)
|
Citaat:
Ik heb er af en toe ook last van ja, ook gewoon ineens omslaan van humeur. Misschien trek je je teveel aan. Dat je zegmaar beïnvloed word door hoe anderen zich voelen ofzo? Ik weet het niet precies.. succes in ieder geval |
hormonen.
of een tijdje te weinig aan sport gedaan. niet goed gegeten/gedronken, of te veel 'gifstoffen'. een tijdje te weinig ontspannen. de weersverandering. Misschien moet je je tryptofaan en serotonine-gehalte omhoog krikken. Bijvoorbeeld veel groente en fruit eten, dadels, avocado's, walnoten, yoghurt, bonen, tofu, kip, kalkoen, pinda's, melk, kwark, bananen, ei en granen, kiwi's, abrikozen, pruimen, ananas, tomaten en zonnebloempitten. En chocola. |
ja osms wordt ik wel gewoon super-depressief wakker
dan sta ik onder de douche en interesseerd niets mij meer, ik kom er nooit achter waarom.. het knagende gevoel dat je iets vergeten bent en dat dan 100 keer zo erg zeg maar gelukkig trekt dat na 2 uurtjes wel weg |
Ik bedacht eerder als ik in bed lag vaak dingen die helemaal niet leuk zijn en die je ook helemaal niet wilt denken (dood in familie bijvoorbeeld) en waar je heel verdrietig om word.
Ook nu heb ik wel eens dat ik me de hele tijd ok voel, maar dan opeens zo'n vlaag heb, om niks, dat ik nergens meer zin in heb enzo. Citaat:
|
Citaat:
Ik had het niet beter kunnen omschrijven... dit is het idd.... mooi stuk text trouwens.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |