![]() |
Tekort aan een alcohol-afbrekend enzym
Bij mij op school is deze week een jongen overleden aan een alcoholvergiftiging. :(
Uit sectie is toen gebleken dat hij een stofwisselingsziekte had waardoor de alcohol in zijn bloed slecht wordt afgebroken. Weet iemand hoe deze stofwisselingsziekte heet? |
Ik vermoed dat hij dan problemen heeft gehad met zn lever, misschien dat als je met google zoekt op 'leverstoornissen', 'leverziekten' of leverstoornissen en alcohol' dat je wel wat vind. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord eigenlijk.
|
Porfyrie misschien???
|
Ik weet wel dat er in de maag een alcohol-afbrekend enzym zit dat alcohol al afbreekt voordat het opgenomen word. Uiteraard niet alles anders zouden wij niet dronken worden. Mannen hebben over het algemeen meer van dit enzym en worden dus ook minder snel dronken. Waarschijnlijk had deze jongen geen tot weinig van dit enzym en nam dus praktisch alle alcohol op die hij nuttigde. Maar aan de andere kant... misschien ook niet.
Fout gelezen. Dit slaat waarschijnlijk nergens op. Ik zal het maar laten staan. Maakt ook niet veel uit. |
komt me wel bekend voor. Dan breekt de lever het alcohol niet goed af. En als je dan een grote lading alcoholhoudende drank opdrinkt kan dat fatale gevolgen hebben.
|
Ik heb op discovery een maandje ofzo geleden een docu gezien over Edgar Allan Poe, en de mogelijke dingen waar hij aan zou zijn kunnen overleden...een van die dingen was dat hij ook een tekort had aan alcohol afbrekend enzym...maar ik weet niet meer hoe dit heet...misschien dat je als je niks kunt vinden eens kunt kijken op google bij 'Edgar Allan Poe' en 'alcohol'? Of eens kijken of die docu nog eens op discovery komt.
|
Mja ik zag het in de krant en m'n moeder had het er vandaag nog over, ze kende een moeder van iemand daar op school.
Ik vind het echt zo erg.. k word er echt superverdrietig van als ik eraan denk. Ik weet niet wat voor stofwisselingsziekte het kan zijn, maar sterkte iig. xx |
Ik weet niet hoe de ziekte heet, maar ik dacht dat het iets te maken had met een afwijkend stukje DNA waardoor het enzym ALDH (alcoholdehydrogenase) niet geproduceerd word. Mensen die dit enzym missen kunnen dus geen alcohol afbreken.
Sterkte.. |
Mwa ik weet niet of je het een ziekte kan noemen.
Bijna alle Aziatische mensen missen dit enzym ook, dat is het enige dat ik weet. Die mensen kunnen dus ook heeel slecht tegen alcohol. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |