![]() |
Latijn woordenboek
Hey allemaal,
Ik moet een eigen woordenboek Latijn - Nederlands aan gaan schaffen. Weet iemand wat een goed woordenboek is?? Alvast bedankt, Seven of Wands |
Simpele Prisma woordenboeken voldoen meestal wel en een Standaard Woordenboek is ook goed.
Je zou eens op school vragen kijken welke woordenboeken ze aanraden en wat voor een woordenboeken ze gebruiken. |
Ik heb zelf het woordenboek van Pinkster. :)
|
Ik heb: Standaard Latijn Nederlands Lexicon van G.Halsberghe.
|
Ik zou de editie van Wolters (uitgever, ik kan de schrijver zo snel niet bedenken) of die van Pinkster (schrijver) nemen. Volgens mij zijn dat wel de meest gangbare. Bovendien heeft Pinkster nog n klein grammatica supplement...
|
Een grammatica supplement mag je op je examen gebruiken, dus het is handig een woordenboek met appendix te nemen.
|
Citaat:
Mijn wdnboek heeft geen grammatica. |
Citaat:
Bij ons in iedergeval wel. :) |
Citaat:
|
Ik heb een dikke paars/roze. Weet ff niet waarvan :o
|
Citaat:
Maar dat leren ze je op school toch ook? Bij ons in iedergeval weer wel. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pinkster is wel goed.
|
Citaat:
Maar wij krijgen het gewoon standaard bij het boekenfonds, netzoals een grieks woordenboek. Andere woordenboeken moeten we zelf aanschaffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig mocht op t examen t woordenboek er wel bij. Maar is de inhoud van de examens dan wel ongeveer gelijk???? (miss is er ooit we n topic over geweest, zal ns gaan bladeren) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb wel wat gevonden in n ander topic trouwens, dat de docenten bij jullie zelf examens maken ofzow... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leraren zullen nooit met opzet hun examens makkelijk maken. Ze maken het naar hoe zij les hebben gegeven. En vaak hebben scholen ook een naam, de ene school geeft al meer mee naar de ander, het is gewoon je eigen keuze waar jij je lessen wilt volgen. Maar er zijn sowieso al mensen die dingen op hun sloffen kunnen halen terwijl jij moet ploeteren, dat is het leven gewoon :). Ik vind het iig eerlijker een examen te krijgen over wat je gezien hebt en dat begrijpelijk is opgesteld dan een examen voor je neus te krijgen dat een hogere macht heeft opgesteld die niet eens weet hoe de lessen eraan toe zijn gegaan. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28. |