![]() |
Het grote maak een Haiku topic
Voor Nederlands moeten wij een haiku schrijven. Dat is een kort gedichtje met de vorm 5-7-5 lettergrepen, kort en bondig met sprekende woorden, krachtig gemaakt door de leegte eromheen. Uitermate geschikt dus voor groepscreativiteit :D. Mensen, brand maar los (y) ! Mijn input onderstaand bijgevoegd.
De kleine jongen schreeuwt met zijn eerlijk keeltje dat hij een man is. |
tijn tijn, wel aan de opdracht houden hoor! Jaargetijden was het kernwoord. Nu ja, ik had je beloofd de mijne te sturen, waarom dan niet hier posten?
Naast het rode blad Een vlaag van duizend kleuren Vallen en vallen Stil bevriest water Overwint bomen en zee Sluipende jagers |
^Ik vind die tweede leuk, Halogeen! (ja, de eerste ook hoor, maar de tweede is beter) :)
Hoge waterval het vocht dat steeds zelfmoord pleegt dood rivierwater |
Bovenstaanden zijn echt (y)! Cait, cool verzonnen :)! Ik ben niet zo goed in het schrijven van een haiku denk ik, maar ik zal proberen er een paar te schrijven...
Bloed vloeit in de nacht de grond doordrenkt met diep zwart geen mens houdt zijn kracht Groen goud binnenin ontknopt zijn vele wezens bloeit in zomers licht Kleur der zonneschijn mengt zich op een mooi palet laat mij waardig zijn Leuk idee wel (Y)! |
Dit is vrij tof, zo ook het bovenste gedichtje.
|
Verlies herboren
Creatieve achterstand Jouw oog onbemand |
jouw plannen zijn groot
maar deze wolk is donker nu ben je verdwaald :p |
Jaren geleden voor 4mei geschreven:
Op vier mei denken we aan de doden van toen we zijn even stil |
geef me je leven
denk aan de daden denk niet dat ik je vergeet de blaadjes vallen oh wat is de herfst toch mooi maar ik val steeds om |
De bloemen vallen,
er heerst slechts rust in de mensenziel. |
Liggend in het gras,
zuigend op een spriet kijk ik, een buizerd die zweeft. |
ik vind het zo goed,
alles lijkt nu steeds prachtig, ja zo hoort het leven |
Ik vind het op zich een erg leuk topic, maar een up van een jaar is te groot. Daarom nodig ik alle geïnteresseerder vol enthousiasme uit vooral een nieuw Haiku-topic te openen :).
Succes (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |