![]() |
België dus (Nederland mag ook)
Exo heeft gelijk: mijn Belgische helft mag best trots zijn op wat er gepresteerd wordt in België. Niet dat er in Nederland nix gebeurt, maar ik word soms overdonderd door wat die Belgjes klaarspelen.
Ik denk aan k's Choice, Praga Kahn (en natuurlijk Lords of Acid erachteraan), Zita Swoon, Vive La Fête, t Hof Van Commerce (met Flip Kowlier solo), Zornik, ABN, Janez Detd., dEUS, maar natuurlijk ook Jaques Brel en Louis Neefs, enz enz En Eddy Wally heeft het met al zijn onzin ook maar ver geschopt. Soms hoef je voor kwaliteit niet ver te zoeken, welke bands bewonder je enorm van je vaderland en waarom? Mijn enorme bewondering gaat zeker uit naar k's Choice, prachtstem, prachtmuziek, prachttxten. Ook wat Praga Kahn heeft weten te bereiken is fantastisch, eerst overbekend in Japan en verder, dan pas doorbreken in eigen land. Ook fantastische muziek natuurlijk. Nederland trouwens: Heideroosjes (erg sympathieke kerels, goeie txten en erg leuke muziek :D), Osdorp Posse: woorden zijn overbodig, briljant hard en geslepen :D. Maar ook de minder bekende groepen als Bite the Gnatze en Palinckx krijgen mijn bewondering. Maar ik kan blijven opsommen, t is jullie beurt. Sjehezerade door Exo verwacht ik van jou veel :P |
gazzoleen komt toch ook uit belgië?
die vind ik wel leuk. |
Uit nederland vergeet je peter pan, spades, 69charger, NITWITZ, hot pockets, apers.
|
Arkangel,
length of time (oude spul), Lompe metalcore :evil: |
je vergeet das pop!! :nono: :eek:
millionaire & an pierlé ook. |
er komen dus echt alleen maar kutbands uit belgie en nederland
|
Citaat:
|
ohh kopna kopna
|
En waar de neuk is Raymond van het Groenewoud in de bovenstaande opsomming? Over Belgisch glorie gesproken. En van de nieuwe lichting mag Admiral Freebee ook niet vergeten worden.
En voor Nederland wil ik toch ook eens de aandacht vestigen op voormalig junkie, alcoholist en bluessinger/songwriter Michael de Jong. En natuurlijk de hele vaderlandse electroscene met o.m. I-F, Legowelt, Alden Tyrell, Pametex en Dexter. |
I nederland hebben we:
Intwine Di-rect K-otic En in belgie natuurlijk: Clusea (hoe spel je dat?) K3 Kabouter plop |
Citaat:
|
Arjen Lucassen
en de Sleeze Beez natuurlijk...;) |
Citaat:
|
Arid
Ik heb deze zomer een nederlandse groep gezien, Band Zonder Banaan, die vond ik ook best fijn :o |
Der lopen zat goede bands in eigen land rond, dus ik zie et probleem niet...
|
Nederland:
Born From Pain België: Deviate (RIP) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Detonation Heideroosjes Dreadlock Pussy Face Tomorrow Against Time en nog wel meer, maar dan moet ik te diep gaan nadenken... tis wel weekend he :p (ja, nu al ;) ) |
Nederland:
God Dethroned Detonation Severe torture Born From Pain Callenish Circle 37 Stabwoundz Sauron Altar België Aborted |
Nederland: Landstorm, Cultus, Mordaehoth, Zonnewiel, Brigade M, Countess, Heretic (y)
Belgie: Gotmoor (deels), Donar's Krieg (y) |
Er zijn nog een paar vaderlandse groepjes over het hoofd gezien, België dus:
Sharko Buscemi Soulwax/2 many dj's Novastar Venus in Flames Dead Man Ray Ozark Henry Metal Molly De Mens Starflam Hooverphonic Daan DAAU Orange Black Mintzkov Luna (die zo enorm gaan doorbreken dit jaar afgaande op hun nieuwe single Mimosa) Rumplestitchkin (vpro's luisterpaal enkele weken geleden) (en ook nog: Moxie, Camden, .Calibre, Thou, Babyjohn, The Seatsniffers, The Kids,...) |
Kindred!!!
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
victims of society is trouwens ook wel een coole belgische band.
|
Op hardcore niveau zit je veel beter in nederland dan in belgie...
Nederland heeft bands als Maypole, MM, the butcher, no turning back, tech 9, discipline, uppercut, line of defense, right direction, Backfire, born from pain en echt nog veel meer shit Belgie heeft in de hardcore (veel?) minder te bieden dan nederland... (ik kom wel uit nederland, dus ken ook meer nederlandse bands... maar volgens mij heeft nederland meer hc shizzle te bieden) |
Citaat:
|
Citaat:
en ik heb het een klein beetje vergeleken met belgie (niet met bands, maar gewoon met het land zelf ofzo :P)... |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn post stond los van die van jou. |
je vergeet sukilove, meneer. en soulwax !
wat betreft nederland, wat dacht je van; solex coparck caesar seesaw spinvis acda en de munnik en een hele lange, nog niet nader te herinneren, lijst. dus ja, ik vind ook dat in belgië de muziekscene beter is, maar toch. onderschat nederland niet ! |
euh...
Suicide Commando 2 Many DJs ff denken heurr.. een hoop is al genoemd |
Ohja nederland:
Clan of Xymox Angels & Agony uh.. Jamaii |
Undeclinable en I Against I :cool:
|
The Gathering, Textures, PPS, en flink wat mettul bands die het internationaal ook niet slecht doen.
|
belgië heeft El Guapo Stuntteam
|
Citaat:
|
Belgie heeft wel DeadStop. Nuff said haha. Ook die nieuwe band The Setup is leuk.
|
Citaat:
|
en the deal uit belgie is vet!
death reckoning is minder net als Last Straw (rip) erg benieuwd naar The Justice en The Sharcks |
Appels met peren baasje :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Oja ik ken Countess, best gaaf. |
Verder wil ik (vrij standaard voor een blekkie) Fluisterwoud (NL) toevoegen
|
Brigade M is echt te fout voor woorden.
|
Citaat:
Misschien even het geheugen verfrissen; -een deal met FMP -rondbazuinen dat Akhenaten bij hun drummen zou -Lultus (een full-line-up joke-band, 't mokt Cultus met "De pikken steken" ipv "De zwaarden spreken") -De drummer heeft cu2 |
Van Katoen was nog niet genoemd geloof ik...
en D.R.E.P. natuurlijk :cool: |
Citaat:
Over de rest: hehe wat een clowns Maar ik vind de muziek wel te pruimen (y) |
Citaat:
Zonnewiel; heidense Ambient Heretic; Beherit-achtig Landstorm; RAC Brigade M; RAC Cultus; BM. Ik doe hier sessie-drums bij voor een mini-tourtje volgend jaar. Heidens en best wel puur tegenover veel shitbands die zich als heidens verkondigen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |