![]() |
Wat is een eindopdracht?
Kan iemand mij uitleggen wat een eindopdracht is? Voor welke vakken moeten jullie dit inleveren, hoe vaak en heeft het voor jullie nut om deze eindopdrachten toe te voegen aan onze verslagendatabase (http://huiswerk.scholieren.com/werkstukken)?
Alvast bedankt voor de uitleg en reacties! |
Ik denk dat het woord 'eindopdracht' een beetje afhangt van de school en de opleiding. Zelf weet ik (VWO) dat we geen eindopdrachten hebben maar wel profielwerkstukken (maar die kent iedereen wel.. van naam dan).
|
Ik moet aan het eind van elk hoofdstuk van Nederlands een eindopdracht maken, maar dat is niet wat je ebdoelt denk ik.
Ik heb wel iets dergelijks gemaakt toen ik Maatschijppijleer, ANW en CKV afsloot. Voor ANW maakte ik een enquête, voor CKV een raar collage-ding en voor Maatschappijleer een website. Niet handig om erbij te zetten denk ik. Maar als anderen dingen gechreven hebben kan het wel natuurlijk. Al kunnen ze wat mij betreft net zo goed onder het kopje 'Werkstukken'. |
Sommige opdrachten heten gewoon eindopdracht en inderdaad dat komt omdat ze achteraan een hoofdstuk of boek staan! Mij lijkt het daarom handig dat je als je een eindopdracht zoekt, die kan vinden in de verslagendatabase. Desnoods in een aparte groep. Zo vind je je opdrachten lijkt mij het makkelijkst.
|
een eindopdracht is gewoon een extra grote en moeilijkere opdracht aan het eind ergens van.
(eind van een hoofdstuk, eind van een vak, eind van een periode...) |
wij hebben geen eindopdrachten en ik ken die term ook niet.
maar als ik zo naar de uitleg kijk die er door anderen voor wordt gegeven, denk ik dat ze net zo goed onder 'werkstuk' en 'opdracht' passen. |
Ik kreeg namelijk een 'eindopdracht' toegestuurd en dat was een creatief schrijfsel van misschien driehonderd woorden. In mijn tijd (;)) noemden we dat geloof ik een creatieve opdracht.
|
Citaat:
300 woorden.. das volgens mij een gewone opdracht :o ;) |
Ik ken wel slotopdrachten, geen eindopdrachten. Een slotopdracht moet aan het eind van een module bij Nederlands worden gemaakt en is vrij groot... hier heb je vrij weinig aan :) .
|
Citaat:
|
Vorig jaar had ik met anw regelmatig eind opdrachten. Die zaten achterin een hoofdstuk.
Het is vergelijkbaar met een practische opdracht |
Citaat:
althans, het volstaat als boekverslag, dacht ik zo. |
Bij ons waren dat de PO's volgens mij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |