![]() |
DVD-rom probleem
Weet er iemand hoe ik mijn dvd-rom lezer weer kan laten werken (zonder mijn pc te laten formateren). Nu het probleem is dat als ik er cd's in steek hoe gewoon niet reageert. Als ik dan naar uitvoren ga om hem handmatig op te starten, lukt het ook niet en geet mijn pc de boodschap: " E:// het apparaat is nog niet klaar "
Nu denk ik dat het probleem misschien kan liggen aan het feit dat ik een dvd-rom in men dvd-rom lezer stak. Alhoewel dit normaal gezien geen probleem kan zijn want mijn dvd-rom lezer kan zoals elke dvd-rom lezer dvd-rom's lezen ( :eek: te veel dvd-rom in één zin :eek: ). Mijn specs zijn: P IV 2000Mhz 512MB DDRRam HD 80 GB OS Win 98 Se DVD-rom Samsung SD-616F Als je nog meer nodig hebt, vraag maar ... |
Win98 is rommel.
Maar probeer het eens met een gewone CD? |
Gelijk welke cd ik probeer, hij weigert hem te lezen :s
|
mss dat "e:\" meer resultaat oplevert dan "e://"
|
Er wordt wel degelijk E:// het apparaat is nog niet klaar gezegd :s
|
Er brand/knippert ook geen lampje op de drive?
Word hij wel nog herkent tijdens het opstarten; en staat 'ie nog in Apparatenbeheer? Als het de laatste tijd steeds minder werd en hij nu geen cd's meer leest, kan het zijn dat je laserlens een beetje vuil is. In dat geval kan je voor 5 Euro ofzo een CeeDee kopen bij een elektrozaak met "haartjes" aan de onderkant. Die maken de lens namelijk weer schoon. Als de speler "opeens" geen cd's meer leest en je hebt de laatste tijd geen nieuwe hardware geïnstalleerd of vreemde crashes meegemaakt -> dan istie denk ik gaar. Laser stuk oid. PS: Waarom draai je geen 2K of XP op je systeem? |
Zal et straks verder uitzoeken
IVM netwerken ed |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |