![]() |
DJ top 100
eindelijk de uitslagen zijn bekend
engelse dj top 100 : 1 Tiësto (-) 2 Paul Van Dyk (+2) 3 Armin Van Buuren (+2) 4 Sasha (-2) 5 John Digweed (-2) 6 Ferry Corsten (+3) 7 Carl Cox (+1) 8 Paul Oakenfold (-2) 9 Judge Jules (-2) 10 Deep Dish (vorig jaar niet in top 10) 11 James Zabiela 12 Danny Howells 13 Sander Kleinenberg 14 Steve Lawler 15 Marco V 16 Erick Morillo 17 Mauro Picotto 18 Danny Tenaglia 19 Tall Paul 20 Eddie Halliwell 21 Roger Sanchez 22 Hernan Cattaneo 23 Fergie 24 Johan Gielen 25 Pete Tong 26 Lisa Lashes 27 John OO Fleming 28 Nick Warren 29 Laurent Garnier 30 Lee Burridge 31 Dave Clarke 32 Derrick Carter 33 Richie Hawtin 34 Satoshi Tomiie 35 Christopher Lawrence 36 Adam Feeland 37 Plump DJs 38 Masters At Work 39 Jeff Mills 40 Dave Seaman 41 Sven Vath 42 Gabriel & Dresden 43 Fatboy Slim 44 James Lavelle 45 Umek 46 Seb Fontaine 47 Andre Tanneberger (ATB) 48 Ann Savage 49 Mistress Barbara 50 M.I.K.E.(Push) 51 Lange 52 Hybrid 53 Darren Emerson 54 Andy Farley 55 Lady Dana 56 Max Graham 57 BK 58 Timo Maas 59 Jon Carter 60 Lisa Pin-Up 61 Danny Rampling 62 Mr.Scruff 63 DJ Rush 64 Matt Hardwick 65 Adam Beyer 66 Anthony Pappa 67 Scot Project 68 Donald Glaude 69 Rob Tissera 70 Yoji Biomehanika 71 Andy C 72 Bad Boy Bill 73 Blank & Jones 74 Tidy Boys 75 Lottie 76 James Holden 77 Felix Da Housecat 78 Gilles Peterson 79 Mark Farina 80 Paul Glazby 81 Jonathan Lisle 82 David Morales 83 BT 84 Tim Deluxe 85 2 Many DJs 86 Cosmic Gate 87 Thrillseekers 88 Chris Liebing 89 Layo & Bushwacka 90 Frankie Knuckles 91 Dave Lee/Joey Negro 92 Slam 93 DJ Sneak 94 Cor Fijneman 95 Scott Bond 96 Yousef 97 Graham Gold 98 Guy Ornadel 99 Smokin Jo 100 Marco Carola nederlandse top 100 1 Tiësto 2 Dana 3 Paul van Dyk 4 Luna 5 Armin 6 Technoboy 7 Johan Gielen 8 Promo 9 Marco V 10 Michel de Hey 11 Darkraver 12 Pavo 13 Vince 14 Jochen 15 Rush 16 Ferry Corsten 17 Laidback Luke 18 Super Marco May 19 Yoji Biomehanika 20 Francois 21 Paul Elstak 22 Roog 23 Endymion 24 Sander Kleinenberg 25 Dave Clarke 26 Carl Cox 27 Kai Tracid 28 Sven Väth 29 Umek 30 Buzz Fuzz 31 Benny Rodrigues 32 Daniele Mondelo 33 Ricky Rivaro 34 Cosmic Gate 35 Bass D & King Matthew 36 Jean 37 Fausto 38 LTJ Bukem 39 Mauro Picotto 40 Charly Lownoise 41 Tom Harding 42 Roger Sanchez 43 The Prophet 44 Erick E 45 Richie Hawtin 46 Jeff Mills 47 Joop 48 Isaac 49 Cor Fijneman 50 Don Diablo 51 C-Jay 52 2 Many DJ's 53 JP 54 Sasha 55 Marco Carola 56 Pila 57 Paul Oakenfold 58 Hansz 59 Akira 60 Dumonde 61 Max 404 62 Deep Dish 63 Marnix 64 Chris Liebing 65 Remy 66 Marcel Woods 67 Miss Djax 68 Gizmo 69 Adam Beyer 70 M.I.K.E. 71 John Digweed 72 Quintin 73 DJ Rank1 74 Marco Remus 75 Zany 76 Dano 77 Fatboy Slim 78 Lucien Foort 79 K.Cee 80 Felix da Housecat 81 Jimmy the Sound 82 Sister Bliss 83 Jose 84 Eric Morillo 85 Montana 86 Laurent Garnier 87 Bas & Ram 88 Monika Kruse 89 Steve Rachmad 90 Scot Project 91 Bart Skils 92 Erik de Man 93 Cristian Varela 94 Per 95 Tomcraft 96 Lady Aïda 97 Gary D 98 Spider 99 Astrid 100 Marcella ok tiesto is wel goed maar ook nou om elk jaar op 1 te staan vind ik ook overdreven. Wat me ook opvalt is de populariteit van HS in de nederlandse top 100 dana op 2 yeej :rolleyes: . Zo te zien hebben ze in England meer kennis van muziek |
zo kan je bezig blijven...
|
Hieraan zie je dat heel die dj cultuur eenheidsworst is. T feit dat je een top zoveel kan maken.....
|
Post eens iets nuttigs for a change....
Btw grappig dat Darkraver en Buzz Fuzz zo hoog staan. |
Dana en Tiesto dat komt echt m'n oren uit.
Dana al helemaal al die platen zijn gejat van een paar duitse techno producers. Die platen klinken beter als zij aan het draaien,alleen het verschil is dat ze de volume knop wat hoger zet. Ze draai bijna altijd hetzelfde als je een paar keer q tempo of hard base bent geweest weet je al dat ze het zelfde draait op een ander feest. |
Ik zou echt geen 100 dj's bij elkaar kunnen verzinnen...
|
Citaat:
ze wordt niet eens meer zo vaak op feesten geboekt en die platen als lovin you en 16 kan je vergeten ;) maar ook om haar nou op 2 te zetten dat is ze ook niet waard, luna mocht van mij wel op 2 |
ik mag hopen dat deze lijstjes gebaseerd zijn op dansmuziek :confused:
want de gemiddelde hip-hop DJ / turntablist kan veel meer met 2 draaitafels en een mixer dan deze lui. |
Citaat:
|
Wat een totaal onboeiende lijst.
|
Citaat:
|
Ik ben het er niet mee eens, maar ja, wie ben ik :D. Carl Cox, Fatboy Slim, Oakenfold en heel wat andere (ga niet de hele lijst lezen), vind ik persoonlijk toch wel wat beter dan Tiësto (die ik ook niet slecht vind, maar ook niet zo geweldig schitterend om hem de hele tijd te aanbidden).
Zie ik 2 many djs er nu niet bijstaan? |
Citaat:
Je weet niet eens wat een turntablist kan, dus hou aub op met je geblaat. |
doe mij maar dj mike van de beastie boys of TLM van brainpower
|
Wat the fuck is toch zo speciaal aan dj tosti.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sowieso zijn die lijsten b/s, heel veel verschillende DJ's hebben heel veel verschillende stijlen. Het is net als een lijst samenstellen van allemaal fruit. Je kunt appels wel met peren vergelijken, maar wat is het nut?
|
nou, blablaaa
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe maken ze die lijsten eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet wat iedereen met tiesto heeft.. ik vind um gewoon best onboeiend. Ik denk dat ik sowieso eerder kijk naar wat ze producen dan hoe ze draaien. Paul Oakenfold moet op 1 :)
|
Citaat:
On-topic: waarom staan al die trance-DJ's zo hoog? (n) Zo origineel zijn ze niet, ik hoor vrijwel nooit verschil in die nummers. Bij andere dance-stromingen is dat anders... |
wie is deep dish en hoe komt t dat ie ineens op 10 staat?
|
wat een neppe lijst
|
Wat me altijd zo bevreemt is het grote aantal mensen dat zo'n lijst interpreteert als een lijst met de beste dj's. "Tiësto uitgeroepen tot beste DJ ter wereld" krijg je dan op het nieuws te zien.
Onzin natuurlijk, het geeft enkel de populariteit aan. Net zoals de top 40 niet een lijst is van de "beste" nummers, maar juist van de populairste. Kwaliteit en populariteit hoeven elkaar natuurlijk niet uit te sluiten, integendeel, maar een direct verband ertussen trekken is ook weer wat kort door de bocht. Daar komt nog bij dat veel mensen die op zo'n lijst stemmen geen enkel verstand van muziek hebben. Welke idioot denkt er nou dat BT een DJ is? |
Citaat:
Niet dat ik zelf overigens naar trance luister |
Citaat:
|
Nou ben ik absoluut niet verzot op dj's, maar dat Fatboy Slim zo laag genoteerd staat vind ik ronduit dom...die gast is best goed en ik persoonlijk vind hem beter dan sommige lui uit die top-10 :S
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ga fietsen jij met je nep
|
Citaat:
Die cd heb ik overigens niet meer :D Wat betreft je eerste post in dit topic ben ik het met je eens, populairste houdt nog niet beste in. Zo was Costa ook een zeer populaire film, maar om het nu een uitstekende film te noemen... |
Citaat:
|
Tiesto is nep en liever zie ik gewoon iemand die wat van alle stijlen heeft.
Dan een zielig mannetje met altijd dezelfde stijl, daarom mag van mij Carl cox in de top 3 en tiesto ergens op 60. Tiesto zal best een goede gozer zijn maar ik hoef echt niet elke dag die gast te zien op tv. Hij lijkt wel een soort p diddy van de dance wereld. Wat ik ook helemaal niet begrijp is dat Remy helemaal nergens staat en als we een goede techno dj hebben in N.L is het wel Remy. |
CONCLUSIE van bovenstaande berichten :
logisch dat tiesto op 1 staat want die zorgt voor de dancebedrijven $$$$$$$$$$ en techno dj;s minder omdat alle breezaslette tiesto en dana leuk vinden. natuurlijk is bv luna beter in de hs scene dan dana maar het gaat allemaal om het geld en omdat nou techno niet de populairste dancestroming in nl is maar trance en hardstyle wel staan die dj's op betere plaatsen. |
Kunnen jullie wat minder op elkaars muzieksmaak zeiken? Muziek blijft een subjectief iets.
|
hmm dumonde pas op plek 60 :(
|
en waar is het goed voor?
|
Eigenlijk zou deze lijst door dj's moeten worden samengesteld, nu wordt er teveel naar populariteit gekeken en nauwelijks naar skills.
Verder is het nergens goed voor nee. Maar dat zijn wel meer dingen. |
Tiesto praat met ID&T over een In Concert WorldTour. Wedden dat, als die tour doorgaat, tiesto volgend jaar weer op één staat? (vind tiesto ook niet bijzonder hoor, Deep DIsh, Kleinenberg, Digweed. Dat zijn pas DJ's :D )
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |