![]() |
Ik zag haar
Ik zag haar
Ik zag in haar een eeuwigheid maar anderen haar dood omdat ze nooit eens verder keken dan wat het uitzicht bood Ik zag in haar een levenslang En anderen haar graf omdat zij niet de toekomst zagen die zij al aan mij gaf Ik zag in haar een wonderbeeld Maar anderen zagen haar niet Omdat hun ogen verder kropen dan haar eeuwige verdriet Ik zag in haar een levenslicht maar niemand zag haar kracht Omdat zij haar bij een eerste blik al kapot hadden gedacht Die laatste zin..? Kapot vervangen door dood? |
De laatste twee regels lopen niet.
Omdat zij haar bij een eerste blik al kapot hadden gedacht De 1e regel loopt niet lekker, en daardoor de tweede regel ook niet. Misschien dat je daar iets aan het metrum kunt veranderen? En 'dood' is beter denk ik, komt harder aan, maar dat past wel bij de rest van het gedicht. Goed geschreven! :) |
Mooi. Heel goed geschreven.
Maar 2 stukjes vond ik niet lekker lopen: Ik zag in haar een wonderbeeld Maar anderen zagen haar niet Zelf zou ik hiervan maken: Maar zij zagen haar niet. Omdat zij haar bij een eerste blik Al kapot hadden gedacht. Misschien dat je hiervan kan maken: Zij, die haar bij een eerste blik Al dood hadden gedacht. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Het spreek me erg aan, verder. |
Hoewel ik de verwoording erg goed vind, vind ik de vorm hier wat minder; het loopt niet zo soepel naar mijn idee. In de laatste regel zou ik ook dood gebruiken, dat past wat beter bij de rest. Verder sluit ik me aan bij de suggesties van Waterlelie, vooaral die laatste twee regels zijn erg mooi zo :), maar dan zou ik bij de eerste suggestie er nog een lettergreep bijzetten, omdat er denk ik anders eentje te weinig staat.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |