Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Paardrijden Dom?!? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=647877)

Lady_Q 31-10-2003 20:10

Paardrijden Dom?!?

FF een vraag: is het dom op paard te rijden? Krijg het vaak naar mjn hoofd geslingerd :P

duifeltje 31-10-2003 20:39

ach, je hebt van die mensen.
Als ik op m'n pony aan' t rijden ben schelden ze me altijd uit voor paarden-neuker :rolleyes:

Donald Duck 31-10-2003 20:52

Paardrijden is helemaal niet dom om te doen. Ik doe het al ruim 9 jaar en als je later ook kijkt komen er ook volwassenen die het doen voor de lol. Het zijn eigenlijk alleen de jongens in de pubertijd die het dom vinden. Niet dat ik wil discrimineren tegen de jongens maar dat hoor je wel het vaakst dat die zeggen dat paardrijden en ballet voor domme meisjes is. Nou NOT!!!

miro 01-11-2003 02:04

nee

en dit wordt ook een zinloze discussie

biep 01-11-2003 12:29

als je het gelooft ben je idd dom :rolleyes:

Als je op een beetje niveau rijdt of een jong paard iets wil leren, heb je je hersens zelfs hard nodig hoor.
(ondervond ik gister zelf nog nadat ik mijn pony de wissels wilde leren, wat een rotklus :p en verder regelmatig als je het parcours weer eens vergeet op wedstrijd)

sexylexy 01-11-2003 13:42

het is niet dom, de paarden hebben dan ook nog goede beweging.

wiskundehater89 02-11-2003 10:55

NEEEEEEEEEEEEEEJ tis juist vet gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gladiatorgirl 02-11-2003 16:39

ik doe ook paardje rijden :D
was er dom aan?
staat wel in top 10 gevaarlijkste sporten dus is eerder kinky ;)

kunamosity 02-11-2003 17:39

NEE joh!! hoe kom je dr bij?? paardrijden is het leukste wat er is!!! en je hebt er idd hersen voor nodig hoor, want mn slimme pony mag mij niet te slim af zijn ;)

C'est moi 02-11-2003 18:06

nee hoor lekker ontspannen

Fade of Light 02-11-2003 18:36

niet dom, wel erg cliche.
Of je dat er vindt, dat moet je zelf weten.

haike2 06-11-2003 17:15

NEE

Laat de mensen die dat roepen er 1 keer opzitten en ze zullen het nooit meer zeggen!

Punkygirl 07-11-2003 08:43

Nee... ik rijdt al 8 jaar paard en vind het niet dom..

AngelLena 07-11-2003 11:06

Zie niet wat er dom aan is. Het is juist een manier om op een gevorderde wijze te communiceren met een dier. Dat vind ik alleen maar prettig. Ik besef me soms ineens dat het paard mij begrijpt als ik hem iets duidelijk maak, zowel naast het paard als erop dmv tekens en lichaamshouding. Nou da's toch geweldig?

Niets doms aan. Mensen die het dom vinden hebben waarschijnlijk nog nooit echt een paard van dichtbij bekeken en geprobeerd er iets mee te doen in vorm van communicatie.

Yab-Yum 08-11-2003 18:32

Wat heeft dom zijn nou met paardrijden te maken? Is daar soms ooit onderzoek naar gedaan? Dacht t niet.

Fade of Light 08-11-2003 18:49

Citaat:

kaasstaafje schreef op 08-11-2003 @ 19:32:
Wat heeft dom zijn nou met paardrijden te maken? Is daar soms ooit onderzoek naar gedaan? Dacht t niet.
alsof er ooit onderzoek naar iets is gedaan om te kijken of het dom is :rolleyes:

Gauloises 09-11-2003 00:50

Ik vind het wel dom om heel eerlijk te zijn (y)

diabolaparva 09-11-2003 07:24

waarom is een paard edel terwijl het een ander dier op zich laat rijden???

Keyser Saus 09-11-2003 10:18

Tuurlijk niet.

Marengo 09-11-2003 11:52

Paardrijden is de mooiste sport. Ik heb ok van die mensen die me naar mn kop slingeren dat paardrijden geen sport is en dat het paard alles zelf doet. Ach ik word dar toch zo boos om. Zit je lekker in de verzamelde galop, zeggen ze dat het paard sloom is!!! :rolleyes: :rolleyes:

perseus 09-11-2003 12:32

Paardrijden is niet dom, dit topic wél.

Essieeee 10-11-2003 16:59

NEE, paardrijden is cker niet dom . ik heb 7 jaar op paardrijden gezeten en deed mee aan provenciale wedstrijden maar ik ben er vanaf gegaan vanwege mijn sgol en ik had bijna geen tijd meer. maar volgend jaar zomer ga ik gewoon weer die 4voeters berijden !!!! ;)
Liefs !!

Gauloises 10-11-2003 20:20

Paardrijden is wel dom, paarden opzich niet (y)

Márit 11-11-2003 19:24

ben ik het nie mee eens :p ik zit nu in de 2de, daar vinden ze het dom:S ik snap het niet. en als ik zeg dat ik dan ook nog op atletiek is het opeens weer goed. naja, ze kunnen zeggen wat ze willen

Qimm 12-11-2003 11:27

Paardrijden is een onderschatte sport, als je een beetje op niveau rijdt dan is het voor jou evenreding inspannend als voor het paard.

Stevill 12-11-2003 12:33

Citaat:

Qimm schreef op 12-11-2003 @ 12:27:
Paardrijden is een onderschatte sport, als je een beetje op niveau rijdt dan is het voor jou evenreding inspannend als voor het paard.
helemaal mee eens :)

Ik merk nu ik aan het oefenen ben voor de M2/Z1 dressuur heel erg dat ik goed moet nadenken over hoe ik mijn paard in moet stellen.
Een paard kan allerlij trucjes verzinnen om maar niet de juiste stelling aan te nemen en te verkantelen etc. Daarom moet je hem te slim af zijn.
Mijn pony heeft bij schouderbinnenwaarts erg de neiging om te ver van de hoefslag af te komen met zijn achterhand, dan moet je dat weer zien op te lossen etc.
Eigenlijk is paardrijden een grote actieve puzzel.

biep 12-11-2003 12:34

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-11-2003 @ 13:33:
helemaal mee eens :)

Ik merk nu ik aan het oefenen ben voor de M2/Z1 dressuur heel erg dat ik goed moet nadenken over hoe ik mijn paard in moet stellen.
Een paard kan allerlij trucjes verzinnen om maar niet de juiste stelling aan te nemen en te verkantelen etc. Daarom moet je hem te slim af zijn.
Mijn pony heeft bij schouderbinnenwaarts erg de neiging om te ver van de hoefslag af te komen met zijn achterhand, dan moet je dat weer zien op te lossen etc.
Eigenlijk is paardrijden een grote actieve puzzel.

dit ben ik dus.
(Steve was weer eens vergeten uit te loggen ;))

Saiorse.TK 12-11-2003 15:04

hmmmz, vind het maar nix, maarja, als jij er je lol meej hebt...

perseus 12-11-2003 16:03

Citaat:

Dat is in principe bij elke sport zo. Het is dan ook onzin om bijvoorbeeld te roepen dat volleybal voor mietjes is of niet inspannend is; als je je goed inzet voor een sport is het altijd fysiek intensief (denksporten uitgezonderd).
(Zelf vind ik volleybal trouwens een beetje saai, maar dat is persoonlijk. :p)

Gauloises 12-11-2003 18:01

Citaat:

Neemt voor mij niet weg dat het er dom uitziet :D

kleine wicca 14-11-2003 15:07

Je kan paardrijden net zo'n actieve sport maken als je zelf wilt. je kan ervoor kiezen om eens in de week naar de manege te gaan en op je reet te gaan zitten en t paard te laten hobbelen. Je kan dr ook voor kiezen actief te gaan worden en dat paard op zn kont te zetten alst ware, m mooi rond te maken. En dan gaat het hard werken worden, heerlijk.
En dom?? hahaha grappig, k denk juist dat dit een van de weinige sporten is waar bij je echt hard moet nadenken, je komt steeds voor nieuwe problemen te staan die je samen met je paard moet oplossen en dan ook nog zonder dat je ervoor zorgt dat t paard een hekel aan je krijgt :P je moet m de baas blijven, maar ook zn maatje :)
Tis inderdaad een onderschatte sport, kep al n paar x iemand op mn pony laten rijden en die kwamen allemaal binnen 5 minuten terug van hun stelling "paardrijden is vor mietjes". Je moet toch een paard honderd kilo paard naar jouw been zetten...ja das werken.
Bovendien isset niet alleen t rijden zelf, maar ook stallen uitmesten, borstelen, leer poetsen, vegen...enz.....
dus paardrijden dom? NEE!!!! dus na 10 jaar geniet ik er alleen nog maar steeds meer en meer van......

*bl4cKp34Rl* 14-11-2003 15:17

neej hoor meis .... egt niet ... kheb 5 jaar gereden en kheb vaak nog spijt dat ik t niet meer doe ...kheb al me spullen nog en k groei ook niet meer dus kan altijd weer beginnen ..:D !! en wat boeit jou dat nou wat anderen over je zeggen ... jij vin t leuk en andere dingen kan jij weer niet leuk vinden wat anderen doen..

dus je moet r gewoon mee door gaan !

~xXx~pearl

Gauloises 15-11-2003 02:38

Het ziet er niet uit (y)

nikit 23-11-2003 16:47

Citaat:

Lady_Q schreef op 31-10-2003 @ 21:10:
FF een vraag: is het dom op paard te rijden? Krijg het vaak naar mjn hoofd geslingerd :P
ik ben zelf echt zo dol op paardrijden

heb jij een eigen paard??

Yab-Yum 24-11-2003 06:41

Citaat:

Fade of Light schreef op 08-11-2003 @ 19:49:
alsof er ooit onderzoek naar iets is gedaan om te kijken of het dom is :rolleyes:
Tuurlijk niet, maar diegenen die beweren dat iets dom IS vind ik toch behoorlijk DOM om te veronderstellen dat paardrijden dom is. De een vind het leuk, de ander niet, je kunt niet voor meerdere mensen zeggen dat het dom IS, als jij het niet leuk vindt voor jezelf. Iets IS niet dom, dat kan niet klaar. Dus als je je iets aantrekt van mensen die beweren dat iets dom is in zijn geheel, dan trek je je iets aan van iets waar je je niets van aan zou hoeven trekken.

Yab-Yum 24-11-2003 06:44

Citaat:

kleine wicca schreef op 14-11-2003 @ 16:07:
Je kan paardrijden net zo'n actieve sport maken als je zelf wilt. je kan ervoor kiezen om eens in de week naar de manege te gaan en op je reet te gaan zitten en t paard te laten hobbelen. Je kan dr ook voor kiezen actief te gaan worden en dat paard op zn kont te zetten alst ware, m mooi rond te maken. En dan gaat het hard werken worden, heerlijk.
En dom?? hahaha grappig, k denk juist dat dit een van de weinige sporten is waar bij je echt hard moet nadenken, je komt steeds voor nieuwe problemen te staan die je samen met je paard moet oplossen en dan ook nog zonder dat je ervoor zorgt dat t paard een hekel aan je krijgt :P je moet m de baas blijven, maar ook zn maatje :)
Tis inderdaad een onderschatte sport, kep al n paar x iemand op mn pony laten rijden en die kwamen allemaal binnen 5 minuten terug van hun stelling "paardrijden is vor mietjes". Je moet toch een paard honderd kilo paard naar jouw been zetten...ja das werken.
Bovendien isset niet alleen t rijden zelf, maar ook stallen uitmesten, borstelen, leer poetsen, vegen...enz.....
dus paardrijden dom? NEE!!!! dus na 10 jaar geniet ik er alleen nog maar steeds meer en meer van......

Het lijkt me zoiezo al niet voor mietjes. Als je bang bent om ervan af te donderen zoals ik, en bang bent dat ie ervandoor gaat of iets in die richting, heb je toch lef en dominantie nodig. Dus zoiezo al niet voor mietjes. Mietjes durven niet eens op zo'n beest.

Jamezy 24-11-2003 11:25

Citaat:

*bl4cKp34Rl* schreef op 14-11-2003 @ 16:17:
neej hoor meis .... egt niet ... kheb 5 jaar gereden en kheb vaak nog spijt dat ik t niet meer doe ...kheb al me spullen nog en k groei ook niet meer dus kan altijd weer beginnen ..:D !! en wat boeit jou dat nou wat anderen over je zeggen ... jij vin t leuk en andere dingen kan jij weer niet leuk vinden wat anderen doen..

dus je moet r gewoon mee door gaan !

~xXx~pearl

Same here :p

*maar jij bent 14 en groeit niet meer :confused: Duister! :eek:*

Fade of Light 24-11-2003 11:43

Citaat:

kaasstaafje schreef op 24-11-2003 @ 07:41:
Tuurlijk niet, maar diegenen die beweren dat iets dom IS vind ik toch behoorlijk DOM om te veronderstellen dat paardrijden dom is. De een vind het leuk, de ander niet, je kunt niet voor meerdere mensen zeggen dat het dom IS, als jij het niet leuk vindt voor jezelf. Iets IS niet dom, dat kan niet klaar. Dus als je je iets aantrekt van mensen die beweren dat iets dom is in zijn geheel, dan trek je je iets aan van iets waar je je niets van aan zou hoeven trekken.
je had jezelf de moeite om dit stukkie te typen kunnen besparen, door ff na te denken

me_ingexx 24-11-2003 14:55

Citaat:

Lady_Q schreef op 31-10-2003 @ 21:10:
nee tuurlijk ist nie dom, doe het zelf ook!!! hehehhe maar als je er gewoon plezier enzo in hebt is het toch goed..???/...

Ireentje 24-11-2003 15:09

Nee, paardrijden is helemaal niet dom.

Punkygirl 24-11-2003 16:56

Citaat:

Gauloises schreef op 15-11-2003 @ 03:38:
Het ziet er niet uit (y)
Hpoe vaak ga je nog dat soort opmerkingen maken in dit forum..?
Zeker net zolang tot je even aandacht krijgt..

Zooo nu heb je even aandacht gehad is alles nu weer goed?

Punkygirl 24-11-2003 16:58

Citaat:

Jamezy schreef op 24-11-2003 @ 12:25:
Same here :p

*maar jij bent 14 en groeit niet meer :confused: Duister! :eek:*

whaha zat ik ook al naar te kijken..

Qimm 24-11-2003 20:59

Citaat:

Gauloises schreef op 12-11-2003 @ 18:01:
Neemt voor mij niet weg dat het er dom uitziet :D
Ja maar dat is omdat jij geen smaak hebt :P

Maar ik geef toe, als je er geen snars verstand van hebt is paardrijden oersaai om naar te kijken. Je vat niet wat er gebeurd en/of hoeveel moeite en training (van paard en ruiter) vergt.
Als je het wél snapt dan kun je zien of dingen goed gaan, je kan er van leren. (zelf vind ik het vrij saai om lang naar te kijken hoor, maar ja :P)

biep 24-11-2003 21:12

Ik ga volgend jaar zelfs paardrijden studeren :o
(HBO paardensport management en educatie)

Milos 25-11-2003 12:46

Het is helemaal niet dom hoor. Ik rijd in januari 10 jaar paard en vind het nog steeds leuk. Ieder zijn hobby's he.

Fade of Light 25-11-2003 14:59

Citaat:

biep schreef op 24-11-2003 @ 22:12:
Ik ga volgend jaar zelfs paardrijden studeren :o
(HBO paardensport management en educatie)

hmm studie ?? Het kan aan mij liggen (weet de precieze inhoud niet), maar dit lijkt me een beetje teveel van het goede :eek:

Qimm 25-11-2003 18:46

Citaat:

Fade of Light schreef op 25-11-2003 @ 14:59:
hmm studie ?? Het kan aan mij liggen (weet de precieze inhoud niet), maar dit lijkt me een beetje teveel van het goede :eek:
Nou er zit heel; veel in.
Instructie
Verzorging
ook management als je een bedrijf (magege, fokstal ed) hebt
Dus ook economische vakken
ik gok dat er ook wel een stukje basis gezondheidszorg bij in zit
en vast nog wel meer

Fade of Light 25-11-2003 22:31

Citaat:

Qimm schreef op 25-11-2003 @ 19:46:
Nou er zit heel; veel in.
Instructie
Verzorging
ook management als je een bedrijf (magege, fokstal ed) hebt
Dus ook economische vakken
ik gok dat er ook wel een stukje basis gezondheidszorg bij in zit
en vast nog wel meer

eh verzorging e.d. is leuk als hobby, maar een diploma is te gek voor woorden :nono:

voor management van een bedrijf ga je maar een managementsopleiding doen, die zijn er genoeg, duren niet lang en zijn vrij simpel, dus houd je daarnaast nog zat tijd over om paardjes te verzorgen. Nutteloze toevoeging aan alle studies imho.

Yab-Yum 26-11-2003 06:57

Citaat:

Fade of Light schreef op 25-11-2003 @ 15:59:
Mij niet. Een paard is heel wat anders dan een konijn.

Ireentje 26-11-2003 08:36

Citaat:

Fade of Light schreef op 25-11-2003 @ 23:31:
eh verzorging e.d. is leuk als hobby, maar een diploma is te gek voor woorden :nono:

voor management van een bedrijf ga je maar een managementsopleiding doen, die zijn er genoeg, duren niet lang en zijn vrij simpel, dus houd je daarnaast nog zat tijd over om paardjes te verzorgen. Nutteloze toevoeging aan alle studies imho.

Nutteloze toevoeging aan alle studies? :| Niet iedereen word loodgieter of bouwvakker Fade of Light. Met deze studie kun je van je hobby je beroep maken. Dat is toch hardstikke mooi?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.