![]() |
Eerste prijs
Eerste prijs
Diep in mij Het gevoel Wat ik doe Heeft geen doel Laat mij gaan Weg van wat ik was Ga op pad Loop ver weg Kom niet terug Als je zegt 'blijf toch hier Het begint nu pas' Maar ik loop door Kijk niet terug Draai niet om Ook niet vlug Om te zien Een laatste glimp van jou Maar plots voel ik Een koude hand Op mijn rug En mijn verstand Slaat op hol Ik ril plots van de kou En als ik mij omdraai dan sta je daar Ik pak je vast en we omarmen elkaar Je zegt: 'ik laat je niet alleen weggaan Waar jij ook gaat, ik zal steeds naast je staan' Ik grijp je hand en neem je mee op reis Laat je niet gaan, je bent mijn eerste prijs |
Citaat:
Die laatste zin is echt afschuwelijk, echt te cliche, echt lelijk en zo zonde om zo'n gedicht mee af te sluiten, verpest het... |
Hmm, ik vind dat geen zonde, eerder passend. Is een beetje een 'teenage dirt-bag-gedichtje', wel lief.
|
Schattig is je gedicht in ieder geval :), ik vind het eigenlijk wel iets liefs en apart hebben. Leuk gebruik gemaakt van rijm, en het loopt goed! Ik vind de eerste twee strofes wel het mooiste...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |