![]() |
Spiertje?
Ik heb vorige week een tennisstage in Portugal gehad en dat was iedere dag vollen bak 5 uur trainen.
De laatste dag had ik veel last van mijn pols maar mijn trainer zei dat ik dooor moest gaan zodat het op die manier wel beter ging. Maandag bij de training weer in Nederland lukte het echt niet, en vanaf woensdag heb ik er een tape om waardoor het iets beter gaat. Ik wil blijven trainen, moet morgen (zondag) wedstrijden voor Stedentennis spelen, daarom moet ik vanmezelf van te voren heel veel trainen.. Want ik denk namelijk dat rust voor mijn pols niet veel uitmaakt Mijn ouders denken echter van wel Ter verduidelijking, Het is een spiertje die loopt van je elleboog naar je pols.. Als ik mn pols naar me toe trek of om laag duw, doet ie zeer Wat denken julile? Rust houden of doorspelen? |
Ik weet er niks vanaf maar ik denk zelf dat rust houden beter is. Pijn is nooit goed, en straks kan je zondag geeneens wedstrijden goed spelen omdat je pols teveel pijn doet:)
|
Ik denk dat dit niet meer aanvoelt als gewoon spierpijn. Dat kun je inderdaad door gewoon doorgaan sneller verminderen.
Maar volgens mij is je arm flink overbelast en heeft inderdaad wat rust nodig. Ik denk dat als je nu doorgaat het juist alleen maar erger wordt. Ik vote dus voor rusthouden. |
Ik zou rust houden, het klinkt alsof je 'm serieus overbelast hebt... desnoods doe je wel wat aan conditietraining, maar ik denk dat 1 dagje je ehm, tennisvaardigheid trainen, dat je daar nou niet doorslaggevend beter van wordt, en dat je pols en arm gebruiken als ze toch al pijn doen, dat je daar dan wel meer last van krijgt.
|
zo snel mogelijk rust houden. van zoiets blijf je namelijk last houden totdat je een tijdje niets doet. en hoe langer je doorgaat, hoe erger het wordt en hoe langer het dan dus duurt voordat het weer weg is. zoiets moet je serieus nemen, anders kun je er echt lang en pijnlijk last van houden!
|
Rust houden en zo snel mogelijk langs je huisarts gaan, of beter nog: een sportarts. Als je doorgaat, belast je 'm alleen maar meer en dan neemt de kans op overbelasting toe.
|
Citaat:
Ik zou rust houden, klinkt alsof je pols overbelast is (niet zo gek).. |
Citaat:
Het klinkt zkr alsof je die spier eens flink hebt zitten mishandelen...:nono: Met tennis heeft die spier het ook uitzonderlijk druk... Moet je maar es nagaan voor welke bewegingen je m gebruikt... dan zie je wel dat die constant aan het werk is. Wss heb je m in Portugal flink overbelast (ga maar es 5 uur met gebogen rug non-stop lopen, zo zwaar is het voor die spier als voor jouw rug), en is het met de trainingen daarop echt pijn gaan doen... Probeer zo veel mogelijk rust te houden, en zeg nooit meer: Ik moet van mezelf veel trainen... want als je jezelf dat aanleert dan is sport niet alleen niet leuk meer, maar kun je er ook fysiek aan onderdoorgaan zoals je met dat spiertje gedaan hebt ;) |
als je je pols nu forceerd dan loop je de kans dat je em voorgoed beschadigd.. Niet doen dus, ga langs de sportarts: die zal hem wel intapen of zal je aanraden zelf een tape te kopen. Hij zal zeker zeggen hem 1 of 2 weken niet te gebruiken..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26. |