![]() |
vaticaan, dom???
Ik zelf krijg altijd een heel zuur gevoel als ik naar de paus luister.
Condooms zouden het hiv virus niet tegen houden, jaja... Ze zijn zowiezo tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen, omdat dit het winnen van nieuwe zieltjes tegen gaat. En omdat met name in de derde wereld landen mensen hierover minder geinformeerd zijn, zullen ze er dus ook sneller naar luisteren. Maar het is ook wel zo dat juist in die landen ondervoeding en armoede zo groot zijn omdat daar al zoveel mensen zijn. Ieder nieuw zieltje wat er dan bij komt zal ook honger lijden, armoe kennen en lijden, en dat allemaal ter meerdere ere en glorie van de kerk..... Of zie ik dat fout?? |
ze zijn tegen voorbehoedsmiddelen omdat die gods ideaal van seks met liefde in de weg staat.
|
dat snap ik maar in de huidige tijd is hij achterhaald, en zelfs onmenselijk, voor de kinderen die in die situatie geboren worden....
|
Citaat:
Verder neemt niemand de Paus natuurlijk nog serieus. Het is een seniele oude vent, die binnen enkele maanden dood is (http://www.popecountdown.com/ :D) en die nog veel senielere ideeën verkondigt. Natuurlijk kun je het soort onzin als hij spuit best aanhangen, net als je onzin als 'vrouwen met korte rokjes vragen er zelf om, verkracht te worden' serieus kunt nemen. Maar verwacht dan niet dat jíj op jóuw beurt serieus genomen wordt. |
correctie: er is één bisschop geweest die beweerd heeft dat condooms niet werken tegen aids. Condooms hebben een zeer hoge veiligheidsgraad, mits goed gebruikt. Ik kan me voorstellen dat er in Afrika bitter weinig mensen het condoom goed gebruiken (mijn biologieleraar vertelde deze week nog dat mensen het bijgeloof hebben dat de vrouw niet zwanger kan raken als de man het condoom over de bedpoot doet).; in die zin geeft het condoom een soort schijnveiligheid. De argumentatie die aan het afraden van het gebruik van condooms wordt gekoppeld sloeg echter nergens op.
Trouwens zei hij dat op de BBC en ik denk dat weinig mensen in Afrika die zender kunnen ontvangen. Voor de rest heeft de paus ook heel veel goeds gedaan, waar naar mijn mening te weinig op in gegaan wordt door de massamedia. Als je dus de vraag stelt: 'is het vaticaan dom' dan zeg ik: sommige vaticanen wel, de meesten niet. |
Citaat:
integendeel waarom laat hij anders groepjes jongeren die zelfzuchtige meisjes te grazen nemen met hun pik. maarja dat is logisch want zoals gezegd God is HARD ;) in de kastijding :p |
nee in Afrika zullen ze het meestal niet van de tv hebben,maar wel van mond op mond verhalen, en die zijn juist het ergste
,het meest aangewakkerd en weet ik het wat... Dus ikv ind het heel slecht dat mensen uit het vaticaan dit soort uitlatingen doen ,de zwakkere mens in Afrika weet nl niet beter of het Vaticaan is heilig,en heeft altijd gelijk :rolleyes: ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ach de wereld is toch al te serieus. :p |
ja , en jij bent echt gekkkkkkk...
|
Citaat:
@ nare man, nogmaals. als het dan zover is, dat we de witte rook uit de sixtijnse kapel zien opstijgen, waaruit we kunnen concluderen dat we een nieuwe, energieke, jonge paus hebben, houd je dan onderhand op met die achterlijke uitspraken? die uitspraken van de paus zijn niet serieus te nemen omdat hij oud is? geniale beargumentatie, echt. als dat een gegronde uitspraak is, wil ik toch opok even de meisjes afraden ooit noch hun enkels te laten zien op straat, als je de hint begrijpt. en nog steeds, ik ben niet Chistelijk, en of ik uberhaubt een ziel heb... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en we leven in een andere tijd met andere zelfbeheersingswetten, iemand moet toch de bestraffing voltrekken :p |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb echter nu geen zin om de bijbel te doorzoeken om erachter te komen of ik wel of niet gelijk heb. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |