![]() |
Sinterklaas of de Kerstman?
Wie spreekt jou meer aan en wie vind je leuker? :)
|
de Kerstman, Sinterklaas is eng :)
|
Sinterklaas (wordt ook gevierd bij ons met cadeautjes enzo)
maar kerst is ook altijd wel gezellig met kerstboom enzo en warme chocomel en kerstfilms enz. Maar bij ons in de familie is er sowieso geen achterliggende gedachte ofzo (aangezien we niet gelovig zijn) |
mwoah, ik zie het niet echt als een man maar meer als een feest, sinterklaas heeft echt bestaan en de kerstman (santa clause) is ervan afgeleid. in feite dus dezelfde persoon.
|
Sinterklaas met stip op 1!
Gewoon alles is leuker: zijn kleding, zijn baard, de zwarte pieten, het schoen zetten, pepernoten. Ik hou van sinterklaas :) Kerst is opzich ook altijd wel gezellig, maar ik vind kerst vaak zo 'verplicht': iedereen moet vrij zijn en gezellig met de familie om de kerstboom thee zitten drinken. Terwijl dat bij Sinterklaas helemaal niet zo het geval is. |
De Sint, ik heb weinig met (de) Kerst(man).
|
Sinterklaas, kerstman is nep. Sinterklaas ook voor een deel, maar dat doet er niet toe. :)
|
Sinterklaas, daar heb ik vroeger in een vaag verleden nog in gelooft. (y)
De kerstman is een of ander vanuit Amerika overgewaaide "kindervriend" die je ook zonodig nog eens met kerstmis cadeautjes moest brengen. Heb ik nooit in gelooft maar daar deden we thuis ook nooit aan mee. (n) |
Klaas.
Maar als geheel vind ik kerst leuker. |
Citaat:
|
Beide spreken ze me even veel/weinig aan.
|
sint :cool:
|
De Kerstman mag wat mij betreft doodvallen, tezamen met de rest van dat kerstgebeuren..
Sinterklaas is wel ok, maar hij is wel een beetje neukgraag: http://home.hetnet.nl/~mennuz/images/kapoen.gif |
Sinterklaas
|
onze goede sint :p
|
Sinterklaas, dat slappe aftreksel van onze sint die onder de naam van Santa Claus verscholen gaat kan me werkelijk geen hol schelen.
|
Uuhm.. Sinterklaas, maar ik vind kerst leuker, met kerstboom en lichtjes en film en lekker eten enzow :)
|
Sinterklaas... Hoewel het allebei wel wat heeft. :)
|
nu voor de kerstman, vroeger sinterklaas. waarom? vroeger geloofde ik nog in sinterklaas, en de kerstman is voor mij altijd al fake geweest. en de kersttijd vind ik ook supergezellig.
|
Onze goedheiligman, uiteraard!
De Kerstman is een stom coca-cola-product. (Maar qua feest vind ik Kerstmis weer leuker) Lekker inconsequent... |
sinterklaas :D
man die vent heb ik zulke goede herinderingen aan. Ik kijk al uit naar die van dit jaar... weer gesellie met heel de familie bij elkaar enso en dan kadotjes uitpakku... egt gewoon gezellie |
Ik heb nooit in de kerstman geloofd, in Sinterklaas wel. Sinterklaas ervaar je als kind als zo iets geweldigs, daarom zal het altijd iets speciaals blijven. :)
|
Sinterklaas. Kerst is ook leuk, maar de kerstman hoort voor mij niet echt bij kerst vieren.
|
sinterklaas. ik geloofde vroeger alleen in sinterklaas niet in de kerstman en we doen aan sinterklaas en niet aan kerst. nou ja we doen wel aan kerst maar kadootjes met sinterklaas :o :)
|
De Zwarte Pieten! :)
Het feest Sinterklaas dus. Bij kerst gaat t toch alleen maar om eten en kunstmatige gezelligheid, heb ik de idee. Qua persoon: ook Sinterklaas, want die kan tenminste volzinnen spreken en niet alleen maar HOHOHO zeggen terwijl ie met belletjes rammelt. |
Sinterklaas.
De kerstman is maar een goedkope rip-off van de sint (n) |
Sinterklaas, wil bij 'm op schoot :o
|
De Kerstman, sinterklaas is voor kleine kindertjes
|
De kerstman, ik vind z'n baard mooier dan die van de sint, en ik hou wel van een buikje :)
|
Sinterklaar (y)
|
Sinterklaas omdat dat voor kinderen leuker is enzo en nou ja omdat ik t vroeger leuk vind
enne kerst is leuk, maar de kerstman heb ik nix mee en kerst is leuk vanwege de kadootjes :p |
sintie
|
Sinterklaas! Echt iets Hollands! (y) Chauvinisme ten top! :D
|
Santa Claus is idd gewoon afgeleid van Sinterklaas (n).
|
Citaat:
|
Klaas natuurlijk
|
kwil ze alle 2 niet
geef mij maar de paashaas :cool: |
Citaat:
|
sinterklaas,
ik heb niks met de kerstman, en ik heb nog nooit een leuke kerst gehad |
Sinterklaas natuurlijk.
|
Sinterklaas, géweldig toen ik er nog in geloofde :D
Helaas ben ik de enige die er thuis zo over denkt dus we vieren het bijna nooit. |
nieuwjaar :p
ehh liever sinterklaas dan kerstman |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sinterklaas natuurlijk (y)
Kerstman is Amerikaanse traditie en daar hou ik niet van. (n) |
Sinterklaas!!!!!
Kerst is gezellig, maar die dikzak mag van mij doodvriezen in Groenland. :o |
Sinterklaas (*speelt zwarte piet bij intocht in het dorp*)
Kerstman heb ik niets mee |
Citaat:
|
Citaat:
Maar zwarte piet hier in het dorp zijn beperkt zich volgens mij alleen tot gooien met snoep (hoop ik) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |